Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-09-07 Opel Sport Club, GTIklubben m.fl. Sviestad.
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (8669 totalt)
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Tack för att man fick vara med på bild. Nu finns det iaf bildbevis på att bilen varit utanför garaget!

_________________
Jonas Edling
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag hade kul i söndags!

Gillar ju träffar där det blandas folk från olika läger med intresse i olika bilmärken. Och framförallt intresse av att köra med dem!
Jag tycker att Sviestad är en kul bana som passar ekipage med rimligt mycket pulver under locket. Både ShoppingClion och Smurfen trivs bra på Sviestad. Vi hade bytt däck på Smurfen och provade R888 istället för MPSC som vi åkt på tidigare. Hjulvinklarna justerades i samband med däckbytet till lite snällare mer gatanpassade värden. Smurfen var (ännu) mer lättkörd med denna setupen, även om greppet kanske inte var riktigt lika bra. Klart snällare och mer justerbar "på gränsen". Dock börjar tätningarna i bakdämparna ge sig, läge för lite service... Det gungade betänkligt mot slutet av dagen.

Ska jag rikta nå'n liten kritik så är det väl att jag tycker det är lite otäckt med stenhårda tunga däcktravar som markerar chikanen. Jag föredrar nog koner som är lite mjukare (mest med tanke på om de virvlar upp bakom en påkörande bil och landar på t.ex. en Seven eller Miata som inte har så mycket tak)...
Åsså blev det ju lite tokigt med bara en eller två bilar i vissa pass iom uppdelning lic/prova på.

Pyttelite ris och övervägande ros alltså. Bra ordnat!



_________________

Rice and shine
Citera
Pontus
Falun
Här sen Okt 2004
Inlägg: 89



Kul att se att OPC'n fastnade på en bild, tack tack!

_________________
Pontus "Widde" Dalgärde

Kör blå Astra GSI.
2014 Kinnekulle Ring: 1.03.63
Citera
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 402



Ska nog lacka min bil neongrön eller nått, den fastnar aldrig på bild

_________________
Rikard Gjersvold
070 511 30 73
Styrelseladamot Lazzat MK
BMW 325i -92
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Barbapappa skrev:
Bilder var det...

[


'M3 Jonas' var där och kände på det, go sång i motorn.



Tack för att du bara visar halva bilden så man slipper se hur taffligt det såg ut med 16 tummare i fram och 18 i bak...

_________________
Jonas Edling
Citera
AstraMarkus
Katrineholm, Södermanland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 71



Jag fastnade på bild Bevis på att Corsan faktiskt fungerar (om än inte optimalt) Måste göra nåt åt bromsarna, beläggen är vitglödgade (och sopslut), pulverlacken på oken har kokaat bort och hjullagerfettet rann ur lagren... Detta mest pga av alldeles för mycket bromskraft bak, bromsade ju halva rakorna för att undvika att snurra (vilket skedde ändå några gånger)

Grymt kul bana, tog som sagt hårt på bromsarna. Nu måste jag lägga upp en projekttråd om bilen också.

_________________
Markus Österberg
Kör alldeles för lite racebil...
Citera
Onk
Västervik
Här sen Mar 2005
Inlägg: 83



Isåkare skrev:
Ska nog lacka min bil neongrön eller nått, den fastnar aldrig på bild


Jodå..



Har nån mer tror jag, pm om du vill ha dom i bättre kvalite. Photobucket gör om dom till mobilkamerakvalite...

_________________
Tomas Frick


Mazda Miata '91
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



Lars Falk skrev:
Ska jag rikta nå'n liten kritik så är det väl att jag tycker det är lite otäckt med stenhårda tunga däcktravar som markerar chikanen. Jag föredrar nog koner som är lite mjukare (mest med tanke på om de virvlar upp bakom en påkörande bil och landar på t.ex. en Seven eller Miata som inte har så mycket tak)...


Däcktravarna ingår i banlicensen så som jag förstått. Dvs inte så mycket att göra åt det. Du är inte den första som kommenterar dem...

_________________
William Ekström
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403
































_________________
William Ekström
Citera
Ingmar Truedsson
Karlskrona
Här sen Nov 2002
Inlägg: 562



Jag hade också skitkul, skönt att få köra mycket trots att man är tävlingsledare, 15 mil blev det med en bränsleförbrukning på 1.8 liter/mil.

Vad det gäller chikanen så var där väldigt dåligt med konor att tillgå på banan, men jag har påpekat det till LMS, konor är mycket bra att ha för att få folk att köra dit man vill.
Fördelen med däck i chikanen är att de inte flyttar sig så lätt som konor och att man kanske tar det lite försiktigare genom chikanen.

_________________
MVH
Ingmar Truedsson
Opel Kadett GSi
Opel Astra OPC
Träffansvarig Opel Club Sweden
Citera
Manny
Hässleholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 397



Jag tyckte det var kul med däcken, inbillade mig att dom inte var så hårda iaf.
Var en utmaning att köra så tajt spår som möjligt tyckte jag , kanske inte optimalt men vad vet jag :P

_________________
/Thor Gustafsson
www.manny.se
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Ingmar Truedsson skrev:
Jag hade också skitkul, skönt att få köra mycket trots att man är tävlingsledare, 15 mil blev det med en bränsleförbrukning på 1.8 liter/mil.


1,8 liter milen!?
Åker du elbil eller hur kom du ner på så låg förbrukning?

På de ca 7 banmilen och ca 5 transportmilen jag körde mellan tankningarna så förbrukade min kärra ca 50 liter... Dvs 4,2 liter milen. Iofs E85 men det är ändå rätt mycket.

_________________
Jonas Edling
Citera
Faffe
Enköping
Här sen Sep 2008
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Har lagt upp lite bilder. Måste säga att jag är imponerad av många bilder här, det lönar sig att ta sig närmare banan! Ska nog börja köra med lite längre slutartider också, det blir en härlig känsla i bilderna.

_________________
Fredrik Forséll
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Tackar för alla fina bilder, verkligen kul.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
da_peter
Åkersberga
Här sen Aug 2007
Inlägg: 23



Tack för väl genomfört event. Jag deltager gärna igen!

Tyvärr tog soppan slut och avgassystemet började låta mer så jag valde att åka hem lite tidigare än tänkt. Jag hade 25 mil att köra...

Soppaförbrukning = 1,8l/mil, möjligt med MX-5 (låg effekt i en lätt bil med bra väghållning)

/Peter

_________________
Peter Dahlqvist
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

M3Jonas skrev:
1,8 liter milen!?
Åker du elbil eller hur kom du ner på så låg förbrukning?


Min drar också 1,8 liter milen i snitt när man kör bana. Gick ganska precis en 40liters tank på hela dagen i söndags thumbs up

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



Tävlingsbilen (ca 250 hk) brukar dra ca 30 liter per timme på Sviestad, snitthastighet på drygt 100 km/h, dvs 3 liter milen.

Med en orginal Opel 16-ventilare med chip, extraktorrör, öppet filter (~160-170 hk) drog den 20 liter per timme, alltså 2 liter milen.

_________________
William Ekström
Citera
Manny
Hässleholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 397



Min golf drog 1,7l/mil på ca 20 mil, vad vinner jag :P

_________________
/Thor Gustafsson
www.manny.se
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



frågan är om jag kom över litern/milen äns.. knappt i så fall!!

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
Manny
Hässleholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 397



Tjipp skrev:
frågan är om jag kom över litern/milen äns.. knappt i så fall!!


Äh du fuskar juh, kör diesel...

_________________
/Thor Gustafsson
www.manny.se
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
M3Jonas skrev:
Tack för att du bara visar halva bilden så man slipper se hur taffligt det såg ut med 16 tummare i fram och 18 i bak...
Haha, du får montera matchande BBS rs bak med så kanske hela bilen kommer med nästa gång...
Kul att se bilen in action live, den verkade ju gå riktigt fint (och utan haverier )! thumbs up

_________________
Peter Karlsson
Citera
Eftersnack
2008-09-07 Opel Sport Club, GTIklubben m.fl. Sviestad.
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (8669 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande