| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Lancer EVOlution IV 520awhp
|
1686 besök totalt |
|
S: Lancer EVOlution IV 520awhp
Nybyggd motor 2008, innehåller mycket godis. Evo 5 motor på E85 Smidda Wiseco kolvar H-profil eagle vevstakar. ACL Race ram/vevlager ARP pinbultar till toppen Evo 8 MLS packning Borttagna balansaxlar Brian Crower 272 graders kammar NGK Race tändstift Grenrör i svartstål coatat med värmeskyddsplåt i titan. Holset HX40 turbo med 61mm inducer, avgashus 14 coatat. 38mm wastegate Förstärkt tryckplatta och 6 puckad lamell Blueflame rostfritt 3" avgassystem. Katersättare samt orginalkat medföljer. Motorstyrning är Autronic Smd Pnp med 1600cc spridare. 1st walbro bränslepump i tanken samt 2st externa walbro pumpar och en catchtank i motorutrymmet. Sard bränsletrycksregulator. Växellåda är nyligen renoverad med axlar från evo 6 låda, renoverad pga dåliga synkringar på 3:e växel efter åktur till verkstad med trasig koppling. Motorn bromsades och mappades hos VM Performance i Västerås, finns bromspapper. Effekten uppgår till 520 hp på alla fyra hjulen vid 2,4bar laddtryck. Motorn är relativt snäll att köra och används dagligen som bruksbil. Förra tanken drog bilen 1,66l/mil vilket är billigare än en orginal evo på bensin. Tein type flex coilovers 18" Compomotive Mo6 fälgar med Kuhmo V70A r-däck 225/40/18 Fjäderbensstag fram och bak Motul RB600 bromsvätska DBA 5000 bromsskivor med lösa aluminium bells. Ferodo ds2500 bromsbelägg. Ställbar shortshift Alpine MP3 stereo med Pioneer högtalare bak och fram. Byter helst inte. Byte Evo 8 kan vara intressant. Pris: 160 000:- 0709409095 johankihl@gmail.com
_________________ Johan Kihl |
|
Tillägg, bilen är tektyl behandlad nyligen. 4-p bälte installerat för att kunna komplettera standard bältet vid inspirerad körning.
Finns även nytt Tein EDFC system som medföljer bilen. Innebär justerbara dämpare runtom från en styrbox i bilen med tre användarprogrammerade program. Kom och köp! _________________ Johan Kihl |
|
Tillägg görs genom ändring av tidigare inlägg.
uppning av annons får ske efter en vecka sedan senaste inlägg --> https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Jag är ledsen om det tjatas något frenetiskt om detta i stort sett hela tiden.. Men reglerna finns där och skall läsas samt följas vid nyttjande av köp & sälj-forumet
_________________ /Anton Lillsund |
![]() |
SÄLJES
S: Lancer EVOlution IV 520awhp
|
1686 besök totalt |
