Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2 besök senaste veckan (5289 totalt) |
Här är alla bilder som jag lagt upp på facebook:
http://www.facebook.com/album.php?ai Sådär nu har det gått ca en vecka efter jag kommit hem från min europatripp som involverade 2 besök i tyskland och alltså 2 nurburgring besök eftersom vi saknade det så mycket återvände vi dit på vägen hem ![]() fler bilder kommer givetvis Efter en bilfärd ner till rödhamn i danmark och tagit båten på minuten utan att ens veta vilka tider den gått så hann vi ta sista båten som tog oss över till puttgarden på 45minuter. Körde nonstop ner till hamburg och sov över där för att nästa morgon åka fram till nurgburgring. och precis som särås sa är det bara följa väg 1 hela vägen. Vart så glad och uppfylld när man såg nurburgskyltar och senare de höga "bergen" och ju närmare man kom ju finare bilar såg man längst vägarna med ett klistermärke där bak som var en avbild av banan. Det första vi gjorde när vi kom in emot nurburg var att leta hotell ju närmare vi kom ju mer hörde vi dova motorljud så vi stannade bilen efter vägen där minst 50 andra bilar stod parkerade... Det var då lördagen den 19juli och möjligtvis DTM träning ? även fast det re gnade så var det så jäkla skoj att stå och se på när dom dånade förbi. Senare hittade vi gästhausen Pension Haus Veronika hette det, jätte fina rum med jätte fräscht badrum/dusch i rummet och stora täcken och kuddar, en ramlösa och en godis vid nattduksbordet och frukostbuffen var helt fenomenal! allt för 250kr natten. Där stannade vi givetvis även under andra besöket. Samt att det låg nära banan ca 3-4 minuters bilkörning till inkörningen av banan. Hur som haver, ut med sakerna och ut emot banan, körde ett varv i SAAB 9-3 SS lite småmoddad med 3 vänner i, mest bara för att se banan och att dom ville se den. Sen ut med vännerna och körde på hårt hårt, kunde inte hålla igen så klart utan pressade rätt friskt, som tur var började det regna eller se oroligt ut så jag stannade efter ett varv och då kom regnet. Vi väntade lite sen tänkte jag att man kan testa Särås förslag kanske om att be någon snällt om att få åka med. Det sluta med att jag åkte med ett varv i en lila porsche 911 samt en vit porsche gt3, rides of my life måste jag säga. Herrarna var supertrevliga och hade åkt 150 varv samt 800 varv vardera vilket gjorde mig lite säkrare bakom bältet. Tog upp mobilkamerna och filmade lite samt fotade en bil som åkt av och in i räcket. Frågade först om det var OK med dom som körde så klart. Sen skulle vi iväg till Auto Service som skulle byta bromsar på bilen, bromsarna köpte jag i visby då vi var där under sthlmsveckan. Mekanikern oliver skulle byta dom och när jag såg han komma emot mig kände jag mig lite bekymmrad då vi efter nurburgring skulle åka genom europa. HAn hade nämligen brytit båda armarna efter en mc olycka och kom iförd gips. Men men han var inte killen som var nere utan fortfrande glad och fixade fram en kompis som skulle fixa det nästa dag, Perfekt! Eller inte eftersom jag fått fel bromsar i visby... Något jag fann lite underhållande var att medans dom tittade på bromsarna och skulle byta dom så tog vi en tripp till borgen (5min gångavstånd) sen kom det fram att under alla dessa år har han aldrig varit där uppe =). Andra gången vi kom till nurburgring åkte jag av, blev en trip över en gräsmatta för att senare komma ut på banan igen med bilen i samma skick som innan som tur var =). Detta varv eller varvet innan drog jag på fint och åkte i karusellens mest vinklade delar så klart. En sån upplevelse när man ser en porsche i backspegeln men att senare upptäcka (efter pressat på 110% istället för 90%) att han inte kommit ikapp utan längre bort. Bromsarna filmade jag efter körningen och de rök 10minuter efter jag stannat bilen.. =) Träffade en svensk där med en svart porsche som hjälpte mig lite med däcktrycket vilket visade sig ge resultat på banan. Hur som haver, köpte på mig 3 nurburgklistermärken, en keps och en svartpiké. Besök och körning på vägarna runt om nurburg som adenu och en titt på det fina hotellet där man kan ta en öl och samtidigt se på körningn genom den stora glasväggen. Blir såklart ett återbesök på ringen med bättre bromsar och däck förhoppningsvis. och Sova över hos veronica =). Det regnade en del men under återbesöket på onsdagen var det underbart väder! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||
|
||
Alltid lika trevligt med besökare skriver lite från sin vistelse. Denna hade onekligen några intressanta kort åxå
![]() Håller med föregående, bild nr1 och naturligvis är jag nyfiken på vad termitmekanikern har lyckats med ![]() ![]() |
||
Mer bilder från ringen och tyskland samt någon mer från polisgrejerna:
http://www.facebook.com/album.php?ai Hejsan. Mekanikern oliver berättade att han hade varit ute och åkt MC på de fina vägarna i närheten av nurburgring och åkt av. Jag frågade om det hade regnat vilket det inte hade gjort, jag frågade även om det var någon mötande eller annat som han var tvungen att veja för, det var det inte heller. Jag frågade om det var något mekaniskt fel som orsakde olyckan vilket det inte heller var utan han sa bara att han åkte lite för fort =). Polisbilden handlar om detta : hej, åkte hem från tyskland och på motorvägen så kom en polis och stannade mig (vi låg i högerfilen och körde enligt hastighet) och tog mig till polisstationen, där berätta han att någon ringt in till dom och sagt att jag åkt i väggrenen sen åkt om massa bilar på väggrenen minst 30bilar nämnde vittnet (om man nu kan se så långt?) på dessa grunder så stoppade polisen mig och tog urinprov, (nämnde att vi var i amsterdam innan så det är anledning till urinprov) och att jag fick blåsa, helt oki för min del då alla svaren var negativa men sen sa dom att jag måste betala 120 euro för brottet att man inte håller sig på vägen fast jag nekade till brott. och efter ha suttit i ett rum i 4 timmar och mina vänner väntat utanför (dom njöt i solen och åt glass, varmaste dagen i tyskland =) ca 31grader) Jag vägra ge dom pengar och sa att även om jag haft pengar skulle jag inte betala då hela grejen grejen är ju rätt dum att man kan dömas för något man inte gjort för något vittne så dom bad mig ställa up mig emot väggen och visiterade mig på pengar och sa att om dom inte hittar pengar i bilen så tar dom min klocka som pant vilket jag bara skrattade åt (då jag nu börjat bli lite småsur) så dom tog mina bilnycklar och gick ut i min bil och tog pengar ur min plånbok medans jag satt i ett rum, eftersom vi skulle lämna tyskland och var på väg hem hade vi inte så mycket euro kvar och då tog dom mina kompisars plånböcker också men en av mina vänner förstod vad som skulle hända så han röck tillbaka sin plånbok och dom sa inget när han gjorde det... Det sluta med att han tog mina pengar och jag fick en bot där det står vilken summa jag "betalat" för brottet jag begått, jag kryssa i en ruta som säger att jag nekar till brott och efter 4 timmar inlåst i ett rum av någon anledning fick jag åka iväg. Men först var jag tvungen att gå till en mack i närheten och göra ett S märke som ska sitta bak på bilen. Jag har mailat polisen i distriktet för att få tillbaka mina pengar vilket jag borde få om dom inte kan s tyrka brott i efterhand? _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||
Kanske var någon hemlig kvarhållen organisation jag stött på som inte nyheten nått ännu :P
_________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||
På den gamla goda tiden med DDR så kollades det klockslag på tullpassagerna, om det gått för fort kunde tullarna utfärda fortkörningsböter baserat på tiden mellan två tullstationer.. _________________ Anders Hansson |
||
Verkligen skrämmande beteende
![]() ![]() |
||
=) jag kan fotografera boten och en översättning som finns på engelska som jag fick med om någon är intresserad av att läsa den.
det roliga är att det finns en rad där man ska skriva i sitt kontonummer för en eventuell återbetalning men när min kompis ville fylla i den sa dom att han inte behövde det utan det var upp till myndigheten som skulle lämna tillbaka pengarna att hitta hans kontonummer, skumt och dumt, dom säger så korkade saker men dom förstår inte själva hu rdet låter, samtidigt när man försöker förklara hur fel deras system är och bristerna är dom väldigt snabba på att missförstå allt man säger till dom och är dåliga på engelska iefterhand skulle man bara prata svenska med dom så kasnke dom struntat i dig om man inte förstår vad dom säger? men men nurburgring resan var så skoj och bra , billigt och bra boende hos ett gift entusiast par som kunde det mesta från bra tips på stälälen att åka till, öppentider och olika bilars tider och farter på olika partier =). _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||
Bodde ni på Haus Marvin? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
nej det står i texten vart vi bode någonstans men det ska vara veronica något något gäestzimmer 250kr per person med en underbart godo ch stor frukost, färska äg, flingor olika bröd och leverpastejer, ost, andra sker, brownies etc etc etc =) grymt gott kaffe, dom har jucie och massa annat jätte nära banan också =) 50euro per rum och det var 2 sänger per rum med dusch och toa och allt var super fräscht
_________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||
Riktigt rolig läsning, Synd bara att vi inte hittade det du rekomenderade, Dock hittade vi ett annat bra Gästhus som funkade.
Hoppas allt är bra annars Robert? Var ett bra tag sedan vi sågs talades vid. Mvh Klaus Södertälje PS: kika in på min tråd här på rejsa _________________ Klaus Schöps. |
||
oki jo det var synd =) dom hade bra parkeringar där och som sagt väldigt nära banan.
Jo det är bra med mig tackar som frågar =) streetracing och strippen körning har det inte blivit mycket av senare år tyvärr =) mycket skola och annat. jag ska spana in din tråd ohc kommentera måste iväg till jobbet nu, jobbar natt. Hoppas allt står bra till och jag ser fortfarande fram emot att åka med din skyline någon gång ![]() Ha det fint! _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2 besök senaste veckan (5289 totalt) |