| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW 318is -90
|
1741 besök totalt |
|
S: BMW 318is -90
Säljer min 318is E30. Bilen får anses vara en mycket bra grund för den som planerar att bygga en underhållande race/bus/drifting-bil till en rimlig kostnad. Nästan helt nya Gula Koni. Millway justerbara topplagringar fram och aluminium bak. Millway delrinbussningar i alla leder inkl silentbussningarna. HR sänkfjädrar. BBS 15x7" med friska TOYo T1R. Ny kylare. Inredningen/mattorna är urtagen men sportstolar och baksäte medföljer. Bilen har helt klart sina skönhetsfläckar, dessa är dock stoppade i tid med rostskyddsfärg. Vissa lagningar av rost (Klassiska E30-ställena bakom framhjulen) bör göras om. I övrigt bör lite blästrings och målningsjobb, på nederdelen av karossen, ge en helt ok racelook/finish. Största minuset med bilen är ett lätt knackande från motorn. Troligen ett lagerbyte för den händige. (Går troligen ta underifrån utan att behöva riva hela maskinen.) Har packningsats osv som medföljer. Det finns en del bilder tagna på bilen genom åren och nytagna kommer om intresse finns. För den racesugna kompletterar man med en bur och denna motor: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=657170#657170 Pris: Rimliga bud beaktas. Mao, varken över eller underpris lär det bli tal om utan ngt alla är glada med. Kan ev tänka mig att sälja den i delar, men då det kräver demontering = tid jag inte har så är det ingen större skillnad i pris för den som tar hela paketet på en gång. |
![]() |
SÄLJES
S: BMW 318is -90
|
1741 besök totalt |
