| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Nissan Skyline R33 GTS25t -1996. Banspec. 145kkr.
|
926 besök totalt |
|
S: Nissan Skyline R33 GTS25t -1996. Banspec. 145kkr.
Hej! Har tappat intresset lite för bilen och funderar därför på att sälja. Bilen är en R33 GTSt av 1996 års modell. Silver till färgen. Den har gått ca 9500mil och är i gott skick. Vill ha 145 000kr. Bilen har i vinter byggts för att köras mycket på banan och nedan följer en fullständig spec på vad som är gjort: Motor: Styr- och tändsystem: Autronic SMC & Autronic CDI 500R (MAP-baserat (ingen lmm) fullt mappniningsbart) Avgassystem: 3" Downpipe, decat och decat-back. Övrigt: K&N-koniskt filter. Stor Frontmonterad Intercooler. Walbro soppapump. Thermostartstyrt 16-radigt oljekyl. Hjulupphängning: K-sport Coilovers med 150N/mm fjädrar fram. Bak: 90N/mm fjädrar Övrigt i framvagnen. Driftworks justerbart Casterstag Whiteline Camber kit. Whiteline fjäderbenstag. Whiteline justerbar krängningshämmare 24mm. Bak är följande bytt: Driftworks justerbara övre länkarmar. Driftworks polyrethanbussningar i nav samt undre länkarm. Driftworks subframe bussningar. Whiteline justerbar krängningshämmare 22mm. HICAS ersatt med stag från Driftworks. original fjäderbenstag. Fälgar och däck (helt nytt rullat kanske 25mil landsväg) ROTA Torque 18x9.5" runt om. Kumho V70A 245/35R18 runt om.(R-däck) Bromsar: K-sport 356mm fram med 8kolvs ok. original bak. MOTUL RBF600 bromsvätska. Garaget.org länk: http://www.garaget.org/?car=13180 Se annons: http://www.skyline.se/forum/viewtopi Inga byten. MVH Niklas olofsson _________________ Niklas Olofsson Bygger banspecad Nissan Skyline R33 GTSt i vinter. |
||
|
Re:
Sagt och gjort! MVH _________________ Niklas Olofsson Bygger banspecad Nissan Skyline R33 GTSt i vinter. |
||
![]() |
SÄLJES
S: Nissan Skyline R33 GTS25t -1996. Banspec. 145kkr.
|
926 besök totalt |

