| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kortning av handbromswire
|
3 besök senaste veckan (3081 totalt) |
|
Behöver hjälp med tips om var i Stockholmstrakten man kan få handbromswire kortade. Har bytt till andra bromsar i bak på min bil och det innebär annan sträckning av handbromswiren som då behöver kapas. Tacksam för svar. Janne |
|
Tyvärr känner jag inte till någon som kan korta ner vajrar, men har ett förslag på hur du kan lösa det själv.
U-såga ett par lämpliga muttrar och trä dom över vajern på lämpligt avstånd. Svetsa fast och klipp bort resten. Är ju inte säker att det funkar... but shoot!
_________________ Aris Stamos Mercedes-Benz C55 AMG BMW 120d |
|
Bedsab ( www.bedsab.se ) håller på med vajrar (bland annat), de är inte så sugna på segelfolk etc men gör en "drive by" och fråga med grejerna i handen. Kan ju vara värt ett par bullängder.
Högdalens industriområde är platsen. Gå in på lagret...... _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
|
Det finns ju såna där vajerlås som liknar en avgasklämma fast mycket mindre, hittar inget bra på nätet nu bara.
Såna hade nån satt på min gamle Opel av nån anledning, troligen bytt till fel vajer nån gång. Vajern var dubbelvikt på ett ställe, så att den blev lite kortare. Funkade utmärkt, inget gnäll på bes heller. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
|
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
|
Kan bara upplysa om att det blev en beställning från USA från samma ställe som jag fick de gamla ifrån. Eftersom det var ltie bråttom så fick det bli UPS, vajrarna $99 frakt $155. Tur att dollarn står lågt nu för tiden.
SFRo besiktning på torsdag och reg.bes. på tisdag. Tack för tipsen i alla fall. Janne |
![]() |
Skruva banåkabil
|
3 besök senaste veckan (3081 totalt) |