Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang 2 - 74
7725 besök totalt
Per F
Hässleholm typ
Här sen Mar 2004
Inlägg: 369


Trådstartare
Snubblade över en billig gammal rejsbil, så jag slog till. Rätt sliten dock. Och har man plats så bör man göda hamstergenen. Nån som känner igen den och vet nåt om den? Suttit nån v8a i den och manuell låda, men är en 4abil från början. Bur och rensad invändigt.


Kass bild pga dåligt batteri i kameran.

_________________
Per Ferm
Citera
Per F
Hässleholm typ
Här sen Mar 2004
Inlägg: 369


Trådstartare
Lite fler bilder


Hm, ja nån Caroll var det inte under huven, bara tomt.

Kapat har de gjort, undrar hur det sett ut med kylaren mm

Comfort Racing stol, det var väl ett tag sedan de var med på banan väl?

Hmpf, DKW ratt, här syns det att de använt den som hylla de senaste åren. Man kan ju undra om det är fler gamla rejsbilar som står i villagarage och skräpar.

Jag vet inget om burar, men vad säger ni? Visst borde det vara en sträva bakom stolen också?

Som sagt, vad säger ni om denna bur?

Planen är att jag ska se vad som ska ske med denna, jag har ju en hel del andra projekt som borde göras klart.

_________________
Per Ferm
Citera
Jesper L
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 493



Skönt stuk, den måste ju bara ut på banorna igen!

_________________
Jesper Leidig

Skoda Octavia 1,6 -99
Harley Davidsson Sportster 1200 Sport
Vespa Touring 150cc 1961
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449



"Comfort Racing"? Det var det där postorderbolaget som sålde trimprylar på 70-talet va? De hade väl ett eget team också? Minns att man satt som grabb och bläddrade i pappas kataloger!!

_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
Martin_P
Kalmar
Här sen Apr 2005
Inlägg: 195



Heta stolar. finns det någonstans man kan köpa dessa idag? jag är ute efter ett par tidsenliga racestolar för en liten peng.

gillar bilar med lite historia vilket denna verkar ha

_________________
Mvh Martin Peterson

Bilar:
2st Honda Civic 1200 -78
Audi A4 Quattro 1.8T -01
Citera
Per F
Hässleholm typ
Här sen Mar 2004
Inlägg: 369


Trådstartare
Jo. Comfort Racing fanns på 70-talet. Jag minns dem inte själv(knappt född då) men jag har sett bilder och reklam för dem. Tror de hade bland annt en grön Amazon i sitt team. Vart man hittar gamla stolar i bra skick vette katten, min är ju i ett bedrövligt skick, skulle gissa på att mycket har gått åt i folkrace.

Jag vet inte så mycket om bakgrunden, jag ska få en vagnsbok(tror det är en sådan) och lite bilder när förre ägaren hittar dem. Men den har inte varit i trafik sedan 81-82 någongång, så den har nog varit rejsbil sedan då någongång. Den är såld med en 2.3 liters fyra, men det har suttit både 351 och v6a i den.

_________________
Per Ferm
Citera
Sticky
Norrtälje
Här sen Jan 2006
Inlägg: 352



rigtigt tuff bil du hittat ska bil kul o se mer av

_________________
Micke Lundkvist
Citera
hansson
Helsingborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 56



Trevlig bil!!

_________________
Jonas Hansson
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



Härligt buskigt skick!

Jag vill också ha en gammal racebil

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Det hade varit hur häftigt som helst att se denna på banan igen!

Sjuttitalsvibbarna är starka!
Försök hålla den tidsenlig!

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
blazerteam

Här sen Nov 2008
Inlägg: 54



Denne bilen kjenner jeg igjenn fra N:A:R:S serien som gikk i Norge.

http://welcome.to/nars

Mener det skal være noen bilder av den på linken.

_________________
Arild Guldbrandsen
Citera
62 Ragtop
Stockholm-Kalmar
Här sen Jul 2007
Inlägg: 15



Ball kärra!

Här kan man läsa lite mer om Comfort Racing... en liten revival nostalgi-sida. De var ju stora inom Morris/Austin Cooper S racing också.

Alltid lika kul att bläddra i gamla comfort racing kataloger eller gamla annonser i Start&Speed, Bilsport etc.

Kul att se vad saker och ting kostade då (visst, man ska prisindexera... men ändå), det roliga är att många av dessa prylar kan betinga stora värden idag, om man pratar "trim-prylar" till "vintage" bilar (Cooper, Cooper S, Lotus Cortinor, VWs) bland samlare t ex.

Det samma kan man väl säga om "tidsenliga" tillbehör, det kan emellanåt vara knepigt att hitta dessa till "rimliga" pengar, somliga är villiga att betala ganska mycket för "rätt" märken om man pysslar med "gammelbilar", och för vissa märken så är det definitift en "internationell" marknad som också kan driva priserna till smått löjliga nivåer...

http://www.comfortracing.com/index.htm

Finns firmor som göra "retro-kopior" på 50/60/70-tals racingstolar. har inte länken men det finns en firma i Italien (?) har jag för mig, som gör riktigt tjusiga stolar... Men de kan ju vara lite "pricey"...

mvh

_________________
Andreas Nordin
VW Typ-1 -62 Soltak, 2165cc, 044CNC, 48IDA
Citera
Per F
Hässleholm typ
Här sen Mar 2004
Inlägg: 369


Trådstartare
blazerteam skrev:
Denne bilen kjenner jeg igjenn fra N:A:R:S serien som gikk i Norge.

http://welcome.to/nars

Mener det skal være noen bilder av den på linken.


Tackar!
Fan vad snygg den var då.

_________________
Per Ferm
Citera
Per F
Hässleholm typ
Här sen Mar 2004
Inlägg: 369


Trådstartare
Nu har jag en kopia av en norsk "vognlisens". Jag kan inte utläsa så mycket av den. Kan nån förklara skillnaden mot vagnbok?
Det står "Vognlisens hastighet" och nåt om reklamrätt, men annars inget. Den är från 99.

_________________
Per Ferm
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444



Comfort Racing var den del av Comfort Custom som inriktade sig på Europeiska bilar om jag inte minns fel.
De hadde butik på Surbrunnsgatan i Stockholm.

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Gulf62
Munkedal
Här sen Aug 2010
Inlägg: 35



Jo, den här bilen känner jag mycket väl. Den byggdes och tävlades i den norska NARS serien i siste halvan av -90 talet.
Bilen byggdes av Björn Holmen i Strömstad och körde av honnom och även hans sambo Kjersti Hedman.
Vill minnas det satt en lagom rapp small block Ford på kring 350 kubik i den.

Varför jag vet? Jo, för att även jag var involverad i serien, först i teamet Thunderbolt Racing (den gamla goda -64 Fairlane Thunderbolt replikan ligger ute på annons här på sajten. Står hos Robban Jansson i Örebrotrakten - KÖP DEN!).
Senare när polarna la av köpte jage en -70 Camaro Z28 från gamla Super Star serien (ex. Bosse Emma, Grev Piper och Greger Pettersson) och senare en -61 Falcon med small block Cheva (såldes till samma Robban och senast jag hörde nyss om den fanns en hos killen bakom Engine Kit Racing).

Jo, NARS klassen var en riktig ball klass med allt i från -53 Studebaker (hamnade senare i Special Saloon), olika -60 tals bilar, En Superbird replika med 500 tums Hemi, Corvetter, en ball Hornet, Camaros .... herrejösses vad kul vi hade.

Jag har en hel del gamla tidningar, lite videos etc från den goda tiden om du vill hitta lite bakgrundsinfo på bilen.
Vad jag vet bor Björn fortfarande kvar i Strömstad så han borde gå att få tag på om du vill veta mer om bilen. Han byggde en Firebird efter denna (såg senast i Bo Ridströms ägo).

Comfort Racing??? Japp - jag sparade stolen från min Camaro när jag sålde den; Comfort Racing.
Där satt Greven, Emma och Pettersson ...... och jag!!!!

En norsk vagnlicens är bilens ID liksom en svensk vagnbok. Den får man lösa ut hos NBF när man årsbesiktigat. Reklamlicens är en rolig norgehistoria; vil du ha sponsorer måste du betala en avgift till NBF. Om du inte vill ha reklam från tävlingssponsorer kan du köpa dig fri frå detta genom att betala ytterligare en avgift till NBF - åt minstonde var det så.

Kul att se Mussen igen - renovera och rejsa med! Den var hyfsad snabb ....... lite bakom mig men ändå

Låg Custom Racing på Surbrunnsgatan? Det gjorde Björns butik Holmen Racing också - fast det var den i Strömstad

_________________
Vidar Melleby
Citera
Per F
Hässleholm typ
Här sen Mar 2004
Inlägg: 369


Trådstartare
Vad behöver göras med buren? Hjälmkrossarem och toytqstag? Och i vilken klass lämpar sig denna?

_________________
Per Ferm
Citera
rufuscobra
Strömstad
Här sen Maj 2014
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej du som har min gamla nars racer kontakta mig MVH Björn Holmen

_________________
Björn Holmen
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang 2 - 74
7725 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande