| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Nissan 350Z Touring -03, maxutr med BUR - PRISSÄNKT
|
2979 besök totalt |
|
Prissänkt Nissan 350Z Touring 2003 Silverstone grå-metallic. 18800 mil (huvudsakl motorväg) NYTT PRIS: 140000:- Priset inkluderar skeppning, tull och skatt för importen till Sverige. Köpare står för registrering (räkna med 5000-10000 SEK). 2 ägare (jag är nr2). Jag äger och kör för närvarande bilen dagligen i Los Angeles Kalifornien, samt ibland långturer exvis till Las Vegas och San Diego. Jag var oerhört petig när jag letade efter min 350Z, denna stod ut från mängden som mkt välvårdad. Vid erlagd handpenning (20%) sätter jag bilen på första fraktskepp till Göteborg.
Motor: Sugmotor 3,5l V6, 287hk. Vxllåda: 6-vxl standard. Tålig som en lastbils-låda. Används flitigt HELT standard i bilar laddade till 550hk. Diff: Visco Limited Slip Diff =>> Uppgraderad till Nismo GT 1,5-vägs LSD. Chassi: Körglatt, hårt men dyrt/välgjort nog att bjuda på komfort (tänk Porsche 911), standard. Utr: Xenon-strålkastare Stora Bose-stereon m frontmatad 6-CD-växlare, 6 högt+subwoofer Helautmatisk AC. Eluppvärmda elmanövrerade skinnstolar Elmanövr backspeglar Elhissar Automatiskt avbländande backspegel med inbyggd garagefjärr Färddator m däcktryckmätare, förbrukning, tidtagning, yttertemp, mil till tom tank etc. Antisladd-system (FULLT avstängbart med knapp) Centrallås m larm och immo (std) Std bakvinge (läpp) Stänklappar "Bil-behå" (bra för långfärder) Icke standard: - Klubbracing-godkänd (SCCA, IMSA) 6-punkts bur från Autopower, San Diego. Främre delen "bolt-on" (kan alltså tas bort). Huvud-loopen och stöttorna bakåt svetsade av bilbyggarproffs. Ingen åverkan på inredning, dörrar eller i-bräda har skett förtom snitt i golvmattan för genomförande av buren ner till golvet. - Hotchkis justerbara kränghämmare som gör bilen mer neutral om man vill (som alla sportbilar är 350Z svagt understyrd i normalfallet). - Nismo GT LSD, ställbar diff, 60%, 80%, 100%. - Endless MX72 bromsbelägg Detta är en makalöst grym vardagsbil, så nära Porsche-känsla det går att komma, betydlig råare och brutalare än exvis BMW M3 då 350Z:an har riktiga motorupphängingar och rejält dimensionerade komponenter, kardanaxel i kolfiber etc. Fantastiskt körkänsla, den gedigna "kassaskåpskänslan" i växellåda, motor finns bara i 350Z och nyare Porschar. Buren gör bilen till en styv och säker trackday-bil eller en grym Ring-racer (särskilt med den stora 3,5-liter motorn). Jag önskar jag kunde ta några varv på Nordslingan med den..!! ENDAST SERIÖSA SPEKULANTER (full dokumentation, bilder, filmklipp etc skickas då mkt gärna) Maila mig på info@car-engineering.se för mer info och vidare kontakt via Skype. Mvh, Carl Ryquist |
||||||
|
|
||||||
|
Re:
Se ovan ang stolar. Här är buren (den översta på sidan). Om "bolt-on"-bur inte är godkänd av SBF kan den svetsas. http://www.autopowerindustries.com/rollcages.asp |
||||||
|
Re:
ok, låter fint. om man vill kika på den - skulle det vara möjligt? Den står i Los Angeles? Har kanske en kille som kan kika på den där. |
||||||
|
Re:
Hej, javisst! Vill han komma och kolla (och köra) så säg bara till. PM:a mig isf så skickar jag adress och nummer så vi kan komma i kontakt. |
||||||
![]() |
SÄLJES
|
2979 besök totalt |