Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2008-05-24 HPC Superstage Emmaboda (nytt FWDrekord: 1,22,47) | 1, 2, 3 >> 8067 besök totalt |
RIKTIGT fin dag, kallt i luften varmt i asvalten. så optimalt för bra tider. Och DET fick vi se också.
Tider: Fege: 1.22.47 Mooseman: 1.22.82 cetv: 1.23.78, sug på den Peter! Foz: 1.25.13 Mattias I: 1.25.66 Jerre: 1.26.69 Börjar arta sig nu! Stoffe (i brorsans bil): 1.28.59 Tungjobbat för Calle.. green civic: 1.28.64 MZM: 1.32.34 Linus K: 1.34.56 3 snabba pojkar: Eldprov på eventuell "ny" tidtagning: _________________ Mvh Martin Peterson Bilar: 2st Honda Civic 1200 -78 Audi A4 Quattro 1.8T -01 |
||||
Snajsiga tider grabbar.....
Börjar bli väldigt pinsamt för väldigt många med dessa tant agda åka till affären bilar som är lite små hottade som åker skjortan av dom flesta i denna banan..... Honda måste ju typ haft en exakt kopia av ss och utvecklat bilarna i eller nåt Börjar ju bli jobbigt för en annan oxå ju måste köra ss snart och åka en bra tid så jag inte ligger efter er längre ..... Känns inte bra detta.... Keep up the good work Mvh _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||||
Honda + HPC + SS
Dessa tider bör vara inom räckhåll, på r-däck: Åpel Speedster Turbo - 04 260 hk 400 nm 1010 kg 3.8 kg/hk 1:22,40 r-däck BMW M3 CSL kompressor -03 480 hk 520 nm 1460 kg 3 kg/hk 1:22,31 slicks MGB GT -70 300 hk 320 nm 920 kg 3 kg/hk 1:22,31 slicks BMW M3 CSL -04 360 hk 370 nm 1450 kg 4 kg/hk 1:21,56 slicks _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||||
Ja det var en riktigt härlig dag vi fick i lördags. Många som åkte bra och själv får man väl anse sig nöjd, men senare under året skall 1.21.XX-tiden sitta, det finns garanterat där med lite mer övning.
"1.22.82 i din farmors civic" _________________ /Erik Petersson Seat Leon Cupra ST 4drive -19 Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld Nissan 200SX S13 1989 - såld |
||||
Riktigt fränt att kompressor CSL'n fick stryk av den med "standard" spis. |
||||
_________________ Mattias Israelsson Honda Crx Vt 1.6 V-tec Knutstorp 1.11.54 Sturup 1.11.89 SuperStage 1.23.78 www.sodervidinge.se |
||||
"skruttig" Jag hoppas inte att du syftar på min nyvaxade Civic iaf (nyvaxad för och minska cv-värdet ) _________________ Fredrik Gehammar Kör: Honda Civic -91 n/a TimeAttackNu Club Challenge 1:a 2021 och 2019 Superstage: 1.18.17 r-däck |
||||
Nä det är inga sportbilar Men mycket snabba bilar! Gnället om Hondor från kepsfolket känns lite självförvållat när man ser vissa kommentarer. Själv undrar jag mer och mer vilka motorer som är homologerade i Civicen. Är det samma spis i en v-tech Civic ("gamla" modellen) som i en crx? _________________ Daniel Steiner |
||||
Japp, samma motor (B16A1). 1.6 liters sug motor med v-tec. 150hk _________________ Fredrik Gehammar Kör: Honda Civic -91 n/a TimeAttackNu Club Challenge 1:a 2021 och 2019 Superstage: 1.18.17 r-däck |
||||
_________________ /Erik Petersson Seat Leon Cupra ST 4drive -19 Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld Nissan 200SX S13 1989 - såld |
||||
Imponerande tider! Finns där någon logg från en performancebox? Det vore intressant att se vilken fart det går i starten och slalompartierna. För rakt fram kan det teoretiskt sett inte räcka med 150 hk.
Hade ni klått Gullabos tid i min Åpel, så hade jag varit riktig sotis. Men nu var ni som tur var lååångt efter:) _________________ Lasse Alfons |
||||
Inga påhopp om att det inte går för dessa grabbarna fuskar inte så enkelt är det....... känner dom...
Grejen är just den att det går så sjukt fort i slalompartierna.... tekniken som brukar användas när man åker med dom är bromsa innan lite eventuellt sen så bara fäller man ner högern i golvet och styr som en galning tack vare att bilen driver fram så blir bakänden tvingad att följa efter mer eller mindre och då kan man åka sjukligt fort genom slalom partierna som bevisat...... Ta tillexempel snabba partiet...... efter vändning så kliver dom på fullt och sen utan broms så går dom plattan i mattan genom hela snabba vilket gör att dom genom dom sista portarna har sjuka hastigheter viket medför en hög hastighet på rakan trots avsaknaden av effekt...... Knäckande men sant... Fege eller någon av dom andra kan säkert komentera exakt hur repan ser ut men såhär verkar det.... Mvh: en änsålänge slagen _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||||
Jag vet också att det inte bara är effekten som är avgörande. Men om man kan ha full gas i hela snabba partiet så betyder det ju att man kommer för sakta in. Och gör man det kan man inte åka fort. Jag vet att dom inte fuskar. Däremot tycker jag effektsiffrorna ibland är konstigt angivna. För när vi va på Finalen i höstas pratade jag med dom flesta av honda killarna och då upfattade jag det som vissa av effektsiffrorna va på hjulen. Det är ju inget fusk men isåfall unanhållande av "viktig" information.
oavsett så är tiderna ruskigt bra. Så grattis till er alla. Men det vore väl schysst om ni kunde klargöra effektförhållandena. Eller om det bara va jag som hörde fel 2ggr. hehe... |
||||
Är det något officiellt eller kommer det i Bilsport? |
||||
Vad väger bilarna? _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Eftersnack 2008-05-24 HPC Superstage Emmaboda (nytt FWDrekord: 1,22,47) | 1, 2, 3 >> 8067 besök totalt |