Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: M50B25, ZF, Fälgar E30, IS-läpp m.m.
2645 besök totalt
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007

Trådstartare

Hade tänkt att testa på lite Volvo eller dylikt inför nästa år så jag säljer mina prylar.

* M50B25 motor, icke vanos. 16k mil enligt förra ägaren som köpte den på skrot. Rengjord och lackad. Går bra och fint!

Medföljer:

Generator, startmotor, insug (nya packningar), grenrör (nya packningar), öppet luftfilter, kortare rem för montering utan servo och AC, vattenpump, ny termostat sitter i, kåpan över ventilkåpan det står BMW på, org spridare, org fuelrail, triggerhjul, vattentempgivare x2, lufttempgivare, svänghjul, koppling (gått ca 100 mil) m.m.

Allt finns med för att starta och köra maskinen helt enkelt, exkl org elsystem med LMM, lambda osv. Motorfästen och motorkuddar (100% stumma) medföljer för montage i en E30. Jag har möjligtvis glömt något ovanför men vid intresse så går vi igenom allting och du får bilder på vad du nu önskar.

---

* Växellåda från en 525 E34, ZF mao. Denna har jag inte kört med men den ska fungera kanonbra. Shortshift växelspak med delrinbussningar medföljer. Tighta och goa lägen! Växellådsbalk för montage i E30 medföljer.

---

* Stora hardyskivan i bra skick. Ett måste för användande av ZF lådorna.

---

* 328 E36 kardan. En av få kardaner som passar då man ska ha M50 i E30. I bra skick. Ombyggt stödlager för att passa E30 karossen.

---

* Bromsservo från en 320 E21. Även detta ett måste för att få ner en M50 i en E30. Bra skick.

---

* Fälgar. 4st Koesi fälgar. 16". Däcken har 2.5-5mm kvar. 205/45/16 tror jag, ska kolla upp det så det blir hundra rätt. Lackade vita, små rinningar på insidan av ett par fälgar. Inget som syns utifrån. Inte större kantstötningar utöver minimala lacksläpp på kanterna. Alla hjulbultar ingår, svindyra (64kr styck). 4x100, navringar för E30 nav fås med.

---

* GE motorsport stötdämpare och fjädrar. Osäker på hur mycket det sänker men bilderna i slutet på min tråd visar hur det blir (kommer bilder in i denna tråden imorgon annars). Bra skick.

---

* IS läpp. Små skrapmärken. Skickas slipad. "olackad".

---

* E30. Om ni söker något från bakvagnen, dörrar, bagagelucka, framvagnen, stolar eller vad det nu kan vara så fråga. Hela bilen ska skrotas och väck.

---
Allting ovan är till för att montera en M50B25 i en E30 kaross. Jag har även ett avgasssytem som passar samt modifierade org grenrör (inte 100% seriöst byggt, småläkage finns samt mindre fina svetsar). Detta kan fås till mot en liten kostnad vid köp av tex motorn.

Priser:

Motor med allt = 7500kr.
Motor och växellåda = 8500kr.
Växellåda med tillbehör = 1400kr.
328 kardanen med fäste för E30 = 1800kr.
Stora hardyskivan = 250kr.
Bromsservo = SÅLD.
GE motorsport prylar = 1000kr.
IS läppen = SÅLD.
Fälgarna = 3500kr.

Vid köp av fler saker så diskuterar vi priserna. Allting går att skicka. Motorn kostar 1500kr att skicka med Bussgods inom hela Sverige. Priset på motorn och frakten diskuterar vi fram om frakt måste användas.

Bilder:

Ny koppling som gått max 100 mil medföljer motorn, svänghjulet medföljer givetvis också.

E21 bromsservot.

Fälgarna.

GE motorsport prylarna. Silvriga stötdämparna och röda fjädrarna.

Lite motorbilder.

Lådan.

Kardanen.

Läppen.

Fråga om ni vill ha mer bilder så fixar jag det.

Mvh Mathias

Göteborg
Här sen Sep 2005

Hej, jag undrar om IS-läppen finns kvar?

Mvh

2645 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande