| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kondensatorproblem
|
1024 besök totalt |
|
Kondensatorproblem
Jag har problem med att kondenstorn till fördelaren lägger av. Varför den lägger av vet jag inte. Kanske blir den för varm eller något. Bilen går bra i ca 15 min sen börjar bilen bete sig som om det var slut på soppa och till sist så misständer den och sen lägger den av. Någon som har en idé vad som händer och vad jag kan göra åt det. Motorn är en trimmad pinto som varvar 2500-3000 varv mer än original. _________________ Carl Wrangel MK Indy Familjekombi Mondeo Golf 1,6 FSI |
|
Nått i den stilen kan det vara... det där med kondingar är ju allmänt glömd kunskap.
om jag inte har fel, så är kondingen till för att fånga upp den gnistan (edit: över brytarna) som annars skulle bli när strömmen till tändspolen bryts. Alltså om den ger upp så verkar det inte orimligt att anta att strömmen till tändspolen är för stor för den kondensatorn... eller kanske mer rätt att den inte klarar att ta upp energin i gnistan.. mer ström.. högre spänning i gnistan över brytarna...ajaj-lilla-kondingen _________________ Mats Andersen |
|
Tackar för svaren.
Jag hittade ett elektriskt tändsystem som jag smackade på ikväll, verkar funka. Nu hoppas jag bara på torrväder imorgon så att man kan få testa Sturup. Tack än en gång. _________________ Carl Wrangel MK Indy Familjekombi Mondeo Golf 1,6 FSI |
![]() |
Skruva banåkabil
Kondensatorproblem
|
1024 besök totalt |