Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
2527 besök totalt |
2008-06-01 SPVM "open Pit lane", Mantorp
Sportvagnsmästerskapet inbjuder samtliga sportvagnsklubbar att köra en timme under lunchuppehållet samt en timme innan banan stängs (17.00). Kostnad 300:- . Betalas på plats. OBS maila till info@spvm.se och föranmäl er! Ange även vilken bil ni har. De som inte har licens kan lösa engångslicens på banan. Hjälm, handskar, läderskor och heltäckande klädsel. Minst trepunktsbälte samt båge i öppna bilar. Detta är med andra ord under dagen för SPVMs Mantorptävling. Slå två flugor i en smäll, njut av sportvagnsracing och kör en del själv på samma dag. |
||||
Re:
Mantorptävlingen är ganska sent planerad och att få ut denna info den ideala vägen (i god tid så klubbar kan få in det i sina kalendrar etc) har inte varit möjligt. Förbättringspotential finns verkligen. Vi får se om nästa inkarnation av SPVM's site kan göra informationsspridningen lite enklare/snabbare/tydligare. |
||||
Re:
Övrig info hoppas jag att Jan Nordgren kan ge ( info@spvm.se ) |
||||
Bomullskläder och bra hjälm (inga rid eller cykelhistorier...) brukar vara normen.
Vi är tydligen inte många anmälda än så länge, så vi lär få köra oss trötta. Om nu inte bilen tröttnar först. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Re:
Du bör ha strumpor, kallingar, långbyxor, långärmad tröja/skjorta samt hjälm också ![]() Kläderna ska vara av bomull ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Jo jag vet... har kontaktat arr men om just dojjorna är jag osäker då jag inte sett "läderkravet" förr eller fått svar om det från arr
![]() vi e alla nybörjare i början... ingen som har bara en liten vägledande url om skoval/exempel på vad ni använder? _________________ Andreas Ängwall |
||||
Kan det vara med anledning av morgondagens tävlingar på mantorp som jag ikväll såg 25-30 Ferrari och Maserati i Vadstena? Först såg jag ca 5st och tappade hakan när jag såg att en var en 430 Scudera... jäklar vilken bil alltså, riktigt maffig metallic röd med guld lackade fälgar. Sen gick vi lite längre bort på parkeringen och den var fylld med Ferraris 348, 355, 360, 360 challenge, säkert 10 F430, 612, och två (!) Scuderas till. Det var en riktigt sjuk upplevelse har aldrig sett så många Ferrari på samma plats ens på bild. Sen var Ferrari team lastbilen där också.
|
||||
Re:
Det var gott om Italienska saker i depån när jag kom dit och några av dem hade en lite "egen" tolkning av gångfart i depån. ![]() |
||||
Re:
Antar du pratar om polarns Fullblod: Fiat uno Turbo I.E ![]() Själv var man där med 200an, kanon kul var det men större brommsar och bättre kylning är nog det som behövs härnäst. Samt lära sig ratta lite ... men det kommer nog med tiden.. ratta ratta raaaa. ![]() Tack för en kul dag. _________________ 200SX |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
2527 besök totalt |