| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bästa fälgen för banåka?
|
2380 besök totalt |
|
Bästa fälgen för banåka?
Är ute efter nya fälgar då de befintliga dels är hyffsat tunga för sin storlek, inte passar utan 1.5cm spacer, samt är osäker på kvaliten på dem. Nu till frågan. Vilken fälg kan folk rekommendera för bankörning/lite busande på gata? Den ska vara i 18x8 vara så lätt som möjligt samt så stryktålig som möjligt. Kollar på Ultraleggera just nu och verkar riktigt med sina 8,4 kg. Finns det andra förslag? Ös på bara! _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
|
Tyvärr så är ultra och superleggera inte speciellt stryktåliga, det kommer med vikten tyvärr. Men det är förbanant bra fälgar endå! Jag har dessa så... Man får ta att man får renovera/köpa ny om man klantar sig för mycket helt enkelt.
mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||
|
USA är ett måste när det gäller fälgar. Jag köpte mina Buddy Club från staterna, priset är inget jag vill avslöja med de är ruggigt billiga där. Du kommer inte ens upp i fullpris för bara fälgarna i sverige om du köper fälg+däck+tull+moms. Men de kan nog variera beroende på märke såklart.
_________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||
|
Re: Bästa fälgen för banåka?
Kollat på braid. De väger rätt så mycket men är rätt så dyra. Så hittar gärna vettigare alternativ. Känns ju dumt o köpa en tyngre fälg än den som jag har nu som även är rätt så dyr. Tror att de där e betydligt hållbarare än vad jag behöver. Compotive Mo6 är typ samma sak tyvärr. :/ Vad tros om Crono HLT då? Edit: fick ett nytt pris på Braid som var betydligt bättre än det förra. Kanske blir sånna då? Vikten är dock beroende på offsett blev jag upplyst om. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
|
Jag har Superleggera och de är de enda fälgar jag inte behövt rikta om av de jag har/haft på M3an.
BBS RC finns tyvärr inte längre med de var IMHo extremt bra med låg vikt o bra "styrka", hade såna på Golf VR6 syncron _________________ Magnus Thomé
|
||
|
_________________ Mikael Ståhling |
||
|
_________________ Mikael Ståhling |
||
|
Re:
Cool en liten fråga kör du mycket över kurbs osv när du kör?
En annan fundering e ju då om ultraleggera e lika hållbara som superleggera.
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
|
_________________ Daniel Steiner |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bästa fälgen för banåka?
|
2380 besök totalt |