Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Kompressor(kit) till M50B25 (E36 325i)
2833 besök totalt
Lupos3l
Göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 327


Trådstartare
K: Kompressor(kit) till M50B25 (E36 325i)

Efter att ha blivit totalt frånkörd utav alla (nästan alla iaf) på förra SS-körningen så söker jag följande...

....en kompressor alt. ett helt kit för att öka på hästarna i bilen. Har sett att där ligger ett kit på blocket för 26.000kr men tycker att det är lite för mycket (har blivit snål sedan flytt till småland). Någon som har något liggandes??

0709-585765

_________________
Philip George
Citera
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 397



Tyvär så får du nog inget komplett turbo eller kompressor system för under 25-30K om du inte bygger det själv och snikar på precis allt. Allternativet är att sugtrimma men det är mycket pengar per HK.

_________________
Markus Jonsson
Citera
Lupos3l
Göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 327


Trådstartare
Där låg ett kompressorkit ute för 18k, men där var man ju inte snabb nog... Snika vill man ju inte göra, men för 30k kan jag konvertera till en Saab 2,3T och få ut 400hk... Dock lite mer jobb

_________________
Philip George
Citera
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 397



Grejorna runtomkring är kanske inte så dyra men om man ska överladda så är det ju starkt rekomenderat att ha ett riktigt ställbart sprut och det blir ju dyrt om man ska något bra.

_________________
Markus Jonsson
Citera
Lupos3l
Göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 327


Trådstartare
Re:

Markus_SWE skrev:
Grejorna runtomkring är kanske inte så dyra men om man ska överladda så är det ju starkt rekomenderat att ha ett riktigt ställbart sprut och det blir ju dyrt om man ska något bra.


Ja de är ju sant:) Har lite liggandes som fixar biffen om man säger så

_________________
Philip George
Citera
Pimplaren
Järfälla, Sthlm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 504



En polare har en rotrex sp30 94 kompressor, kittet passar till m20, dock lär du bygga om fästet lite!
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=23070&highlight=

_________________
Mvh Oliver Kraigher Bjuhr

BMW m5 e39 -00
Citera
Lupos3l
Göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 327


Trådstartare
Re:

Pimplaren skrev:
En polare har en rotrex sp30 94 kompressor, kittet passar till m20, dock lär du bygga om fästet lite!
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=23070&highlight=


Ja de skulle ju klart passa på något vis iaf:) Dock får jag itne tag i honom via telefon,,, Får prova igen senare.

_________________
Philip George
Citera
Pimplaren
Järfälla, Sthlm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 504



Re:

Lupos3l skrev:
Pimplaren skrev:
En polare har en rotrex sp30 94 kompressor, kittet passar till m20, dock lär du bygga om fästet lite!
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=23070&highlight=


Ja de skulle ju klart passa på något vis iaf:) Dock får jag itne tag i honom via telefon,,, Får prova igen senare.


Han är på jobbet just nu, BMW mek på BMW solna!
Jhonas - 070 44 61 544

_________________
Mvh Oliver Kraigher Bjuhr

BMW m5 e39 -00
Citera
SÄLJES
K: Kompressor(kit) till M50B25 (E36 325i)
2833 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande