| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Såld: Mitsubishi Colt Gti -93
|
1064 besök totalt |
|
Mitsubishi Colt Gti -93
Med en aning sorg i hjärtat lägger jag ut min Colt till salu pga att "ny" bil inköpts. Se projekttråd för diverse info och bilder: http://www.mitsubishiclubsweden.se/f * 1.8 16v 4G93 motor med 140hk. * Nybesiktigad utan anmärkning. * I trafik första gången 1994-08-15. * Drygt 19200 mil. * Kamrem bytt strax före 18000 mil. * Fin i karossen för sin ålder. Jag kan inte hitta någon rost värd att nämna. * olja och filter bytt 5-6 ggr under de ca 1500 mil som jag kört den. Tänkte byta nu igen till helgen (24-25 maj), då jag även kommer byta tändstift. * Sommardäck med mycket mönster på original 14" fälg. * Godkända dubbdäck på plåtisar. Mycket rolig och snabb bil med jättefin väghållning. Med r-däck har jag åkt och jagat betydligt dyrare och starkare bilar på bana.
Baksätet är bortplockat och ersatt med ljuddämpningsmatta och filt, men allt som behövs för att återmontera medföljer. Bilen kan naturligtvis levereras med baksätet monterat. observera att skalstolen på förarplats som syns på diverse bilder redan är såld. Samma gäller Tecnomagnesiofälgarna på bilden ovan. * RG Coilovers med lagom sänkning. Finns ett par cm till att hämta om man vill. * Bakre, 3-punkts fjäderbensstag. * Stag mellan c-stolpar (ej monterat f n, glömde det i Norrköping...). * Monroe camberjusteringbultar fram (original medföljer). * Helt nya bromsok och -belägg fram (ca 3500:-). * Bromsoken bak har inte gått många hundra mil. * Slitzade skivor runt om ( http://www.rolleslitz.se ). * Ny Ferodo bromsvätska. * Rostfritt avgassystem byggt av Uppsala Avgasteknik (har även en racekat med skramlande insats som kan skickas med). * Huvdämpare. * Sportratt (jag fick aldrig tutan att funka, men det är säkert lätt fixat för den händige). * Sony CD med med högtalare fram och bak... (MDS/BRL?). Sedan har jag diverse pryttlar liggande som följer med om man vill: * Moddad originalfront med snyggt plastad Postertläpp. Fronten är vit och lite skrapad, men den kan säkert bli snygg. * Stålomspunna bromsslangar till framoken. * Komplett sats med alla packningar till hela motorn. * ECU. * Castrol SM-X växellådsolja. * Diverse bultar till motorn, clips till inredning och annat löst som jag inte kommer på nu... Negativa saker: * Tickar förstås om lyftarna vid kallstart som "alla" andra gamla Mitsubishi. * Bakluckan är ful efter en dåligt utförd garagelack. * Ett par plastpaneler i bakluckan är bortplockade och behöver nya clips för att fästas igen. * Eventuellt pyspunka vänster bak. * Den har dragkrok...
Prisidé: Såld! Finns för beskådan på Kungsholmen i Sthlm eller i Nacka. Allt löst finns i mitt förråd i Nacka. Tel: 0703-692068 eller 0709-681592
_________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
![]() |
SÄLJES
|
1064 besök totalt |