| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Gå ner i bromsrördsdimention. Några problem?
|
5 besök senaste veckan (2318 totalt) |
|
Har i brist på annat börjat kika lite på bromsrör. Upptäckte att kopparrören jag köpt på biltema för några månader sedan är rätt mycket smalare än vad som satt på bilen innan. Här är en bild på en nippel som satt på bilen orginal och en bit bromsrör från biltema. 1. Bör jag köpa grövre bromsrör eller kvittar det? 2. Komma jag öht hitta nipplar med dessa gängor (nån fingängad m10 tror jag) som passar till mina klenare bromsrör?
_________________ /David Johansson |
||||
|
Re:
okej, då är det säkert det jag har. (edit:ja det var det, mätte nu) Men kan jag köra på dessa rör tror ni eller bör jag köpa andra som är lika grova som orginal för att slippa problem? _________________ /David Johansson |
||||
|
Re:
3/16" är (d)en vanlig(aste) dimension(en) på bromsrör, men det finns även 1/4". _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
Nu har jag varit och köpt.
Betalade 12,50kr/st för dom, på mekonomen. Problemet var ju inte nipplarna, utan dom 20meter bromsrör jag köpte för ett par månader sedan. Får hoppas det inte är några problem. Får tacka för era snabba svar. _________________ /David Johansson |
||||
|
Re:
Är du säker på att det inte var nipplarna som hade större hål än standard då? Det brukar vara så... Edit: 3/16 är det alltså som sagt på i princip alla nyare personbilar. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||
|
Re:
Nä, röret va mycket tjockare än det nya jag hade köpt. Bilen ifråga är en celica från 88a. _________________ /David Johansson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
5 besök senaste veckan (2318 totalt) |