| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: T-5 motor byggd för höga effektuttag 600-700 hk
|
752 besök totalt |
|
S: T-5 motor byggd för höga effektuttag 600-700 hk
Motorn En T-5a, köptes i höstas i stort sätt färdig och maxad bara monterad i min ägo. Hela processen med att montera den är gjord av kunnigt folk och korrekta moment. Framtagen för att gå stripp med mellan 500-700 hk beroende på hur mapp. Men på grund av införskaffandet av färdig banracingbil säljer jag den till förmån för det nya projektet. I stort sätt redo för mappning. Toppen Toppen är helt byggd och vidgjord på custom racing. Hydraliska tryckare, portad, riktplanad, inslipade raceventiler, mirafräste ventilsäten, ändrade ventilvinklar, racefjädrar. Kamaxlar slipade av enem från nya ämnen 9,6 i lyft 264 i duration på både insug och avgas . Blocket Blocket 2.3 liters (00)? Med med den bättre vevhusventilationen. Blocket är betongfyllt upp till vatten kanalerna för att fodren ska tåla upp till 800 hk Stakar Verdi och arp bultar Venola kolvar Den nyare lätta vevaxeln, balanserad (gjort på custom racing ) Bränslesystem Dubbla pumpar flödar för 500hk st + 2 filter Spridare siemens 968or 10mm dubbla stålomspunna slangar 12mm i returen Catchtank Fuelrail byggd av nuke performans. Välj enkel eller dubbelmatning och mittretur inv diam 17 mm. Systemet avsett för att köra på E85 men går så klart att köra med bensin också. Aremotiv bränsletrycksregulator justerbar Catchtank me filter för ext vevhusventilation Övrigt Extraktorgrenrör med ext wastegate (Blits) god för 650 hk Insug portat och med 3" spjällhus Turbo garret hybrid framtagen för att passa kamaxlarna med god spoolup (stort avgashus liten turbin) god för 650 hk Tänsspolar s70R (för att kunna köra med eftermarknadssprut jag jag skulle använda Hestec.) Men inga problem om man vill köra med rotor istöllet. Stor intercooler med färdiga fästen och 3" anslutning 700X400X60mm 3" tryckrör avsedd passa 850/S70 FWD Generator Servobehållare Kamrem/Generatorrem Även strysystemet (kabelhärva, chip och box kan följa med mot tilllägg på 8000 kr) märke Hestec Motorfästen, väellådsfästen, motorkuddar. Svänghjul Motorblocket är målat mörklila och insuget blästrat och sliver lackat. Vill endast ha seriösa svar. Ni som vet vad det kostar att bygga motor. Pris för allt 65.000 kr även bud betraktas. Försök inte pruta över telefon. Bilder finns självklart bara att fråga i mejl. För kontakt: P.m pajas_82@hotmail.com Mobil nr 0763493400 _________________ Anders Jönsson |
![]() |
SÄLJES
S: T-5 motor byggd för höga effektuttag 600-700 hk
|
752 besök totalt |

