| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hur få bättre väghållning på Volvo PV?
|
2 besök senaste veckan (4274 totalt) |
|
Som rubriken lyder. Har inte tänkt att göra några stora ingrepp utan tips om mindre trix så att man får lite bättre väghållning i sin PV mottages. Var får man tag på hårdare fjädrar och dämpare? Grövre krängningshämmare? MVH _________________ Samue| Nyho|m |
|
Stötdämpare finns hos KG trimning. K-hämmare fram skulle jag föreslå dubbla original klamrade till varandra. Annars tror jag 140-seriens hämmare kan användas med som mest mindre modifiering av länkarna mot bärarmarna. Notera att 140-seriens standardhämmare är i princip likadan som PVns original i styvhet. Fjädrar trodde jag KG hade men nu listar de inga längre. Kanske värt att slå en signal och kolla? Annars kanske en tur till Biltema kan hjälpa. Bakfjädrarna verkar ha samma infästning som första varianten av Volvo 140. Med senare 140-modellers övre fjäderkopp monterad upptill på PVn kan man använda sena 140 och 240 bakfjädrar. De är visserligen längre än PVns men det går att ändra med enkla medel. Fram har jag inte något fjäderförslag.
Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
|
Vi har fjädrar fram på hyllan till PV
www.trad-band.se vtb@trad-band.se 0220-42000 Men vi har ingen webshop så man måste skriva eller ringa. Hoppas att jag inte har paserat några regler!!?? / Erik _________________ Erik Andersson |
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (4274 totalt) |