Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-04-26 SLC Gatbilar
1, 2   >>
7 besök senaste veckan (6538 totalt)
Speedsterspeed
Spånga
Här sen Aug 2006
Inlägg: 185


Trådstartare
Kortare än planerat blev besöket på Mantorp då bilen började läcka olja från vxlådan. MEN kul att var med och testa bilen efter allt skruvande under vintern. Önskar bara en sak nu och det är mer pulver för så fort det är rakt är det Porschar överallt!
Fredrik och gänget -Tack för arrangemanget!

_________________
Mikael Ankler
Exige V6 CUP 2013, Speedsters Turbo 2002
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



Ja nu vill vi ha fullständig rapport

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Grymt bra som alltid

Några små saker bara, denna gång tycker jag det blev för lite åka och för dyrt bara innan har det känts som mer åka och billigare, ingen bra combo

Men det kanska bara va en känsla

Lite mycket folk tycker jag men det minska på dom 2 sista passen så man kunde ligga på lite, min bästa tid blev 1,27,4 med alla nya grejer men jag putsade typ 2 sek varje pass då jag justerade och fick till allt mer och mer, hade inte 997 turbon åkt av så hade jag lätt haft en 26a, och 25an finns i bilen utan problem

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
AntX
Danderyd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 156



Så många bilar var det ju inte, men det bildas ju alltid klungor, är ju bara att släppa iväg de andra ett halvt varv och ha banan för sig själv. Andra halvan av sista passet var det ju bara 2-3 bilar ute
Men visst var det fler körpass för gatbilarna förra året.
Var en ruskigt snabb (rutinerad förare) "fjollrosa" 964 RS som inte var så lätt att hålla sig undan från i de svängigare partierna
Fint väder och kul dag överlag, Cup Porscharna var ju även de en del av behålllningen

_________________
Anders Bronäs
www.glasskalas.se www.slushkalas.se hyr mjukglassmaskin eller slushmaskin.
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



AntX skrev:
Så många bilar var det ju inte, men det bildas ju alltid klungor, är ju bara att släppa iväg de andra ett halvt varv och ha banan för sig själv. Andra halvan av sista passet var det ju bara 2-3 bilar ute
Men visst var det fler körpass för gatbilarna förra året.
Var en ruskigt snabb (rutinerad förare) "fjollrosa" 964 RS som inte var så lätt att hålla sig undan från i de svängigare partierna
Fint väder och kul dag överlag, Cup Porscharna var ju även de en del av behålllningen


Jo jag tyckte det va alldeles för mycket bilar för att kunna jaga tider

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
AntX
Danderyd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 156



Supramannen skrev:
AntX skrev:
Så många bilar var det ju inte, men det bildas ju alltid klungor, är ju bara att släppa iväg de andra ett halvt varv och ha banan för sig själv. Andra halvan av sista passet var det ju bara 2-3 bilar ute
Men visst var det fler körpass för gatbilarna förra året.
Var en ruskigt snabb (rutinerad förare) "fjollrosa" 964 RS som inte var så lätt att hålla sig undan från i de svängigare partierna
Fint väder och kul dag överlag, Cup Porscharna var ju även de en del av behålllningen


Jo jag tyckte det va alldeles för mycket bilar för att kunna jaga tider


Inte lätt att vara tidstorsk

_________________
Anders Bronäs
www.glasskalas.se www.slushkalas.se hyr mjukglassmaskin eller slushmaskin.
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Supramannen skrev:
hade inte 997 turbon åkt av så hade jag lätt haft en 26a, och 25an finns i bilen utan problem


Så bra att det går bra. Då kan vi alltså förvänta oss 1,25 tider under säsongen MED Slc:s transpondersystem.

_________________
Stefan Larsson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



höfläkt skrev:
Supramannen skrev:
hade inte 997 turbon åkt av så hade jag lätt haft en 26a, och 25an finns i bilen utan problem


Så bra att det går bra. Då kan vi alltså förvänta oss 1,25 tider under säsongen MED Slc:s transpondersystem.


Ja det hoppas jag, men jag kör drif box det duger för mig

och R däck..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Micke R1
Åkersberga
Här sen Sep 2005
Inlägg: 569



Supramannen skrev:
höfläkt skrev:
Supramannen skrev:
hade inte 997 turbon åkt av så hade jag lätt haft en 26a, och 25an finns i bilen utan problem


Så bra att det går bra. Då kan vi alltså förvänta oss 1,25 tider under säsongen MED Slc:s transpondersystem.


Ja det hoppas jag, men jag kör drif box det duger för mig

och R däck..


Men.....varför inte använda slc:s transpondrar

_________________
Michael Öhrström
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



micke r1 skrev:
Supramannen skrev:
höfläkt skrev:
Supramannen skrev:
hade inte 997 turbon åkt av så hade jag lätt haft en 26a, och 25an finns i bilen utan problem


Så bra att det går bra. Då kan vi alltså förvänta oss 1,25 tider under säsongen MED Slc:s transpondersystem.


Ja det hoppas jag, men jag kör drif box det duger för mig

och R däck..


Men.....varför inte använda slc:s transpondrar


Varför ska jag, jag gillar att kunna läsa ur spårval, kurvhastigher osv men visst kan jag ha en sån med om det gör nån lyckligare

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Supramannen skrev:
micke r1 skrev:
Supramannen skrev:
höfläkt skrev:
Supramannen skrev:
hade inte 997 turbon åkt av så hade jag lätt haft en 26a, och 25an finns i bilen utan problem


Så bra att det går bra. Då kan vi alltså förvänta oss 1,25 tider under säsongen MED Slc:s transpondersystem.


Ja det hoppas jag, men jag kör drif box det duger för mig

och R däck..


Men.....varför inte använda slc:s transpondrar


Varför ska jag, jag gillar att kunna läsa ur spårval, kurvhastigher osv men visst kan jag ha en sån med om det gör nån lyckligare


Det kan väl vara kul att kunna backa upp tiderna man skriver på internet med lite officiella mätningar?

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
LIDS
Stockholm
Här sen Aug 2005
Inlägg: 391



Kul dag! Bara undrar, men var det inte varje halvtimme förra året?! Har inget minne av att det var radicals och sånt samtidigt?

Nu e jag sugen på lite bilder:)

_________________
Kristoffer Lidbrandt

- Porsche GT3

www.stacc-racing.com
www.facebook.com/stacc.racing/
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415



Patrik Rydh skrev:
Supramannen skrev:
micke r1 skrev:
Supramannen skrev:
höfläkt skrev:
Supramannen skrev:
hade inte 997 turbon åkt av så hade jag lätt haft en 26a, och 25an finns i bilen utan problem


Så bra att det går bra. Då kan vi alltså förvänta oss 1,25 tider under säsongen MED Slc:s transpondersystem.


Ja det hoppas jag, men jag kör drif box det duger för mig

och R däck..


Men.....varför inte använda slc:s transpondrar


Varför ska jag, jag gillar att kunna läsa ur spårval, kurvhastigher osv men visst kan jag ha en sån med om det gör nån lyckligare


Det kan väl vara kul att kunna backa upp tiderna man skriver på internet med lite officiella mätningar?


Mer officiellt än en publicerad DriftBox-logg här blir det väl inte...?

_________________
Johan Bergin
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Patrik Rydh skrev:
Supramannen skrev:
micke r1 skrev:
Supramannen skrev:
höfläkt skrev:
Supramannen skrev:
hade inte 997 turbon åkt av så hade jag lätt haft en 26a, och 25an finns i bilen utan problem


Så bra att det går bra. Då kan vi alltså förvänta oss 1,25 tider under säsongen MED Slc:s transpondersystem.


Ja det hoppas jag, men jag kör drif box det duger för mig

och R däck..


Men.....varför inte använda slc:s transpondrar


Varför ska jag, jag gillar att kunna läsa ur spårval, kurvhastigher osv men visst kan jag ha en sån med om det gör nån lyckligare


Det kan väl vara kul att kunna backa upp tiderna man skriver på internet med lite officiella mätningar?


Vad önskr du se, bara säga till så får du det du önskar i driftbox väg

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Supramannen skrev:
Patrik Rydh skrev:
Supramannen skrev:
micke r1 skrev:
Supramannen skrev:
höfläkt skrev:
Supramannen skrev:
hade inte 997 turbon åkt av så hade jag lätt haft en 26a, och 25an finns i bilen utan problem


Så bra att det går bra. Då kan vi alltså förvänta oss 1,25 tider under säsongen MED Slc:s transpondersystem.


Ja det hoppas jag, men jag kör drif box det duger för mig

och R däck..


Men.....varför inte använda slc:s transpondrar


Varför ska jag, jag gillar att kunna läsa ur spårval, kurvhastigher osv men visst kan jag ha en sån med om det gör nån lyckligare


Det kan väl vara kul att kunna backa upp tiderna man skriver på internet med lite officiella mätningar?


Vad önskr du se, bara säga till så får du det du önskar i driftbox väg


Är inte intresserad av dina tider, det var mer en generell fråga.

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Patrik Rydh skrev:
Supramannen skrev:
Patrik Rydh skrev:
Supramannen skrev:
micke r1 skrev:
Supramannen skrev:
höfläkt skrev:
Supramannen skrev:
hade inte 997 turbon åkt av så hade jag lätt haft en 26a, och 25an finns i bilen utan problem


Så bra att det går bra. Då kan vi alltså förvänta oss 1,25 tider under säsongen MED Slc:s transpondersystem.


Ja det hoppas jag, men jag kör drif box det duger för mig

och R däck..


Men.....varför inte använda slc:s transpondrar


Varför ska jag, jag gillar att kunna läsa ur spårval, kurvhastigher osv men visst kan jag ha en sån med om det gör nån lyckligare


Det kan väl vara kul att kunna backa upp tiderna man skriver på internet med lite officiella mätningar?


Vad önskr du se, bara säga till så får du det du önskar i driftbox väg


Är inte intresserad av dina tider, det var mer en generell fråga.


Skummt tänk

Jag kan läga upp mina tider överallt om folk inte tror på dom, jag tycker driftboxen duger för mig och den hobby körning jag utövar

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



jbergin skrev:
Patrik Rydh skrev:
Supramannen skrev:
micke r1 skrev:
Supramannen skrev:
höfläkt skrev:
Supramannen skrev:
hade inte 997 turbon åkt av så hade jag lätt haft en 26a, och 25an finns i bilen utan problem


Så bra att det går bra. Då kan vi alltså förvänta oss 1,25 tider under säsongen MED Slc:s transpondersystem.


Ja det hoppas jag, men jag kör drif box det duger för mig

och R däck..


Men.....varför inte använda slc:s transpondrar


Varför ska jag, jag gillar att kunna läsa ur spårval, kurvhastigher osv men visst kan jag ha en sån med om det gör nån lyckligare


Det kan väl vara kul att kunna backa upp tiderna man skriver på internet med lite officiella mätningar?


Mer officiellt än en publicerad DriftBox-logg här blir det väl inte...?


Jo, lite faktiskt...... då transponder eller fotocells-tidtagning har högre upplösning och är mer exakta än driftboxen..... tror jag iaf ganska säkert, ska jag väl tillägga.....

vad är specifik noggrannhet för driftboxen som tillverkaren garanterar ?
Har ni jämfört varvtiderna med i praktiska prov med fotocell eller transponder?


(för att tillägga jag absolut inget emot driftbox utan tycker det är skitkul instrument med men är bara intresserad tekniskt av specarna på den)

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415



Fredrik - SLC skrev:
jbergin skrev:
Patrik Rydh skrev:
Supramannen skrev:
micke r1 skrev:
Supramannen skrev:
höfläkt skrev:
Supramannen skrev:
hade inte 997 turbon åkt av så hade jag lätt haft en 26a, och 25an finns i bilen utan problem


Så bra att det går bra. Då kan vi alltså förvänta oss 1,25 tider under säsongen MED Slc:s transpondersystem.


Ja det hoppas jag, men jag kör drif box det duger för mig

och R däck..


Men.....varför inte använda slc:s transpondrar


Varför ska jag, jag gillar att kunna läsa ur spårval, kurvhastigher osv men visst kan jag ha en sån med om det gör nån lyckligare


Det kan väl vara kul att kunna backa upp tiderna man skriver på internet med lite officiella mätningar?


Mer officiellt än en publicerad DriftBox-logg här blir det väl inte...?


Jo, lite faktiskt...... då transponder eller fotocells-tidtagning har högre upplösning och är mer exakta än driftboxen..... tror jag iaf ganska säkert, ska jag väl tillägga.....

vad är specifik noggrannhet för driftboxen som tillverkaren garanterar ?
Har ni jämfört varvtiderna med i praktiska prov med fotocell eller transponder?


(för att tillägga jag absolut inget emot driftbox utan tycker det är skitkul instrument med men är bara intresserad tekniskt av specarna på den)


Precis, men mer officiellt blir det väl knappast... Dvs en fil för nedladdning och nagelfaring på din egen dator. Ja, vi har jämfört med transpondrar under race och ligger på samma tider som officiella varvtider. Dock är det svårt att logga körningen med en transponder. Mao...en DriftBox ersätter aldrig en transponder utan den tillför bara saker. Vi har både transponder och DriftBox i racerbilen. Exakta specar finns på sidan nedan och på http://www.racelogic.co.uk/helpconsole2007/VBOX_FAQ/ . thumbs up

_________________
Johan Bergin
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



jbergin skrev:
Precis, men mer officiellt blir det väl knappast...


Jag skulle nog se tiderna från SLC:s tidtagningssystem som mer officiellt men det är egentligen skitsamma, tror en driftbox har tillräckligt bra tidtagning och så får man loggningen på köpet som sagt.

_________________
Martin Öberg
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



jbergin skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Jo, lite faktiskt...... då transponder eller fotocells-tidtagning har högre upplösning och är mer exakta än driftboxen..... tror jag iaf ganska säkert, ska jag väl tillägga.....

vad är specifik noggrannhet för driftboxen som tillverkaren garanterar ?
Har ni jämfört varvtiderna med i praktiska prov med fotocell eller transponder?


(för att tillägga jag absolut inget emot driftbox utan tycker det är skitkul instrument med men är bara intresserad tekniskt av specarna på den)


Precis, men mer officiellt blir det väl knappast... Dvs en fil för nedladdning och nagelfaring på din egen dator. Ja, vi har jämfört med transpondrar under race och ligger på samma tider som officiella varvtider. Dock är det svårt att logga körningen med en transponder. Mao...en DriftBox ersätter aldrig en transponder utan den tillför bara saker. Vi har både transponder och DriftBox i racerbilen. Exakta specar finns på sidan nedan och på http://www.racelogic.co.uk/helpconsole2007/VBOX_FAQ/ . thumbs up


Hittade det här....

Positional Accuracy
The standard positional accuracy of VBOX's is 3M 95% CEP for Longitude and Latitude.

The height accuracy is 6M 95% CEP.

CEP = circle error probable.

95% CEP means 95% of the time the position readings will within a circle of diameter 3M of the true position.

This error is due to the changing state of the ionosphere, constantly changing the time taken for the satellite signals to reach the earth, see GPS Errors


betyder det att varvtiderna är exakta inom en felmarginal på 3m i 95% av fallen ??

3m borde väl vara några tiondelar i farterna som man passerar mållinjen (utan att räkna på det, dvs grov gissning).... ungefär som handklockning med en hygglig tidtagarur..... Om man bara diskuterar varvtidtagning......

P.s jo jag vet att allt det andra är driftboxen bra på som inte man får något info av tidtagningen på.... så fortfarande absolut ingen kritik utan bara intresserad....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



obizzz skrev:
jbergin skrev:
Precis, men mer officiellt blir det väl knappast...


Jag skulle nog se tiderna från SLC:s tidtagningssystem som mer officiellt men det är egentligen skitsamma, tror en driftbox har tillräckligt bra tidtagning och så får man loggningen på köpet som sagt.


Systemfrågan liknar mest hårklyverier, båda varianterna duger gott för amatörer.

Ingen kritik till någon här i tråden, bara helt generellt, så kan jag väl tycka att man gärna får backa upp
sina tidsangivelser med en driftboxfil eller en laptimernotering. Annars blir det lätt ganska mycket
"fiskehistorier" över diskussionerna.

"Min kompis tog lite tider med mobilen" etc..

Driftboxfilen visar ju dessutom var man fegar - och var man gör något bra, så ur diskussionssynpunkt så
är den ju rätt spännande. thumbs up

_________________
--
Citera
Eftersnack
2008-04-26 SLC Gatbilar
1, 2   >>
7 besök senaste veckan (6538 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande