Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1557 besök totalt |
Problem med kolfiberlaminering
Har laminerat ett mellanrör från grenrör till ljuddämpare. Lamineringen skedde på plats (avgassystemet avmonterades aldrig). Efter att ha lagt på kolfiberväven så lade jag på peelply, och smetade därefter på rikligt med epoxi ovanpå den. Nu när det har härdat är det smått omöjligt att få bort peelplyn, det finns inga kanter att ta tag i eftersom peelplyn är helt dragen runt röret. Någon som har några tips om hur jag ska göra...? ![]() _________________ Anders Bäckman |
||||
Speedabuser:
Glöm inte forumreglerna under den klistrade tråden "(viktigt) L Ä S - D E T - H Ä R - N o G A - (annars #&%!&#%!!) " Då speciellt reglerna om användarnamn *leker forumpolis* ![]() I frågan: Jag trodde alltid att peelply var det sista man lade på. Dvs epoxin före peelply.. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Vaddå? Jag heter ju SpeedAbuser i verkligheten. ![]() Skämt åsido. Går det att få bort peelplyn på något sätt trots att jag smetade epoxi även ovanpå den, i så fall hur? ![]() _________________ Anders Bäckman |
||||
Hej. Tror nog att du ska skynda dig att fixa till det där med användarnamn eller underskrift, typ nupåengång... Blir nog till att bruka våld på expoxin skulle jag tro ![]() Edit: nu såg jag att du har epoxi på båda sidorna.... _________________ Pär Hylander |
||||
Peelplyn är nästan helt slät och den sitter hårt som satan. Det kan inte gå att slå på den eller något för att få den att lossa bitvis? Eller är det dags att börja klippa till ny väv och börja blanda igen...? ![]() _________________ Anders Bäckman |
||||
Finns epoxi som tål högre temperaturer. 120°C är ganska vanligt. _________________ /Kristian Elisson |
||||
Brukar inte såna delar sitta en bit från själva avgasröret och funka som beröringsskydd? Men det är kanske inte så Anders har gjort, om det sitter i direkt kontakt med avgasröret så är det nog bara att varmköra hojen så svartnar epoxin, sen går det nog att riva bort. Annars är nog försiktig värmning med gasol eller så en metod att överväga. _________________ Pär Hylander |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1557 besök totalt |