Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Höstresa till Ringen 13-21 september
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
16145 besök totalt
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Äntligen är det dags att åka ner till ringen igen för min del!
Med "ny" bil ska det bli extra kul och att dessutom för första gången få köra på Spa Francorchamps
är något jag verkligen ser fram emot!

Min troliga resplan ser fn ut enl följande:
EDIT: Fredag 12/9 Kör ner genom Sverige och övernattar i norra Tyskland.
Lördag 13/9 Ankomst till Ringen för att se lite VLN på nordslingan innan det blir dags för TuristenFahrt(TF) kl 18-19.30.
Söndag 14/9 TF kl 08-19.30
Måndag 15/9 TF kl 13-19.30
Tisdag 16/9 Transport till Spa
onsdag 17/9 Spa Francorchamps med Porscheklubben
Torsdag 18/9 Transport tillbaks till Ringen tillsammans med Porschegänget
Fredag 19/9 TF 14.15-19.30
Lördag 20/9 kl 08-17 Rundstrecken Challenge på Nordslingan, vad det nu är(?),
innan det är dags för TF kl 17.15 - 19.30
Söndag 21/9 kl TF 08-19.30 innan jag styr kosan norrut och övernattar någonstans i Tyskland på vägen hemåt

Tycker detta låter som ett trevligt upplägg!

Är det några andra som ska ner till Ringen under den aktuella perioden?

om det blir många bilar som ska ner resp hem ungefär samtidigt kanske det även finns underlag för att transportera bilarna mha Eurotransport!?

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Härligt Peeter!!
Hoppas du har mer tur med vädret, trafiken och Nurburgring Gmbh:s tidspassning vad gäller öppettiderna än vi hade.

Adenau, AW
Här sen Apr 2004

Re: Höstresa till Ringen 13-21 september

Peeter skrev:

Är det några andra som ska ner till Ringen under den aktuella perioden?

om det blir många bilar som ska ner resp hem ungefär samtidigt kanske det även finns underlag för att transportera bilarna mha Eurotransport!?

Som det ser ut nu 19e-22a

Eurotransport hade varit mycket bra om det går att få till.

BTG 7,16.9 TD

Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004

Kommer vara på Ringen 12-14:e i samband med VLN-racet. Jag och min far kommer bo på Hotel am Tiergarten hos Sabine.

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

NErixon skrev:
Kommer vara på Ringen 12-14:e i samband med VLN-racet. Jag och min far kommer bo på Hotel am Tiergarten hos Sabine.

Trevligt!
Då kanske vi ses där nere!

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Jag åker ner den 10 sept och åker hem den 14 sept. Räknar med att vara där nere torsdag em till söndag fm.

Åker ner för att titta på VLN.

Hoppas att vi ses. Ska bo på Motorsporthotellet.

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Lennart Jarmyr skrev:
Jag åker ner den 10 sept och åker hem den 14 sept. Räknar med att vara där nere torsdag em till söndag fm.

Åker ner för att titta på VLN.

Hoppas att vi ses. Ska bo på Motorsporthotellet.

Kul! thumbs up
Jag har inte bokat boende ännu.
Börjar bli hög tid att göra det!

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Hur är det med Porschen Peeter? Har du hunnit köra in/ställa in den och känna på den på någon banträff än? Eller sker dopet på ringen?
För även om (eller på grund av) att det var väldigt mycket godis på bilen så gör det den ju inte "klar", utan kanske tvärtom?

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

BTG skrev:
Hur är det med Porschen Peeter? Har du hunnit köra in/ställa in den och känna på den på någon banträff än? Eller sker dopet på ringen?
För även om (eller på grund av) att det var väldigt mycket godis på bilen så gör det den ju inte "klar", utan kanske tvärtom?

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=48754 Gotland ring har Porschen besökt iaf

NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004

Lennart Jarmyr; Bodde på Motorsporthotel hos Stefan Krämer under förra VLN-helgen, mycket trevligt! Kanske kan samla till en liten svenskkväll på Pistenklause under fredag eller lördagkvällen?

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

bmw130 skrev:
BTG skrev:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=48754 Gotland ring har Porschen besökt iaf

Jo, jag har kört en deltävling i Lazzats slalomserie och det gick väl sådär...

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=48592
Men det var första gången jag "svängde" med Påssen överhuvudtaget,
så det kanske inte är så konstigt att det kändes ovant!
Jag körde ju några rundor utom tävlan också och då började jag få in lite bättre flyt i körningen.

Sedan var det som Mats mycket riktigt påpekade, banåkapremiär på Gotland Ring i torsdags på allmänhetens åkning(5 x 20 min) och lite trafik på banan! thumbs up
Samt Porsche klubbens banträff på samma bana i lördags(3 x20 min, missade första passet pga att min dotter spelade slutspel i en fotbollscup i Visby på fm).
Mao blev det 2h 40 min banåka på två dagar! thumbs up
Bilen känns otroligt trevlig, men den behöver nog justeras en aning.
Jag har inte mätt upp hjulvinklarna på bilen, men om man tittar på bilen, så verkar det vara lite för lite negativ camber.
Tyckte den driftade lite för lätt med rumpan och bakdäcken blev hala i slutet av 20 minuterspassen.
Pratade med en av instruktörerna på PCS-träffen, som har en Carrera RS, och han kör med -3 grader fram och -2,5 grader bak.
Ska även laborera lite med lufttrycket bak.
Nu körde jag med 2.1 Bar varmtryck runt om.
En del säger att man bör ha lite högre tryck(2,3) bak.
Ev är bilen aningen för hårt ställd bak och att det är det som gör att den släpper aningen för lätt!?

Men jag hade fruktansvärt roligt båda dagarna på GR! thumbs up
Trots att jag körde i R2-klassen(de mest rutinerade) på PCS-mötet så behövde jag bara släppa om en bil(996 GT3 RS)
och det var under sista passet då det duggregnade och jag tog det lite lugnare. thumbs up

Bakdäcken är i princip slut efter 170 mil, men det beror delvis på att jag kört med för lågt tryck på landsväg och därför slitit ut mitten av slitbanan redan där.
Det lutar dock åt att däckskontot kommer att bli aningen högre än med Lådbilen.
Men det hade jag väl nästan kunnat räkna ut...

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

NErixon skrev:
Lennart Jarmyr; Bodde på Motorsporthotel hos Stefan Krämer under förra VLN-helgen, mycket trevligt! Kanske kan samla till en liten svenskkväll på Pistenklause under fredag eller lördagkvällen?

Jag kommer ner först på lördag em.
Så för min del skulle det passa på lördag kväll!

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Re:

NErixon skrev:

Jag bodde där första gången nu i maj när jag var nere på VLN och tyckte verkligen det var ett bra ställe. Synd bara att man inte kan betala med Visakort.

Vore kul att träffas över en

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Peeter skrev:
Mao blev det 2h 40 min banåka på två dagar! thumbs up

Härligt, då så!

Uppsala
Här sen Feb 2004

Re:

Peeter skrev:
NErixon skrev:

Då kanske vi kan ta det på lördagkvällen om det passar för Jarmyr och ta ett par
Får inte bli för sent bara, vi ska upp tidigt för hemresa på söndagen

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

NErixon skrev:
Peeter skrev:
NErixon skrev:

Då kanske vi kan ta det på lördagkvällen om det passar för Jarmyr och ta ett par

Inte för tidigt heller, för banan är öppen mellan kl 18-19.30 på lördag kväll...
Jag vill gärna hinna med några premiärvarv om det inte spöregnar!

NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004

Re:

Peeter skrev:
NErixon skrev:
Peeter skrev:
NErixon skrev:

Inte för tidigt heller, för banan är öppen mellan kl 18-19.30 på lördag kväll...
Jag vill gärna hinna med några premiärvarv om det inte spöregnar!

Absolut, kunde ana att du skulle lägga ett par varv, har man tur kanske man får rum i passagerarsätet nått varv?

Motala
Här sen Dec 2002

Re:

NErixon skrev:
Peeter skrev:
NErixon skrev:

Det blir lugnt för mig också på lördagskvällen, för jag ska också åka tidigt på söndagen, tänkte ta vägen över Spabanan hem.

När jag åker ner tänkte jag passa på och åka förbi Feldberg Ring utanför Frankfurt, en 11,5 km lång landsvägs bana som användes på 50:talet.

höfläkt

Här sen Nov 2002

Re:

Peeter skrev:
Trots att jag körde i R2-klassen(de mest rutinerade) på PCS-mötet så behövde jag bara släppa om en bil(996 GT3 RS) och det var under sista passet då det duggregnade och jag tog det lite lugnare. thumbs up

Det gjorde jag oxå...

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

höfläkt skrev:
Peeter skrev:
Trots att jag körde i R2-klassen(de mest rutinerade) på PCS-mötet så behövde jag bara släppa om en bil(996 GT3 RS) och det var under sista passet då det duggregnade och jag tog det lite lugnare. thumbs up

Det gjorde jag oxå...

Var det dig jag släppte om?

BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Jag och Bladh här på forumet kommer finnas på plats 6/9-15/9. Hade varit trevligt att samlas på lördagen för liten bit mat
Citera
Nürburgring
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
16145 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande