| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Placering av LMM
|
958 besök totalt |
|
Placering av LMM
Hej! Håller på med att bygga en Locost Seven med drivlina från Alfa Romeo, motorn är från en A-R 75TS med original Motronic-insprut. Då det inte precis är en balsal i motorrummet skulle jag behöva vrida min LMM så att den ligger på sidan, mot hur den sitter originalmonterad. Den är av typen med en "L"-formad klaff. Fungerar det, eller kommer den att ge fel värde? // JEK _________________ Jonas Ek Bygger Locost Seven med Alfa Romeo drivlina, SFRo1 klart! Alfa Romeo 75TS- 90 Triumph Spitfire MK3- 70 Triumph TR3A -61 |
||
|
|
||
|
Vissa av boschs LMM är känsliga för G-krafter. Monterad i fel riktning kan effekten bli att motorn går magert eller fett beroende på om det är höger eller vänsterkurva.
Nu vet jag inte alls vad för apparat det sitter i den alfan så det kanske inte gäller i ditt fall. _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||
|
Tack för dessa svar, men då behöver jag ställa ett par kompletterande frågor:
Dagger: Kan du på rak arm säga vilka bilar de sitter så? Borg: Sprutet är ett Motronic med "L"-formad klaff. Alltså en mekanisk lucka. // JEK _________________ Jonas Ek Bygger Locost Seven med Alfa Romeo drivlina, SFRo1 klart! Alfa Romeo 75TS- 90 Triumph Spitfire MK3- 70 Triumph TR3A -61 |
||
|
Re:
Har för mig det är en Peugeot. Samma LMM också. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Placering av LMM
|
958 besök totalt |