Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
1, 2 >> 14011 besök totalt |
Byta däck bra och billigt i Stockholm ? (flyttad tråd)
Någon som har bra tips på däckverkstad i Stockholm, helst norrort (bor i Täby). Sist blev det Däckia, dom gjorde ett bra jobb men kostade lite väl mycket tycker jag (typ 1.000 tror jag). (Gissade att det borde finnas någonstans i något gammalt inlägg men jag fick inte sökningen att fungera..) _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||||
Jag brukar använda Karby Däck. (Mittemot Karby Gård innan du kommer till kyrkbyn.) De är inte sååå billiga. Kostar väl 150 pix per däck men de är trevliga och gör ett bra jobb. Intresserade och relativt yrkesstolta. I Vallentuna finns också ett ställe som jag glömt vad det heter. Kör genom centrum längs järnvägen till industriområdet. Ta vänster vid Aerosol och kör fram tills du kommer till ett hus med en pizzeria i ena änden och en däckverkstad i den andra ändan av byggnaden. Göran som har den däckverkstan kommer med de bästa rekommendationer av en kille jag litar blint på.
Hittar du nån annan som är billigare och gör ett adekvat jobb utan att förstöra fälgarna så hör av dig. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||
Jag brukar åka till Sthlms Däckpool. Det ligger på Virkesvägen i hammarbyhamnen (runt hörnet om VAG).
Tfn 642 04 46. Annars kan du ju höra efter med Dude här på forumet. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||
Annars har du Guson på väg in mot stan från Täby (kommer inte ihåg vad industriområdet heter) rätt bra priser om jag inte kommer ihåg fel.
http://www.guson.se/ Albano heter industriområdet _________________ Jonas Segerholm |
||||||
|
||||||
Är dom billiga då? ![]() ![]() De däckföretag jag besökt har slagit på rätt ordentligt mycket på priset när man kränger däck som man inte köpt genom dom (vilket ju iofs kan vara rätt förståeligt) |
||||||
Man skulle kunna säga att de låter kunderna betala för lokalen. ![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Haha det låter ju perfekt! Jag får kontakta dom. Tack för tipset! |
||||||
Bra service finns på: www.skanstullsdack.se
_________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Har ringt runt lite idag.
NB Gummi ville ha 1400Kr för att kasta om 4 däck. Karby 1000Kr för samma jobb. Är detta verkligen rimligt? Det är ett jobb som tar 20min. Räknar man in administration så tar det 30min dvs. en timmpenning på 2000kr. Rätt eller fel spelar igentligen ingen roll för dyrt för mig blir det hur som helst. ![]() Ingen som känner någon snäll person som vill hjälpa en inte så rik bilentusiast att få på ett par beggade R-däck på ett par beggade fälgar? ![]() _________________ Tobias Carlsson Suzuki Swift Sport Porsche Boxster S (Såld) |
||||||
gå in på en mindre däckverkstad och fråga om dom kan göra det vid sidan av. i göteborg har jag betalat 300 för det. EDIT: av med fälgar från bilen, kränga av 4 däck, kränga på 4, balansera och sedan montera på bil igen. _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
www.dackonline.se Klicka "Montering av dina däck!" (Jag hittade för 125:-/st på första försöket). _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
_________________ Tobias Carlsson Suzuki Swift Sport Porsche Boxster S (Såld) |
||||||
Knappa in postnummer 17000. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Supertack! På fredag skall däcken på! SEAG Bil + Däck Tubvägen 21 17546 Järfälla Telefonnummer: 0858036908 500:- _________________ Tobias Carlsson Suzuki Swift Sport Porsche Boxster S (Såld) |
||||||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
1, 2 >> 14011 besök totalt |