Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Xenonljus Golf IV R32
640 besök totalt
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005

Trådstartare

Vild chansning... men det brukar alltid finnas vänliga själar här som har grejer liggandes från något gammalt projekt.

Söker 1 st höger original VW Golf Xenonstrålkastare (årsm 2003), eller om någon har ett par till bra pris. Anledningen till att jag letar begagnat är pga V.A.G:s hutlösa priser, och jag har ett stenskott modell månkrater på en av mina strålkastare

Jag vet att det finns på Ebay, men det säljs nästan uteslutande i par, och då är man nästan uppe på det priset jag får ge för en ny lykta (ca 6600kr), och dom som säljer till bra pris vill inte skicka till Sverige thumbs down

Eller vet någon hur man går till väga för att bara byta glaset, som enligt V.A.G inte går...?

GR Yaris -21såld
Lexus RC-F Track Edition - 20 såld
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re: K: Xenonljus Golf IV R32

linpaul skrev:
Eller vet någon hur man går till väga för att bara byta glaset, som enligt V.A.G inte går...?
Kräver inte det tillgång till ett helt "glas" (som borde vara svårare att få tag på än hela insatsen)?
om det är plast så är en del insatser limmade med lim som släpper efter lite tid i ugnen, om detta stämmer för Golf IV går nog att gräva fram (om nån tex svärtat dem invändigt eller liknande).
Hårtork kanske?
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3697173&postid=48193588#4 . . . .
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3843117&postid=48388985

linpaul
Motala
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Tack för länkarna Niklas thumbs up . Jo tanken med att "bara" byta glas är att det kostar typ några hundra med en komplett halogenlykta på skroten, och det bör vara exakt samma glas eftersom det bara är ett skyddsglas till själva refletorerna oavsett Xenon eller inte. Att prova sig fram med några begagnade strålkastare kan ju tillslut ge ett positivt resultat . Och jag har även sett på svenska forum att folk har lackat om reflektorbotten, vilket kräver att man har tagit bort glaset...

Ja ja, tack i alla fall, ska läsa lite mer ingående vad det stod i länkarna

GR Yaris -21såld
Lexus RC-F Track Edition - 20 såld
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
--
Eskilstuna
Här sen Jul 2005

Notera att det inte går att byta glas på Valeo insatser. Funkar bara på TYC och Hella tror jag.

Skräckhistoria från mitt Golfägande: Akta dig för TYC!! Jag fick byta lykta TRE gånger innan den gick genom bes. Den gick helt enkelt inte att justera in! Det samma har tydligen hänt för fler personer. Inte snygg!

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
SÄLJES
640 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande