Våra race- och banåkarbilar
BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing
38 besök idag (651780 totalt)
<<   1, 2, 3 ... 129, 130, 131, 132   >>
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14065



Wärhner skrev:
ButterflyRacing skrev:
super7 skrev:
ButterflyRacing skrev:
Avslutning på ett omvälvande år. Inte bara negativt, men man får tänka efter ett tag för att hitta de positiva stunderna.


Vi börjar även förstå hur vi ska få till Throttle-blipen som vi vill ha den.
Den funkar nu, men det är en del testande och justering innan vi får den bra.

Nu när du kör Maxxecu inga funderingar på E-gas, eller finns inte den funktionen i den modellen
du kör med?

//Nisse


Vi pratade om e-gas för länge sedan. Jag minns inte varför vi skrotade den varianten.....

Ärligt talas så behöver vi inte Thottleblip, så som vi satt upp lådan. Det är ju inte som en seq-låde som behöver det för att inte skada dog-ringar mm.

Här har vi lameller som inte släpper innan växeln ligger i. Och det går säkert att justera slir på lamellen, om man skulle vilja det.

Funktionen för throttleblip finns i boxen, så jag vill ha igång den bara för att.
Sedan får vi se om jag trivs med den..... eller om jag slår av den.


Trottelblippen är ju bra för att slippa att drivhjulen riskerar att låsa upp och tappa fästa under inbromsning/nedväxling. Driftworks E30M3 med S65 och DCT har inte fått till det fullt ut och har lite sådana tendenser: https://www.youtube.com/watch?v=W8IBSOLQZ_A


Menar du upplåsningen i videon..... Så låter blipen lite trött.
Men vad åker han för styrsystem på lådan ?
Det finns idéer att man ska ha gearcut, även på nerväxling ...... och det funkar ju inte alls.
Sedan tycker jag, som är van med motorer med mycket motorbroms, att han växlar mer för tidigt. Jag skulle nog släppa ner varvet lite till innan jag växlar ner.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1611



ButterflyRacing skrev:
Wärhner skrev:
ButterflyRacing skrev:
super7 skrev:
ButterflyRacing skrev:
Avslutning på ett omvälvande år. Inte bara negativt, men man får tänka efter ett tag för att hitta de positiva stunderna.


Vi börjar även förstå hur vi ska få till Throttle-blipen som vi vill ha den.
Den funkar nu, men det är en del testande och justering innan vi får den bra.

Nu när du kör Maxxecu inga funderingar på E-gas, eller finns inte den funktionen i den modellen
du kör med?

//Nisse


Vi pratade om e-gas för länge sedan. Jag minns inte varför vi skrotade den varianten.....

Ärligt talas så behöver vi inte Thottleblip, så som vi satt upp lådan. Det är ju inte som en seq-låde som behöver det för att inte skada dog-ringar mm.

Här har vi lameller som inte släpper innan växeln ligger i. Och det går säkert att justera slir på lamellen, om man skulle vilja det.

Funktionen för throttleblip finns i boxen, så jag vill ha igång den bara för att.
Sedan får vi se om jag trivs med den..... eller om jag slår av den.


Trottelblippen är ju bra för att slippa att drivhjulen riskerar att låsa upp och tappa fästa under inbromsning/nedväxling. Driftworks E30M3 med S65 och DCT har inte fått till det fullt ut och har lite sådana tendenser: https://www.youtube.com/watch?v=W8IBSOLQZ_A


Menar du upplåsningen i videon..... Så låter blipen lite trött.
Men vad åker han för styrsystem på lådan ?
Det finns idéer att man ska ha gearcut, även på nerväxling ...... och det funkar ju inte alls.
Sedan tycker jag, som är van med motorer med mycket motorbroms, att han växlar mer för tidigt. Jag skulle nog släppa ner varvet lite till innan jag växlar ner.


Han Kör HTG, Han påpekar själv att det är blipen som var för svag.
https://htg-tuning.com/

Håller själv på att samla delar för att montera dsg i min golf och har tänkt köra med deras styrsystem.

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14065



Babbe skrev:
ButterflyRacing skrev:
Wärhner skrev:


Trottelblippen är ju bra för att slippa att drivhjulen riskerar att låsa upp och tappa fästa under inbromsning/nedväxling. Driftworks E30M3 med S65 och DCT har inte fått till det fullt ut och har lite sådana tendenser: https://www.youtube.com/watch?v=W8IBSOLQZ_A


Menar du upplåsningen i videon..... Så låter blipen lite trött.
Men vad åker han för styrsystem på lådan ?
Det finns idéer att man ska ha gearcut, även på nerväxling ...... och det funkar ju inte alls.
Sedan tycker jag, som är van med motorer med mycket motorbroms, att han växlar mer för tidigt. Jag skulle nog släppa ner varvet lite till innan jag växlar ner.


Han Kör HTG, Han påpekar själv att det är blipen som var för svag.
https://htg-tuning.com/

Håller själv på att samla delar för att montera dsg i min golf och har tänkt köra med deras styrsystem.



Jag är inte så påläst hur dom olika styrsystemen funkar. Dessutom kör vi en tidig DKGecu, där vi bara använder dom mest grundläggande funktionerna.
Det växlar när jag drar i spaken.... med gearcut och nerväxling utan fördröjningar...... inget annat.
I en ren racebil ska det inte vara en massa extrafunktioner, där boxen är med och har åsikter om det ska växla eller inte. Jag har ju även kopplingspedal.
Blippen sköts via en centrallås-solinoid med en jordsignal från boxen.

En DCT växlar lite långsammare än en rent mekanisk Seq-låda, men den skillnaden är knappt märkbar.

Som sagt, har vi precis fått igåg throttleblipen och bara testat på pallbockar i någon minut.

Jag känner hitills att det viktiga är att få motorn att svara blixtsnabbt på gas och att blippen är snabb och stark.
Sedan ska det inte vara så svårt att ställa tider i boxen, för att få den bra.
.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14065



Ok. Vi har lastat ett rejält skrotlass.

Ska vi gissa vad det väger ? ( inkl. det i skopan)

Ledtråd: Vi fick hjälpa fjädringen på bakre axen, med 2 st 2"4 ..... för att hjulen skulle gå fritt.. 🙄



_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 16247



ButterflyRacing skrev:
Ok. Vi har lastat ett rejält skrotlass.

Ska vi gissa vad det väger ? ( inkl. det i skopan)
30T ?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14065



Niklas Falk skrev:
ButterflyRacing skrev:
Ok. Vi har lastat ett rejält skrotlass.

Ska vi gissa vad det väger ? ( inkl. det i skopan)
30T ?


Jag önskar du hade rätt...... med 2:-/kg skulle det sitta fint...!

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
elCrillo
Kalmar
Här sen Okt 2011
Inlägg: 856



Vi fyller ett 20m3 flak på jobbet med skrot då och då. Jag gissar på 4,4 ton.

_________________
Crister Borg

Alfa Romeo 155 TS -95: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773
Projekt Mållgan: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=114217
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 689



9ton då med det i skopan

_________________
Magnus Helin
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14065



Jag vet inte själv. Ska vägas i morgon.

Men jag hoppas att elCrillo har jättefel....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 16247



Du har inte ett par motviktstruckar du kan bogsera bakom?

Den lastbilen bör väl klara 5-8T utan att hjulen går i skärmarna så jag gissar på en del mer (även om det inte är nyskick). 30T är nog rejält högt, men jag står för gissningen.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
elCrillo
Kalmar
Här sen Okt 2011
Inlägg: 856



ButterflyRacing skrev:
Jag vet inte själv. Ska vägas i morgon.

Men jag hoppas att elCrillo har jättefel....


Ja med! Sist vi tömde va skrotet värt 1kr/ton och det blir rätt mycke luft i vårt flak. Då fick vi drygt 4200:-. Ditt ser mer välpackat ut.

_________________
Crister Borg

Alfa Romeo 155 TS -95: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773
Projekt Mållgan: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=114217
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8555



Gissar på 21Ton

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14065



Niklas Falk skrev:
Du har inte ett par motviktstruckar du kan bogsera bakom?

Den lastbilen bör väl klara 5-8T utan att hjulen går i skärmarna så jag gissar på en del mer (även om det inte är nyskick). 30T är nog rejält högt, men jag står för gissningen.


Jag hälsar skroten att du har sagt 30 t..... så får vi se om dom betalar...

Det är många slamkrypare i ekvationen.

Bilen ska lasta 19 ton...... när den är hel. Men det är den inte.
Den bakre burken är fylld med motorer och växellådor.
Den främre är blandskrot..... men ihoptryckt med grävmaskinen....
Burkarna väger ju en del.

Men.... som sagt. Inte en jävla susning.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14065



Man fick ju drömma ett tag.. i alla fall..

Det var inte mer än ca 6 ton.
Och naturligtvis mindre betalt än önskat.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 16247



ButterflyRacing skrev:
Man fick ju drömma ett tag.. i alla fall..

Det var inte mer än ca 6 ton.
Och naturligtvis mindre betalt än önskat.
Betalade det tiden/resan iaf?
Du har ju städat lite thumbs up så det kan väl inte vara helt meningslöst?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1217



Niklas Falk skrev:
ButterflyRacing skrev:
Man fick ju drömma ett tag.. i alla fall..

Det var inte mer än ca 6 ton.
Och naturligtvis mindre betalt än önskat.
Betalade det tiden/resan iaf?
Du har ju städat lite thumbs up så det kan väl inte vara helt meningslöst?


var väl som sagt inte dåligt ändå?
Jag bävar inför den dan jag måste göra samma sak...

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14065



Det är jättebra.

Jag körde 2.2 ton före jul, och det gav drygt 3000:-
Nu ger det lite mer och är 6 ton.

Men ett tag gissade jag på 10-12 ton och drygt 2:-/ kg.

Men.... historiskt sett är det bra betalt nu.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
elCrillo
Kalmar
Här sen Okt 2011
Inlägg: 856



Va jag närmast!? Vad vinner jag...!?

_________________
Crister Borg

Alfa Romeo 155 TS -95: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773
Projekt Mållgan: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=114217
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14065



elCrillo skrev:
Va jag närmast!? Vad vinner jag...!?


Du var nära. Så du vinner en promenad i omgivningarna.

Närnast var en kompis på FB..... som gissade på 6 ton.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
elCrillo
Kalmar
Här sen Okt 2011
Inlägg: 856



En promenad är aldrig fel! 😃

_________________
Crister Borg

Alfa Romeo 155 TS -95: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773
Projekt Mållgan: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=114217
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14065



Jag var tvungen att prova hur mycker det går att trycka ihop en bil, med en grävmaskin på 13-14 ton.

På bilden är det en BMW e36, en Volvo 850 och en Pugart 205.

Och kul är det också...


_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing
38 besök idag (651780 totalt)
<<   1, 2, 3 ... 129, 130, 131, 132   >>


Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >