Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Eftersnack: Nürburgring September 2003
1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (13452 totalt)
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292


Trådstartare
Hej!

Jag är nyss hemkommen från Ringen och kan meddela att svenskarna stod för fin körning. Speciellt svenskar "från" rejsa.nu. Det gick fort, jämt och "smooth".

Vädret var kalas och det var mycket folk. De flesta satsade på att vara ute tidigt och sent eftersom det är riktig "cirkus" mitt på dagen. Några, Johann, Peeter och Anders m.fl. var ute på något varv här och där under dagen och jagade allt möjligt. (Det är emellanåt så att man tappar hakan över vad vissa kommer åkandes i eller ännu värre hur illa de kör?!)

För egen del är vart det blandade känslor. Körningen gick inte alls så bra som jag hade hoppats. Flytet infann sig aldrig. Det berodde på flera saker. Jag hade inte pluggat spåret inför den här resan utan trodde att jag kunde köra på gamla meriter - men med bara 1 besök/år måste man plugga lite.
Dessutom körde jag inte min egen bil så jag ville vara försiktig med den (Det blev "bara" 10 varv) . Bilen hade också något allvarligt strul med bakaxeln som gjorde att den jazzade - vilket var mycket obehagligt när det gick fort. Plus att jag inte fick ett fritt varv (får man någonsin det? ) och lite annat. Så det är väl bara att bita ihop till nästa år.

Sammantaget var det dock jäkligt roligt att vara där. Jag fick skjutsa runt några i min närhet som jag länge plågat med ringenhistorier och det var kul. Vi blixtbesökte i 1½ dygn. Det var synd att vi inte kunde stannat längre för jag hade gärna bommat lite pass.varv. Vi tog oss runt på olika åskådarplatser så bilder och framförallt film har jag. Bilderna kommer så snart jag hinner...

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
PelleM
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 487



Nyss hemkommen!

Kom hem 03:15 i natt, sov några timmar och sitter nu på jobbet.
Får nog inte så himla mycket gjort idag, tycker det mest brummar i huvudet.
Helgen var rolig som alltid, tyvärr var det lite mycket folk denna helg.
Hoppas att folk som har fotat eller filmat ( som man inte får göra ) lägger upp sitt material asap.
Fick ett par mycket bra passagerar varv med Anders och Kees.
det är alltid kul att åka med någon som kör samsat men fort,
det är bara att slappna av och njuta.
Tack Anders! Tack Kess!

_________________
Pelle Mattsson
Btg: 9:04:8
Scuderia Hanseat våren -09
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



BTG skrev:
Hej!

Plus att jag inte fick ett fritt varv (får man någonsin det? )
Mvh / Micke


Du får göra som jag, åk ner i mars eller slutet av oktober, är man sedan där när dom öppnar på morgonen, så är chansen stor att du får banan för dig själv.
Jag har haft turen att få köra flera varv utan att se en bil eller mc på banan.

Läste på Ringers att Ben skrev att han hade nog aldrig sett så mycket folk vid depån, eller så många stängningar av banan under sina tidigare besök. >

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292


Trådstartare
Lennart Jarmyr skrev:
är man sedan där när dom öppnar på morgonen, så är chansen stor att du får banan för dig själv.


Jag rullade ut kl. 08.02 och hade vid Aremberg kört om 12 bilar.
Det var iofs lätta passeringar så jag skall inte klaga. Trafik på banan var ett mindre störningsmoment för mig - jag körde få varv och allihop på morgonen och kvällen. Det var värre under dagen, klungor om 20 bilar kunde komma och tillsammans med ännu fler MCs tuta och veva om vem som skulle få köra först....

Mvh /Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Ska bli spännande att se nästa års öppettider. Eftersom det har varit få helger med riktigt bra öppettider i år så har det kanske blivit väl grötigt på banan de helger som det har varit riktigt öppet...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



Vi vill höra mera! Bilder? Filmer? Förstår att det är lite segt att komma tillbaka - tog mig minst en vecka efter Scuderian att komma ner på jorden!

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
Balazs 911
Luxembourg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 77



Är det någon som har fakta om den engelskreggade Jaggan (XJS) som jag såg i depån på söndagen? Såg många härifrån rejsa nu ute på banan, fan vad jobbigt att inte kunna köra själv

Nu ska bilen uppgraderas (måttligt) så att jag slipper stå vid bankanten en gång till

mvh,

Balazs

_________________
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292


Trådstartare
Lite bilder från helgen:





















































Tom parkering


Full parkering



















Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292


Trådstartare
Fler:


Pistenklause





BMW Sport Club-dekal på väggen!














CSL-RingTaxi




























Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292


Trådstartare
Sista batchen:

Flugplatz









Scwedenkreuz


























Aremberg
















































Svart Z4 = Peeter och Tommy






Fuchsrörhe










AD




Mvh /Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



Härliga bilder!!
Försöker hela tiden hitta bra skäl till att jag inte åkte ner, mycket bilar, mycket avstängt, men det hjälper liksom inte

Kul också med bilder på banan utan bilar, lite som på den tiden då jag trodde att jag kunde surfa, inget slog en bild på en bra våg utan några surfare, man kunde projicera sig själv perfekt placerad.

Nä, nu måste vi höra mer skvaller från helgens bravader!!

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



UNDERBARA bilder - tackar! Vilket väder ni måste ha haft! Man blir alldeles sjuk av att titta på bilderna...MÅSTE DIT IGEN, OCH IGEN, OCH IGEN.... thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Vilka bilder
Man blir verkligen på bra humör när man ser bilder från Ringen.
thumbs up thumbs up

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18604



På bilderna från resturangen ser men glädjen i ögonen på folket...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Uff, tur att man har bredband, men det är fantastiska bilder! Du/ni måste ha traskat en hel del runt banan. Nya bildvinklar också. Jag har aldrig sett bilder tagna uppifrån bron i Aremberg tidigare! thumbs up

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Jag har tagit c:a 450 bilder från Ringen i helgen, samtliga med systemkamera.
Dessa åker in på framkallning idag. De kommer framkallas på CD.

Tog kort på samtliga med svenska skyltar.

Jag har även film inifrån M3 CSL och RS4...

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



Dräggel dräggel - hoppas vi får se alla dess 450 bilder SNART! thumbs up

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



var dar under lordag och sondagen (svart saab 93) jag har iofs inte vart dar sa mycket men lordagen var det varsta jag sett maste ju varit 10 olyckor och minst 5 avstagningar , vissa hade skrammande dalig koll kombinerat med en massa macho motorcyklister var det ju upplagt for strul , men men det var kul iaf 16 varv blev det allt som allt hade sikat pa nagra fler jag far ta det nasta gang ist ,och sa far jag tacka Peeter for akturen i Z4'n

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



Vilken suverän helg!
Imponerande att det var stor andel svenskreggade bilar på morgontimmarna! Man är på plats för att köra (och dricka öl), snarare än "stajla" (och dricka öl).

Bidrar med en bild från parkeringsplatsen utanför pensionatet där vi bodde. M3'an min har fint sällskap med 993/355/360!



Någon som vet något om bilen(?) nedan?


_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Nicke_1 skrev:
Någon som vet något om bilen(?) nedan?

https://rejsa.nu/im/671-2003-16-09-pict0019.jpg

Vet inte om du blir så värst mycket klokare, men om du söker på "Ariel" och/eller "Atom" här på forumet så hittar du iaf lite info.

_________________
Anders Dauner
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Fredrik L skrev:
var dar under lordag och sondagen (svart saab 93) jag har iofs inte vart dar sa mycket men lordagen var det varsta jag sett maste ju varit 10 olyckor och minst 5 avstagningar , vissa hade skrammande dalig koll kombinerat med en massa macho motorcyklister var det ju upplagt for strul


Då har jag bilder på din bil...
och Z4 finns det också bilder på.

Varvet jag åkte i CSL:en trillade 2 hojar framför oss, som tur var reste de sig.

Finns på film...

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Nürburgring
Eftersnack: Nürburgring September 2003
1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (13452 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande