| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Laga bensintank? Please?
|
2 besök senaste veckan (3470 totalt) |
|
Laga bensintank? Please?
Tanken på min rexx läcker - finns ingen att uppbringa på vare sig skroten eller ny... Kan man laga den? Den lider av rosthål och har sprungit läck i skarven. Jag hade lätt gett mig på att svetsa ihop den själv men jag har inte de möjligheterna just nu. Någon i närheten av Karlskrona som kan hjälpa mig? Kan skicka den längre sträckor om det behövs. Vill gärna få igång kärran omgående!!
Roger 0706-907217 |
||
|
Jag testade en gång att lägga ner en bit vanligt pollyesterspackel i en skål bensin för att kolla ifall spacklet tålde det. Ingen fara, efter ett par dygn så hade det ändå inte blivit ett dugg mjukare.
Så att bara smeta dit lite spackel där det läcker kan ju funka så länge, tills du hittar en anann tank. Plockar man ner tanken och slipar av den noga och gör allt grundligt så borde det ju funka ett tag iaf. _________________ /David Johansson |
||
|
ok, ska hämta den imorgon och köpa en burk Plastic Paddin!!
Kan man göra det i badrummet med en filt under??
|
||
|
polyesterspackel luktar vansinnigt gott
Hagman eller plastic padding har nått som heter läck-tätt, eller något väldigt likt, för just bensintankar (det funkar) , men funkar vanligt pylyesterspackel lika bra så .... _________________ Mats Andersen |
||
|
Re:
Dom kanske har kommit på att deras spackel funkar välldigt bra till just detta och helt enkelt bra gjort en tub med mindre volym men högre pris och sen exakt samma innehåll. Vem vet?
_________________ /David Johansson |
||
|
|
||
|
Re:
Det jag provade att lägga i bensin var vanligt pollyesterspackel, finspackel. Men glasfiberspackel är nog inte sämmre. Sen finns det ju många olika tillverkare. Hagmans, plastic pading, biltema osv. _________________ /David Johansson |
||
|
här är det hauge skrev om
http://www.tooled-up.com/Product.asp _________________ /David Johansson |
||
|
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
Laga bensintank? Please?
|