Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Racebilstransport för B-kort - SÅLD!
2274 besök totalt
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292


Trådstartare
S: Racebilstransport för B-kort - SÅLD!

Hej

(Hoppas det är OK att jag vurmar för min annons här, då jag vet att det har varit intresse för racerbilstransporter för vanligt B-körkort.
Tag annars bort den om ni tycker inte den hör hemma här.)



Vi säljer vår välvårdade andrabil som är en röd Saab och som är fin i lacken och så vitt vi kan se rostfri.
Eventuella spekulanter är välkomna hit och leta rost i karossen. ;-)
Bilen går kanonfint i motorn och växellåda och den har snart gått 24800 mil.
Det är en 2,3 liters turbomotor på 170 hk som har nybytt olja, oljefilter och luftfilter samt nybytta bakre länkarmsbussningar i framvagnen samt utförd hjulinställning efter det. Papper finns.

Bilen är utrustad med:
 Fungerande AC
 Färddator
 Farthållare
 El-hissar
 El-backspeglar
 Centrallås
 ABS bromsar
 Airbag på förarsidan
 Motorvärmare inkl. kabel och uttag för kupevärmare
 Utvändig mobiltelefonantenn.
 Dragkrok - får dra 1500 kg släp med B-körkort. Perfekt till häst- eller racerbilstransport.
 M+S däck som är ett år gamla.
 original instruktionsbok och ifylld servicebok.
 Haynes Gör-det-själv bok.

Telefon: 0707-186482
Bilen står i Bjärred

Pris: 15000 kr

mvh
Goran

    _________________
    Goran Obradovic
    Club Alfa Romeo
    Citera
    Dude
    huddinge/sthlm
    Här sen Jan 2003
    Inlägg: 9907

    <span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
    Moderator

    om du lägger in hela annonsen istället för att bara länka, så får den vara kvar

    _________________
    Opel Speedster Race -03
    Diverse Hemibilar

    Anders Bisting
    Citera
    Goran
    Bjärred
    Här sen Jan 2003
    Inlägg: 292


    Trådstartare
    OK, uppdaterat!

    _________________
    Goran Obradovic
    Club Alfa Romeo
    Citera
    Mr Newton

    Här sen Okt 2003
    Inlägg: 378



    vad har detta med transport att göra? att den har dragkrok å kan dra ett släp som 70% av alla andra bilar?

    _________________
    J1mmy @rv1dsson
    Citera
    Niklas Falk
    Fixhult
    Här sen Apr 2004
    Inlägg: 20635



    Re:

    Mr Newton skrev:
    vad har detta med transport att g÷ra? att den har dragkrok s kan dra ett slSp som 70% av alla andra bilar?
    1500 ps Bkort gSller inte alla 70% (men det Sr inte sSllsynt)

    _________________
    Niklas Falk
    www.SPVM.se
    Citera
    Goran
    Bjärred
    Här sen Jan 2003
    Inlägg: 292


    Trådstartare
    Ganska sällsynt är det. Jag letade i över en månad innan jag hittade en bil som var över 1500 kg gränsen.
    De flesta Saab 9000 ligger på 1460 kg till 1490 kg, vilket diskvalificerar de från 1500 kg släp.
    Någon BMW 520 klarar också gränsen, men min erfarenhet då var att det tog tid att hitta rätt bil.
    Sen har jag inte kollat alla bilar utan jag riktade in mig tidigt på Saab 9000, BMW 5-serien från 90-talet och någon biltyp till som jag glömt.

    Snart kommer det väl, bara för det, en lista på alla som minsann har bilar som kan dra 1500 kg. Må så vara.

    mvh
    Goran

    _________________
    Goran Obradovic
    Club Alfa Romeo
    Citera
    Goran
    Bjärred
    Här sen Jan 2003
    Inlägg: 292


    Trådstartare
    Upp'ar med priset 15000 kr.

    _________________
    Goran Obradovic
    Club Alfa Romeo
    Citera
    SÄLJES
    S: Racebilstransport för B-kort - SÅLD!
    2274 besök totalt
    Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande