Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1066 besök totalt |
Driftbox-/Performanceboxfrågor rörande ringen
Jag har inhandlat en Performancebox med tillhörande extern antenn inför den stundande höstresan till Ringen/Spa och har en del frågor! ![]() ![]() Har förstått att det är bra med en extern antenn när man ska köra på ringen och att denna bör placeras så centralt som möjligt på bilen. Tror ni det är ok att placera antennen i framkant på motorhuven(bak) på en Porsche 964:a? ![]() Den automatiskt uppfällbara spoilern i motorhuven tycks inte skymma antennen om man sätter den där. Fördelen är att man kan dra fast den med ett par buntband runt själva motorhuven om man placerar den där. Samt att det verkar relativt lätt att dra in antennsladden till kupén via motorrummet, så att man slipper ha sladden ikläm mellan dörren och karossen. ![]() Spelar det någon roll att antennen sitter på sluttande underlag? Bakdelen på en 911 sluttar ju ganska mycket... ![]() Spelar det någon roll om jag monterar antennen vriden så att sladden pekar ut mot ena sidan av bilen istället för rakt bakåt? Är det tillåtet att köra med Driftbox-/Performancebox på ringen? Eller bör man inte ha den synligt monterad? Tacksam för svar på mina otekniska frågor! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Re: Driftbox-/Performanceboxfrågor rörande ringen
Hej Peeter, Hörde att du var förbi garaget häromdagen, kul! Du kan montera antennen var det passar, lite lutning spelar ingen större roll utan du kan enkelt kika i "diagnostics" på Boxen och se om antalet aktiva satelliter ändras i takt med att du ändrar placeringen på antennen. Din placering låter bra och sladden kan peka vartsomhelst. Jag har inte hört talas om att det skulle vara otillåtet med en Box på ringen, Werner Gusenberger eller vad han heter åker ju omkring och har sitt eget DriftBonanza utan besvär... ![]() Good luck! _________________ Johan Bergin |
||||
Aj, tusan. Här har jag inte hängt med. ![]() Jag har min box monterad utan extern antenn - och det har funkat bra i Sverige. Brukar det vara problem med "mottagningen" på Ringen? _________________ -- |
||||
Tack, för svaren Johan! Då testar jag med att ha den externa antennen där jag tänkte ha den. ![]() Själva boxen börjar jag nog med att ha på vindrutan, så att man enkelt kan se varvtiderna. Så får den väl smyga ner i ryggsäcken om dom börjar bråka(hansdskfacket är bortbantat på min bil). ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Det kan kanske fungera utan extern antenn också, men jag vill inte chansa. Fredrik, om du söker på "extern antenn" här på rejsa, så hittar du en del trådar där detta diskuterats. ![]() Lycka till på Ringenkursen! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Åkte lite utan men efter att ett varv ej registrerats p.g.a för mycket dropouts åkte extern antennen på ![]() _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||
Jag som var så nöjd med min installation utan störande kablar.. ![]() Nåja, det räcker nog med en äggklocka ställd på nio minuter i början - Börjar det gå snabbare än 8.30 åker antennen fram. ![]() _________________ -- |
||||
HAHAHA! ![]() _________________ Johan Bergin |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1066 besök totalt |