| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Seat ibiza går inte på alla - tävling imorron - löst
|
1597 besök totalt |
|
Sebastian seat går inte på alla när vi skulle provköra idag. Förmodligen är det ett litet meck av honom själv som ställer till det lite jag vill utesluta saker en i taget och kolla så allt är rätt så kan man lägga det åt sidan är det någon som vet hur tändkablarna ska gå? varifrån och var på fördelaren de ska sitta. motorn är en 2 liter 16v VW motor - samma som i golf gti förmodar jag. _________________ Daniel Steiner |
||||||
|
Re: Seat ibiza går inte på alla - tävling imorron
bytte stift 3 våta 1 torrt det närmst kamremmen var torrt. hur räknar man på sånna här symaskiner? är det ettan vid kamremmen eller är ettan vid växellådan? _________________ Daniel Steiner |
||||||
|
Re:
ja brytarlöst hoppas jag - 98 års modell om spridarna ger bensin vet jag inte än om jag ska mäta kablarna vad ska de visa? ettans kabel sitter på märket i fördelaren (vad jag kan räkna ut - är sånt svängt fördelar lock) sen kommer den 342. provar byta plats. körde med startgas och den verkar inte läcka nånstanns heller. _________________ Daniel Steiner |
||||||
|
Re:
gick igenom hela listan igen och nu går den som den ska verkar som den ändå lyckats gå på 2 cylindrar bara. tack för alla pm
nice to know är att fördelaren snurrar baklänges =P _________________ Daniel Steiner |
||||||
|
Re: Seat ibiza går inte på alla - tävling imorron - löst
Rubriken säger LÖST, är tävlingen lös eller har ni löst problemet och vad var då lösningen? _________________ Roland Johansson |
||||||
|
Re: Seat ibiza går inte på alla - tävling imorron - löst
Problemet är löst Lösningen har Nisse koll på
|
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1597 besök totalt |