Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
"Prestanda" 20.00 Torsdag TV3
1, 2   >>
4292 besök totalt
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Trådstartare

reportage från Ringen...

"Skådespelaren Mikael Persbrandt pressar en Porsche 911 till det yttersta på tyska Nürburgring. "

Hmmm tillåt mig vara liiite skeptisk....

Andreas Persson

Här sen Jun 2003

PERSBRANDT I SPRILLANS NY PORSCHE 911 PÅ NURNBURGRING

Säsongens första Prestanda är laddat med sköna motorupplevelser. Skådespelaren Mikael Persbrandt pressar en Porsche 911 till det yttersta på tyska Nürburgring. Vi får se Fredrik Huldt spinna loss på en av årets vassaste motorcyklar Yamaha R6. Och Gry Forssell träffar de svenska vildhjärnorna som gör luftakrobatik med motorcyklar på 20 meters höjd.

Kvällens Prestanda bjuder på en lång rad fartfyllda inslag:

Prestandas eget racingteam, bestående av bland annat Le Mans-vinnaren Stanley Dickens och skådespelaren Mikael Persbrandt, värmer upp på klassiska Nürburgring - världens farligaste racerbana.

Cadillac har fört en tynande tillvaro, men laddar nu för en fräsch attack på sina tyska konkurrenter i premiumsegmentet. Gunnar Dackevall sätter nya Cadillac CTS under luppen.

Prestanda har följt inspelningen av filmen Italian Job, som är Hollywoods senaste nyinspelning av en gammal filmklassiker, och pratat med skådespelarna bakom filmens banbrytande biljakter med nya hundkojan Mini Cooper.

Prestanda-bygget är en ny tittartävling som startar i kvällens program. Prestandas stylingexperter förvandlar en gammal risig Honda Civic till en bil i utställningsskick. Bilen kommer att lottas ut till en av Prestandas tittare i säsongens sista program.

MC-experten Fredrik Huldt testar årets vassaste motorcykel i 600-klassen

Yamaha R6. En superlätt och supersnabb sportmotorcykel.

Programledaren Gry Forsell träffar Sveriges bästa förare inom FMX - Freestyle Moto Cross. Luftakrobatik med motorcyklar på 20 meters höjd.

Prestandaredaktionens kameror hänger med på ett adrenalinframkallande åk i den legendariska backtävlingen på Pikes Peak i USA.

http://www.prestanda.tv3.se/

Verkar ju riktigt lovande!
Persbrandt körde inte han Radical eller nåt annat litet elände i Motorjournalen? Va det än var han körde så var han 2-3 sekunder långsammare än Peter Sundfelt?
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003

Jo, det blir nog lite bilder från Scuderia Hanseat kursen i augusti där Persbrandt var med i en nyare 911:a. Ett tv-team fanns på plats. Det såg ut som om Herr P pressade 911:an rätt rejält! Skall bli skoj att återse hela gänget som var med.

JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Det faktum att Persbrant är skådis MÅSTE ju inte betyda att han inte kan köra bil. Paul Newman, Steve McQueen...

Däremot är han teatralisk som skådespelare, men det är ju en helt annan fråga.

Naturligtvis blir det att bänka sej, Ringen är ju alltid Ringen

JohanR

Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Jag har för mig att herr Persbrant är en hygglig förare. thumbs up

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Nu när Trafikmagasinet ryckt upp sig och Motorjournalen tagit ett steg tillbaka, skall det bli kul att se vart prestanda hamnar.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Johannes Ek
Karlstad
Här sen Dec 2002

Andreas Persson skrev:

Prestanda-bygget är en ny tittartävling som startar i kvällens program. Prestandas stylingexperter förvandlar en gammal risig Honda Civic till en bil i utställningsskick. Bilen kommer att lottas ut till en av Prestandas tittare i säsongens sista program.

Prestanda-bygget, stylingexperter?

Byta namn på projektet eller programmet, det är frågan.

Men i övrigt lät det ganska lovande.
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Persbrandt kör tydligen Chevrolet Impala SS privat sedan många år tillbaka, en man med bilsmak enligt mig

Stockholm
Här sen Nov 2002

Barbapappa skrev:
Persbrandt kör tydligen Chevrolet Impala SS privat sedan många år tillbaka, en man med bilsmak enligt mig

Innan dess hade han en BMW 3-serie.

Föv tror jag inte att han gör bort sig i en bil. Minns Radicalen, 2-3 sek. efter Sundfelt som kankse inte är jordens pilot - dock helt klart bättre än jag själv.
Kanske kan de som faktiskt kör Porsche på Ringen göra en bedömning av fart, lastväxelhantering och varvtalsmatchningsförmåga i kvällens program? (Anders? )

Mvh / Micke

Stockholm
Här sen Jan 2003

suck ännu ett program som stylar bilar...

vemfan uppfan stylingen den **veln ska kastreras...

hatar stylade bilar utan väghållning , väger 2ton med baslådor och plast..

sen nada motor...

aja hade ett litet utbrott nu..

hoppas prestanda håller sig till prestanda annars kan dom byta namn till styla...

BMW Abuser
Citera
Johansson
Växjö
Här sen Aug 2003

I expressen står det även om hans bravader på ringen:
http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=112&a=63315
Jag vet inte vad jag ska säga, dra av en växelspak??

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Johansson skrev:

suck...
Sådana människor borde inte få sitta bakom ratten på en bil, möjligtvis en nissan micra..
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Andrew Petrykowski skrev:
Johansson skrev:

suck...
Sådana människor borde inte få sitta bakom ratten på en bil, möjligtvis en nissan micra..
Jag vill minnas att Tiff Needell slet sönder mekanismen på Boxstern under provkörning för Top Gear när den modellen var färsk. Växellänkagen kanske är klena på Porsche.

NYC
Här sen Jan 2003

Johansson skrev:

Jag ville inte säga något om den trasiga lådan för det fall det var så att det kanske var en fråga om vem som skulle betala...men jag såg bilen bli ivägforslad med bärgare...ingen uppkörning för Micke!

PS. Startlistan för de s.k. vorfahrers såg rätt kul ut: först ut var min kompis i en Audi 100 (vår trogna dragbil med 20.000 mil på nacken!) och som nummer två var Stanley Dickens i en Ferrari 550 Maranello....trist för Dickens att man inte får köra om under uppkörningen på Scuderian - fast han blev nog rädd att inte kunna åka ikapp och strök sig i sista stund så min kompis fick endast ett par RS4:or efter sig!

krabi

Här sen Dec 2002

Johansson skrev:

Expressen, suck...
"och hur närmare en miljon kronor går upp i rök."
Han körde väll inte sönder HELA bilen.
"Persbrandt lånar en Porsche Carrera, en av bilvärldens lyxigaste."
Ursäkta?

Fram för traditionell journalistik istället för denna fördummande journalistkår som vi har idag - är ju pinsamt att folk fortfarande läser Aftonbladet och Expressen och faktiskt tror på vad de skriver.
Citera
Johansson
Växjö
Här sen Aug 2003

krabu skrev:

Fram för traditionell journalistik istället för denna fördummande journalistkår som vi har idag - är ju pinsamt att folk fortfarande läser Aftonbladet och Expressen och faktiskt tror på vad de skriver.

Hrrrm, var det riktat mot mig eller?

Håller med om att journalisterna inte gör dom smartaste artiklarna ibland. Det finns ju många skräckexempel.

Här sen Dec 2002

Johansson skrev:
Hrrrm, var det riktat mot mig eller?

Håller med om att journalisterna inte gör dom smartaste artiklarna ibland. Det finns ju många skräckexempel.

Beror på...
Är du journalist och jobbar på Aftonbladet eller Expressen, så ja.
Citera
Nicke Lindgren
Umeå
Här sen Jan 2003

Tjaa, det var ju ett bra avsnitt.

Här sen Dec 2002

Vad säger man...
Motorjournalen behåller nog sin position som Sveriges bästa för Prestanda kändes ju inte som något hot.
Retade upp mig ett antal gånger under programmet; som när de testade Cadillacen och killen som körde mer verkade intresserad av att vissa upp sig själv än bilen, Grys ständiga Nürnburgringande, kvällspressnacket och det där stylingprojektet som exempel.
Jaja, vi får väll ta och styra upp det här med ett eget bilprogram grabbar (och tjejer) eller vad säger ni?
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

Lite tankar så här efter programet...

Måste säga att Prestanda har ryckt upp sig mycket bra och hade 2 kanon fina reportage! Det om Yamaha:s R Hoj och Persbrant och gänget på Norcschleife! Nu ligger MJ (enligt mig) efter en bit.. Sen att fom ska provköra nya BMW 5-serien nästa gång är ju vekrligne inte fel.. men deras reportage om standard bilar är ju inget jag hurrat övet tidagare dock... men vi får se hur det står sig emot de Internationella och MJ så klart! Hur som helst så är jag mycket mera nöjd än förra säsongen då jag satt och svor över deras B reportage då man knappt fick se dom köra bilar... thumbs up

Men att Porschen inte klara av 3500 varv och ett koppling släpp verkar ju konstigt.. eller har jag fel?! Eller så har Persbrandt gjort nått riktigt blunder fel... nån som kan detta bättre som kan ge svar!?!

_____
Johan Björk

Andreas Persson

Här sen Jun 2003

Prestanda har helt klart ryckt upp sig tycker iallafall jag.

thumbs up Tummen up för: Persbrandt på Nordslingan, FMX-delen och R6-testet.

thumbs down Tummen ner för: Snöskoterrepotaget-för kort för att bli intressant-, Caddilactestet och Civicprojektet.

Detta var dessutom bara första programmet för i år så det är fortfarande svårt att veta riktigt hur bra seien kommer bli.
Citera
Allmänt banåkaforum
1, 2   >>
4292 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande