Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
896 besök totalt |
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Sicken kille
![]() "Ronnie tog alltid samma väg till Bicester varje morgon och förbättrade sin tid så att den blev närmast oslagbar. Men så kom direktörerna Max Mosley, Robin Herd och Alan Rees överens om att lura Ronnie. De spred ett rykte att någon hade slagit Ronnies rekordtid som han skulle få höra på omvägar. Detta resulterade i att han slog sin egen tid, och skämtet upprepades ett par gånger. Det nya rekordet slogs alltid av Ronnie igen." _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Halvstämmer... fast det var vägen från byn Maidenhead upp till huset.. Och det var en riktigt smal engelsk landsbygdsväg med höga häckar. Åkte med han och Pappa i Ronnies Saab 99 (som var hyggligt trimmad från fabriken) och fort gick det. Hade faktiskt även förmånen sen att få låna den bilen av Barbro i början av tiden när jag själv bodde där 82 och körde FF1600. |
||
Var det någon som såg dokumentären om honom som gick på svt i programmet Ikon för ett par år sen? Där var en del intervjuer med honom (tydligen en del material som aldrig tidigare visats). Tokskön kille! "Jag kör ju så hårt jag kan. Mer går liksom inte..." påstår han och på frågan vad han gör på sin fritid svarar han "Jag brukar titta på mitt akvarium, det är mycke bättre an att se på TV". En legend på många sätt
![]() Jag spelade in det på VHS men jag har inte möjlighet att föra över det digitalt ![]() ![]() ![]() Edit: Lite bilder och info om Ronnie på Knutan http://www.hyllingems.nu/index.asp?M _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Jo, det var på Newsracet 1973 jag såg honom. Då kommer jag ihåg rätt att han startade sist (i andra heatet, alltså). Kommer däremot inte ihåg avträngningen i första heatet. Men jag börjar ju bli gammal...
Jaså kungen (nuvarande) var där också, minns jag inte heller. Men, det är klart, jag är ju inte direkt någon prenumerant på Hemsk Damtidning. En bekant blev omkörd av honom och Mario Andretti på väg till F1 Anderstorp, de körde varsin SAAB Turbo (det var ju nytt och häftigt då) och inte gick det sakta. JohanR _________________ Johan Rådlund |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
896 besök totalt |