| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Råd ang köp av bläster
|
6050 besök totalt |
|
Råd ang köp av bläster
Jag har tänkt att köpa en bläster för att kunna blästra lite bärarmar mm. Vill även kunna fylla på med glas för att blästra av fälgar. Jag har STOR kompressor så luft är inga problem,samt att jag har ett bra ställe utanför min verkstad att stå och blästra på,så nåt blästerskåp behövs inte. Jag tänkte då fråga vad jag ska ha för bläster? Räcker en sån här billig?
tanken är så att ha en mindre tunna med sand ihop med den. Eller krävs de liknande som denna?
För och nackdelar med ovan exempel? tacksam för svar:) |
||
|
Blästerskåp? kan du ju ha inne. Och fylla med vad du vill. Finns ju rätt stora och billiga nuförtiden
läste precis att du inte ville ha blästerskåp
En kompis till mig har en sådan modell som är högst upp och den funkar bra, fast lite bökigt med sandmatningen med plasthink |
||
|
Re:
Är ju drygt om man vill blästra en bakaxel eller liknande att ha blästerskåp;) |
||
|
jag har köpt ett blästermunstycke på biltema o satte på ettlängre sugslang samt en stor tratt med blästermedia funkar bra till allt. kan rekomendera en bra dammsugare om du kör utan blästerrum/skåp
|
||
|
Har man bläster skåp återvinenr man ju sanden om och om igen då den blir kvar. Kör man utom hus så... Bye bye sanden! blir nog billigare och blästra små grejor i längden i ett skåp. Sen kan man ju alltid ta ut bläster pickan och köra rent en stor bakaxel ute!!
|
||
|
Blästertank ska vara effektivare än sugbläster vad jag läst mig till. Har du lite prylar liggandes och kan tänka dig bygga själv så får du lite råd och bilder på denna sida http://lackguiden.forum24.se/lackguiden-about55.html
Jag har nyss byggt mig en egen blästertank på ca 100l för att slippa fylla på så ofta. Den är färdigbyggd men har inte hunnit provköra den något riktigt ännu. Tänkte köra med nötskal, grannen har prövat sand aluminiumsilikat och nötskal och fastnade för nötskalen. Mindre grejer ska jag blästra i skåp med stålkulor. Även skåpet använder blästerkruka/tank för att vara effektivare än sugbläster. _________________ Fredrik Enoksson Peugeot 406 Coupe -03 "Bruksbil" Peugeot 204 -68 "Sommarglidare" Ford Anglia "Sneruta" -62 "Projekt busbil" |
||
|
_________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Råd ang köp av bläster
|
6050 besök totalt |