Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Årets fräckaste, Megane R.26 R, vill ha.....
<<   1, 2, 3 ... , 16, 17, 18   >>
16 besök senaste veckan (68399 totalt)
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Magnus Janard skrev:
Mats Thur skrev:
sweanders skrev:


25000:- i delar?


Vad kostade en sån där F1 i förhållande till R26R?


För runt 200 000 får du en fin 2008 års modell av r26 (i tyskland)...


Jag menade nyprisskillnaden mellan bilarna.

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Mats Thur skrev:
volymmannen skrev:

ja det kan man ju undra,men bromsar och drivlina är ju samma,största skillnaden är väl vikten (enda?) säkert lite ändrade fjäderkonstanter åxå.


Inte bara vikten....

"A chassis without compromise The suspension and brakes have been modified to make the most of the new, lighter weight and to provide the maximum performance. The front independent suspension is maintained but with the following new parts:

* new front springs (14mm/100kg compared to 13.4mm/100kg)
* new rear springs (16.2mm/100kg from 15.1mm/100kg)
* the shock absorber settings are also re-calibrated
* the brake discs are grooved instead of drilled
* new alloy wheels are fitted with a different offset increasing the track by 4mm
* Toyo Proxes R888 225/40R18 tyres are available as an option in place of the standard Michelin Pilot Sport 2 235/40R18
* Stiffer lower arm bushes"


hade rätt då, skrev ju om fjäderkonstanterna, man kan köpa en nästan ny F1 för 200 och en R26R kostar väl 150 till, så det skulle nog gå att få en F1 lika snabb för mindre pengar.. Men då har man fortfarande inte orginalet..

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Det är alltså (som jag tidigare konstaterat) mjukare fjädrar på R26R'en... Lite otippat, men de vet väl vad de gör de där RenaultSport-gubbarna.


_________________

Rice and shine
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



volymmannen skrev:
Mats Thur skrev:
volymmannen skrev:

ja det kan man ju undra,men bromsar och drivlina är ju samma,största skillnaden är väl vikten (enda?) säkert lite ändrade fjäderkonstanter åxå.


Inte bara vikten....

"A chassis without compromise The suspension and brakes have been modified to make the most of the new, lighter weight and to provide the maximum performance. The front independent suspension is maintained but with the following new parts:

* new front springs (14mm/100kg compared to 13.4mm/100kg)
* new rear springs (16.2mm/100kg from 15.1mm/100kg)
* the shock absorber settings are also re-calibrated
* the brake discs are grooved instead of drilled
* new alloy wheels are fitted with a different offset increasing the track by 4mm
* Toyo Proxes R888 225/40R18 tyres are available as an option in place of the standard Michelin Pilot Sport 2 235/40R18
* Stiffer lower arm bushes"


hade rätt då, skrev ju om fjäderkonstanterna, man kan köpa en nästan ny F1 för 200 och en R26R kostar väl 150 till, så det skulle nog gå att få en F1 lika snabb för mindre pengar.. Men då har man fortfarande inte orginalet..


Bilens pris i Sverige skulle va (de som läst HELA tråden är lite mer insatta) cirkus 265 000 kronor. De som köpt bilen i England har betalt samma eller ännu mindre. Riktpriset i Euro verkar vara helt felaktigt och ingen har betalt dessa 37000 Euro som den påstods kosta. Det jag menar är vad var skillnaden mellan det faktiska nypriset bilarna emellan......

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



http://www.leboncoin.fr/vi/40015380.htm?ca=8_s
enl denna anonsen är katalogpriset 34900+ utrustning och denna verkar ha allt..

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



volymmannen skrev:
http://www.leboncoin.fr/vi/40015380.htm?ca=8_s
enl denna anonsen är katalogpriset 34900+ utrustning och denna verkar ha allt..


Som jag nämnde tidigare så är det inte det faktiska priset. De personer som faktiskt köpt en bil i UK har betalt omkring de pengarna som jag skrev på i mitt kontrakt när jag beställde bilen 268 kkr

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Andreas Allard
Katrineholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 90



I december -06 var listpriset i England för en R26 F1 19570 Pund.

Det var 900 mer än för en 225cup.

Så skillnaden i pris är inte stor mellan R26 F1 och R26R då man idag kan köpa en ny R26R för 20200

_________________
Andreas Allard
Mitsubishi Lancer EVO X
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Andreas Allard skrev:
I december -06 var listpriset i England för en R26 F1 19570 Pund.

Det var 900 mer än för en 225cup.

Så skillnaden i pris är inte stor mellan R26 F1 och R26R då man idag kan köpa en ny R26R för 20200


Sammanfattningsvis kan man väl säga att R26R är riktigt billig thumbs up Jämför man tiderna runt så skiljer det ju 21 sekunder mellan bilarna....

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Mats Thur skrev:
Jämför man tiderna runt så skiljer det ju 21 sekunder mellan bilarna....

Sakta i backarna, Trophyn kördes på Michelin Pilot Sport gatdäck så de 21 sekunderna är väl snarare 11-16 sek med någotsånär liknande förutsättningar däckmässigt!

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Christian Eick skrev:
Mats Thur skrev:
Jämför man tiderna runt så skiljer det ju 21 sekunder mellan bilarna....

Sakta i backarna, Trophyn kördes på Michelin Pilot Sport gatdäck så de 21 sekunderna är väl snarare 11-16 sek med någotsånär liknande förutsättningar däckmässigt!


okej då doktorn Men det får väl fortfarande anses prisvärt, tycker jag iaf thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Dom gick inte att få in genom Renault Sverige, men hur funkar det om man vill importera en från tex. England?

Går det överhuvudtaget att registrera en i Sverige?


_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Tobias H skrev:
Dom gick inte att få in genom Renault Sverige, men hur funkar det om man vill importera en från tex. England?

Går det överhuvudtaget att registrera en i Sverige?



Slänger du in ett trepunktsbälte BÖR det inte vara något problem thumbs up
Tjöp

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Är kanske lite för dåligt insatt i införselregler, men min idé om det hela är att eftersom bilen är helbilsgodkänd i EU borde det inte vara några problem.
Vet att renault Nordic gav bältena som anledning för att inte ta in denna till sverige men om en massa coola porschar med både bur och 4 punktsbälten går att ta in i sverige så borde väl även denna gå att ta in .

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Magnus Janard skrev:
Är kanske lite för dåligt insatt i införselregler, men min idé om det hela är att eftersom bilen är helbilsgodkänd i EU borde det inte vara några problem.
Vet att renault Nordic gav bältena som anledning för att inte ta in denna till sverige men om en massa coola porschar med både bur och 4 punktsbälten går att ta in i sverige så borde väl även denna gå att ta in .


Bilen är inte helbilsgodkänd. Den är tillverkad som en nationell lågserie. Därför gäller Sveriges bestämmelser om du importerar bilen, därmed BÖR det räcka att slänga in 3-punktsbälten. Jag har själv pratat med den ansvarige på Vägverket som skötte kontakterna med Renault Nordic gällande just R26R. Jag har skrivit om detta nånstans långt bak i denna tråd

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



OK det var så det var. men in med ett bälte så är väl saken biff:)

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
nottehed
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 104



Vad är egentligen konklusionen ang. import?

Kan man köpa en bil utomlands, sätta in 3-punktsbälten och registrera den i Sverige?

_________________
/Lars Nottehed
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

nottehed skrev:
Vad är egentligen konklusionen ang. import?

Kan man köpa en bil utomlands, sätta in 3-punktsbälten och registrera den i Sverige?


Det bör vara helt okej, i med att det finns ett helbilsgodkännande för Megane RS som sådan. Problemet är väl att det är massa bältessträckare och annat mög som ska in för att typningen ska gälla?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10149



Det är alltid lättare att importera en begagnad bil än en ny då man slipper homologeringscertifkat och processen kring detta.

_________________
Anders Hansson
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

sweanders skrev:
Det är alltid lättare att importera en begagnad bil än en ny då man slipper homologeringscertifkat och processen kring detta.


Men måste man fortfarande byta till vanliga bälten?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

R26.R i VLN träning på ringen

http://bridgetogantry.com/2/index.php?option=com_content&view=arti . . . .

Jäkligt bra ringen video i mitt tycke, skarp och fin. Skaplig fart GT3 bilarna har när de blåser om på slutrakan

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Dignell skrev:
R26.R i VLN träning på ringen

http://bridgetogantry.com/2/index.php?option=com_content&view=arti . . . .

Jäkligt bra ringen video i mitt tycke, skarp och fin. Skaplig fart GT3 bilarna har när de blåser om på slutrakan


Dale som kör har brutit sig loss från RSR och skall öppna egen hyrbilsfirma i Nurburg...
Får det till ca 8:51 på Sport Auto varv dvs ca 8:30 BTG.
Jobbar på att Meganen kommer vara snabbare...

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
RenaultSport
Årets fräckaste, Megane R.26 R, vill ha.....
<<   1, 2, 3 ... , 16, 17, 18   >>
16 besök senaste veckan (68399 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande