Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES
![]() |
1021 besök totalt |
S: BMW 325 / M3 -93 BMW-Cup/ Banträffsbil Såld
![]() ![]() Besiktigad och godkänd hos SBP, reggad med bur och 1pass. Vagnboksbes juli 2008. Gått 1 tävling + 5 banträffar. Motor: S50B30 ej trimmad 13500mil, kolfiberinsug+original 3" avgas med SBF-katalysator. Ny Walbro 255l/h bensinpump. Självklart är olja och filter nybytt till leverans. Bilen ej reggad med motorn men besiktas utan anmärkningar. Vxl: ZF 5vxl från M3. Diffen har fått nya lameller och omgjord till 40% diffverkan. Chassi: Bilstein PSS9 Club Sport med ställbara topplagringar som gått 2st bantillfällen. H&R ställbara krängningshämmare. Alla bussningar bytta. Excentriska delrin till bärarmarna fram, annars Powerflex där man kan köpa och resten nya original. Förlängda undre länkarmar bak för mer camber, bärarmar fram och övriga leder nya. Bakvagn blästrad och lackerad. 17" vita M-contur med Kumho V70 K60 235/40-17 17" OZ racing med gatdäck 225/45-17 Bromsar: M3 3,2 med nya ok fram, bromskylning fram. (Axel här på forumet) Wilwood bromsreducering till bakbromsar, ställbar i 5-6 steg. Kaross: Ingen rost. Välbyggd bur som svetsats omsorgsfullt i karossen för bästa uppstyvnad. Den är sömmad i A-stolparna, taket, trösklarna och "baksätet". Alla obligatoriska stag finns + några till. Triangelstag mellan stötdämpartornen bak. Fäste för fjäderbensstag svetsat fram men jag har inte hunnit bygga ett än. Det kommer. Glasfiberhuv Glasfiberbaklucka Supertouring front. "Hard coated" lexanrutor bak och bakre sidorutor. Finns även främre sidorutor med skjutlucka på vänster sida, men de är inte monterade. (Kan bli problem på ringen) Dörrarna är rensade sånär som på std skenor till rutan. Man drar i en rem och fäster denna så stannar rutan uppe. En lösning som jag finner mycket praktisk. Dörrarna är fortfarande låsbara. Reshjulsbaljan är borttagen och ersatt av slätplåt med uppstyvande valsveck. Underredsmassan kvar. Interiör: Helt rensad, dock är värmepkt och handskfack kvar av bekvämlighetsskäl. Nya Sparco Sprint stolar. 1st på Sparco fast och godkänt underrede och 1st på justerbart underrede. Man väljer själv vem som ska sitta var, vä/hö. Nytt Sparco 6-p på vä, nytt Sparco 4-p på hö sida. Ny Sparco moccaratt. M3 instrument. Hatthylla, "baksätesryggstöd", sidopaneler och dörrsidor i slät, äkta kolfiber. Huvudströmbrytare, Fönsternät. Originalstolar medföljer för besiktning. Alla sa till mig att det är bättre att köpa färdigt än att bygga själv. De hade rätt. Nu finns chansen att tjäna på ytterligare en dum människas misstag. Byggtråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Pris 155 000kr Markus 0706-772538 Inga SMS. _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
![]() |
SÄLJES
![]() |
1021 besök totalt |