| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Plåt och fyrkantsrör/balk i stockholm
|
5273 besök totalt |
|
Har någon av er rekommendationer om vart man ska vända sig om man vill köpa lite plåt att ha under bilen som golv, och även fyrkantsbalkar, som man kan ha för att byta ut nuvarande...?
_________________ Jacob oesterlindh |
||||
|
Re:
Ja som på en brädgård ungefär fast metall. Skitbra
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
|
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Re:
Uppföljning: Jag var förbi "och hela plåtar/längder här" och dem hade inte prylarna, de säljer balkar till fartyg och hus... Där emot finns det något några hundra meter upp på gatan, Stål depån, där finns det ark att köpa från 0,7 mm å uppåt 1000x2000cm Fyrkantsbalk 40x60x2 köpte jag med, dock bara 6meters längd, runt 800kr för balken å 250 för arket. Så billigt var det väl inte. _________________ Jacob oesterlindh |
||||
|
Uppar en gammal tråd.
Ska köpa en del stål, men tycker det är orimligt dyrt. Skickat samma förfrågan till Bromma Stål, Söderströms Järn och Huddinge Stål (inte fått svar än). Vad är ett rimligt pris för fyrkantsprofil 25x25x2mm per meter egentligen? Bromma stål tar tex 167:- metern. |
||||
|
Re:
Låter märkligt, var precis på Bromma stål och hämtade upp 18 meter 40x40x2 och 12 meter 15x15x1.5. Gick på ca 1600 kr ink moms. Vanligt kvadrat-precisions-rör. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
|
|
||||
|
Vilka galna priser... Vårt inköpspris på jobbet är något lägre:
Kvadratiska rör 25x25x2: ca 17kr/m Kallf hålprofil 80x40x3: ca 45kr/m Plåt sv kallv torr 2000x1000x2.0: ca 260kr/st _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
|
Det är väl inte orimligt att inpriset från grossist till detaljist är ungefär det dubbla mot utpris till kund? Jag jobbar med elektronik och komponenter kostar ofta dubbelt så mycket per enhet när jag köper en som när jag köper hundra.
Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||
|
Tjena,
Så priset per meter är 42kr, jag som läste det fel. Hoppas fortf på att nån har bra kontakter så man kan få ner priset lite? |
||||
|
I offerten ifrån Söderströms Järn är inte momsen med. utan moms är priset 28:- metern.
Nån som vet vad det är för moms på stål? (lyckas inte googla det.) |
||||
|
Tackar!
Handlade idag ifrån Söderströms Järn. 2034:- kostade det. Jämnför med Bromma Stål 3014:- och Huddinge 3384:- Ganska stora skillnader, hoppas denna info kan hjälpa andra. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
5273 besök totalt |