| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
ta bort
|
1734 besök totalt |
|
Jag satt och tittade länge på den annonsen när jag hittade den häromdan. Dallara x19 är SÅ läcker. Kommer ihåg en tävling på Mantorp nångång i mitten av 80talet när Leif Lindström var där med sin Dallara och jagade 600hästarsbilar. Otroligt kul att se hur han kämpade, han var ju tvungen att köra om i kurvorna och tidigt nog för att dom andra inte skulle kunna ta honom igen på rakan för då blev det till att börja om igen. Kul bil
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
|
precis
Precis. Leif har precis köpt en ny 1600 16v motor till sin bil.. Har varit där på "studiebesök" hemma hos Lindström. detta är ett perfekt objekt om man skall göra dallara och lätta då det som är kasst ska ändå bort, jag skulle bygga fillipinetti x1/9 grp4 för historiskt och då var denna kaross för dålig i skärmkanter. och jo även en "original" x1/9 är vass på banan. Körde ifrån en corvette stingray på sturup med min dallara .. i kurvorna dock.. haha _________________ /Felix Brånemo Fiat, Abarth, Dallara, Moretti, Lancia |
|
tjena.
det är en replica jag har- finns bara leifs bil som är en riktig dallara i norden. finns en radbourne i finland tror jag. sen finns de andra 10 runt i europa. _________________ /Felix Brånemo Fiat, Abarth, Dallara, Moretti, Lancia |
![]() |
SÄLJES
ta bort
|
1734 besök totalt |
