| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Coiloversats med fjäder och hjälpfjäder
|
9728 besök totalt |
|
Nya satser för ombyggnad av tex fjäderben. Kit 1 innehåller: -Fjäder 400 pounds/in (ca 70N/mm), längd 210 mm innerdiameter 71 mm -Hjälpfjäder, längd 75 mm -Distansring mellan fjädrar i alu 5 mm -Övre fjäderskål alu -Gängat rör i alu, innerdiameter 51 mm, justermån ca 110 mm -Låsmuttrar Totallängd fjädrar ca 290 mm Pris 1700:-
Bild kan avvika något mot faktiskt kit. Kit 2 innehåller: Fjäder 400 pounds/in (ca 80N/mm), längd 220 mm innerdiameter 71 mm -Hjälpfjäder, längd 75 mm -Distansring mellan fjädrar i alu 5 mm -Gängat rör i alu, innerdiameter 51 mm, justermån ca 110 mm -Låsmuttrar -Justerverktyg Totallängd fjädrar ca 295 mm Pris 1700:- Har även lösa justerrör för ombyggnad med tex kapade orginalfjädrar -Gängat rör i alu, innerdiameter 51 mm, varierande justermån -Låsmuttrar Pris 800:- Tips på hur bygga om finns här: http://www.utzon.se/delar/mods.htm
Prylarna finns i Göteborg och kan skickas. 0709-559190 eller PM! Mvh Gustav _________________ Gustav Hedelin |
||||
|
Re:
Har du bild på porsche 930 ben fram med dessa monterade? tipps på längd på hylsan? _________________ Olof sköld |
||||
|
Inget svar på pm, provar här istället.
Hej, när har du möjlighet att skicka fjädrarna? /Martin _________________ Martin Berglund "Busbil" och Rejsbil - Saab 9000 Turbo -85 http://www.garaget.org/?car=133793 |
||||
|
Joda...
Pelkonen kör med dessa på sin (min gamla) E30. Jag kör med dessa på min E21:a. Lite beroende på vilket gängrör du får så KAN du bli tvungen att ta en tiondel eller två inuti röret med hjälp av svarven. Jag hade inte rekommenderat att slipa ner fjäderbenets diameter.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
|
tackar och bockar för svaren, verkar ju inte vara några större problem då, kanske en dum fråga men kan man köra med original fjäderbenslagring? samt hur stämmer fjädrarnas hårdhet på en e30 med m50? =)
Mvh Henrik _________________ Henrik Stålberg BMW 320i -87 Räcer BMW 325i touring -01 Brukis Kawasaki KX250f -09 Leksaken Lynx RC 600 -07 Vinterleksaken |
||||
![]() |
SÄLJES
|
9728 besök totalt |