| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Blanda PZero däck?
|
1006 besök totalt |
|
Blanda PZero däck?
Hur funkar dessa att blanda på axlarna på bilen. JAg har PZero-C på G till bakdäcken och fram ser det ut som att jag kan få tag i Rosso. Tittar man på Pirellis hemsida så ser de ut att ligga i samma klass men hur är det i verkligheten? om detta inte funkar så är jag på jakt efter deta. begagnade PZero-C i 225/40-17 alt. PZero Rosso 255/45-17. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
|
Är inte PZero-C ett r-däck och Rosso ett gatdäck? om så är fallet tycker jag inte att det låter som en bra idé.
om både är r-däck är det inga problem övht. Jag har testat att blanda allehanda r-gummin och det är inga problems. _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
ok, jag har oxå fått för mig att det är på detta vis. Men tittar man på Pirellis hemsida så ligger ju båda på ultra high performance.
Pirelli _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
|
Re:
Hade dessa däck på min Saab 900 Turbo -97 och var rejält imponerad över greppet faktiskt. Trots nästan 300hk greppade dom oförskämt bra för att vara gatdäck. _________________ MvH Magnus Johansson. Kör Saab 9-3 -00 Maptun Steg3 samt Saab 900 TURBOS -92. |
||
![]() |
Däck för banåka
Blanda PZero däck?
|
1006 besök totalt |