Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Lancer EVOlution 2
1372 besök totalt
marky
Västerås
Här sen Jan 2005
Inlägg: 147


Trådstartare
S: Lancer EVOlution 2



Ska sälja bilen pga att jag måste ha kombi.

Bilen är en högerstyrd Mitsubishi Lancer Evolution 2 av 1994 årsmodell.

Har ägt den i 2 år och aldrig haft några problem med den. Besiktades den 3 Juni med enda "anmärkning" på att spolarvätskan var slut. Skatten betalades

*Motor och drivlina
-4G63 2.0l 16V DOHC Turbo
-FMIC
-IC-spray (munstycke behövs)
-Fulltime 4WD
-Gizzmochip
-HKS Hardpipekit
-Öppet luftfilter
-Decatpipe (katalysator finns)
-3" Catback system
-255l Walbropump
-Turbotimer
-HKS EVC III laddtrycksstyrning

*Chassi och kaross
-Cusco väghållnignskit (krängningshämmarstag fram och bak)
-sänkt (vet ej hur mycket)
-Vinge borttagen (medföljer ej)
-Evo3 front (läpp finns men är ej monterad)
-Evo3 kjolpaket (ej monterad, ej lackerat)
-Elhissar runt om
-Elspeglar
-ACn bör provtryckas och fyllas på för jag har bytt AC-kylare då den förra läckte.
-Underredsbehandlad
-Svartlackerade intag på motorhuven

*Interiört
-JVC CD stereo mde MP3 funktion
-5.25" högtalare i framdörrarna
-6x9" högtalare i hatthyllan
-Är förberett för baslåda och slutsteg i skuffen
-Laddtrycksmätare i A-stolpen (mätarhållaren har spruckit lite)
-Snapoff nav

*Övrigt
-om man ska höja laddtrycket så bör man byta koppling för laddar man 1.4bar (original 0.7) så slirar den
-För att få ett komplett "steg 1" så bör man byta downpipen till en grövre.
-Bilen har gått någon runda vintertid men dom gångerna är lätträknade.
-Sitter 15" orginalfälgar med M+S däck.

Har ni fler frågor så tveka inte att ringa, skicka mail eller PM

Fler bilder finns på http://www.garaget.org/?car=47263 fler kan ordnas vid intresse.

Priset är satt till 65000. Kan även tänka mig att byta mot en kombi typ 850/v70 t5, 9-5 kombi eller liknande, kom med förslag. Vid byte ligger priset på 75000.

mail: markysan@hotmail.com
telefon: 0736983765

_________________
Markus Vidman
Citera
magnus.u
köping
Här sen Jun 2008
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Re: S:

Ska du köra fullt ut på mk2:an nu alltså

_________________
magnus ulander
Citera
marky
Västerås
Här sen Jan 2005
Inlägg: 147


Trådstartare
Re: S:

magnus.u skrev:
Ska du köra fullt ut på mk2:an nu alltså


Tänk om det vore så väl! Skoj att höra från dig.

maila mig om du har msn

_________________
Markus Vidman
Citera
marky
Västerås
Här sen Jan 2005
Inlägg: 147


Trådstartare
Ingen?

_________________
Markus Vidman
Citera
marky
Västerås
Här sen Jan 2005
Inlägg: 147


Trådstartare
uppsidaisi!

_________________
Markus Vidman
Citera
SÄLJES
S: Lancer EVOlution 2
1372 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande