| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Revival Deutsche Rennsportmeisterschaft
|
1074 besök totalt |
|
Titta på filmen och se om det är några bilar ni känner igen .
http://www.youtube.com/watch?v=okm-5 _________________ Henrik Andersson |
|
Både Jürg Bächi i sin Opel Commodore och Rune tobiasson i föreande bils BMW CSL skymtar förbi.
Annars är det kul att se den lindrigt sagt stora variationen av mer eller mindre effektiva spårval som förekommer. Scuderia Hanseat kanske borde ägna sig åt kurser på GP slingan också?
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
|
Jag var där och såg det live så jag får väl inte svara egentligen...
Den gröna Porsche RSR:en som utklassar de andra totalt kördes av Klaus Ludwig. Tror det var 75års modell enligt programmet. Att se honom ta chikanen på baksidan var helt otroligt! Killen gasade tidigare än alla andra med full kontroll Den gula 914 bilen som sackar rejält saknade både en och två växlar verkade det som. Såg dem ligga i depån i timmar innan racet och försöka fixa den. De hade kört den i tre timmars på Nordslingan dagen för och det knäckte väl något tydligen för där gick den riktigt fort. Även KG Almström var väl med i sin röda CSL, tror jag. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
|
Var mest den snygga närbildsstudien av Jurg Bächis Comodore som man reagerade direkt på, efter det la jag även märke till Rune Tobiasson och så var ev. frågetecknet för min del löst funderade på om det var KG vilket det troligtvis är.
_________________ Henrik Andersson |
|
Det är inte KG Almström som kör. "Tobias" åkte där. har för mig att han inte var helt nöjd med cloce contact combat attityden i det racet.
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
![]() |
Bilder o videos
|
1074 besök totalt |