Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Sportkatalysator
951 besök totalt
bebbe
Härryda
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Sportkatalysator

Skall montera en lite friare katalysator på min bil. Men jag funderar på vad man skall välja? Finns ju massor med märken och skall man ha 100-200-300 celler? Någon som har lite erfarenhet och vet vad jag borde göra eller inte bord göra?

Motorn är en 2,2 liters sugmotor som sitter i en Opel Speedster.

Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re: Sportkatalysator

bebbe skrev:
Skall montera en lite friare katalysator på min bil. Men jag funderar på vad man skall välja? Finns ju massor med märken och skall man ha 100-200-300 celler? Någon som har lite erfarenhet och vet vad jag borde göra eller inte bord göra?

Motorn är en 2,2 liters sugmotor som sitter i en Opel Speedster.

Ju färre celler desto friare flöde 1 cell bäst

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
bebbe
Härryda
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Mmm, det är ju klart. Men kommer bilen att kunna pasera på besiktningen om man kör med bara 100 celler?

och kommer inte motorns styrsystem vilja klaga på värdet från lambdan efter katalysatorn innan denna har blivit varm?

Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

bebbe skrev:
Mmm, det är ju klart. Men kommer bilen att kunna pasera på besiktningen om man kör med bara 100 celler?

och kommer inte motorns styrsystem vilja klaga på värdet från lambdan efter katalysatorn innan denna har blivit varm?

Bra fråga har ej testat själv men det borde gå igenom säkert nån annan som har testat

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Aris
Hammarby/Sthlm
Här sen Sep 2004

Jag fixade sbp u.a med min 100cell. Det sitter 3st kattar org. på min alfa4. Såg ju självklart till att den var varm innan den åkte in på undersökning.

Citera
Skruva banåkabil
Sportkatalysator
951 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande