Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
RenaultSport-Register...
<<   1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (16975 totalt)
fuzzion
Norrköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 164



På CRS-forum finns en undergrupp "Race & Bankörning" men det är tyvärr ingen större aktivitet där just nu.
Jag reggade rscs.se (Renault Sport Club Sweden) för skojs skull för nästan ett år sedan,
den skulle kunna peka på en banracing-sektion inom CRS om intresse finns.

Dock har Falk nog tyvärr rätt i att det kan bli svårt med en undersektion till CRS.

_________________
Johan Nilsson

Renault Mégane Coupé
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Lars Falk skrev:
Som körintresserad Renaultåkare anser jag att man har klart mer utbyte av att hänga på rejsa och ta del av vad övriga klubbar bjuder.

Däremot för de som är francofiler och som vill ha en klubb för vanliga posörträffar eller gillar Renault som företéelse/udda livsstil, eller att diskutera franska bilskrotar med ruttnande 60-tals bilar är klubben alldeles utmärkt. thumbs up Man ordnar och medverkar i alla möjliga träffar av däcksparkarkaraktär. Dessa är välbesökta och mycket omtyckta av flertalet medlemmar. thumbs up
oh my vad jag skrattade när jag läste de här raderna, det var nästan precis så jag kände det när jag var med Renault. Jag var med lite på 'försnacket' inför denna tråden när vi var på Sviestad i söndags hur som helst...

Jag har ju också kört Renault Sport för några år sedan och det var ju roligt när det gäller bilen men lite märkligt när det gäller klubblivet, jag minns att det var lite p.g.a. de få körtillfällena och brist på rolig klubb att vara med i som det ägarskapet 'gick över', synd men sant (och att en hyfsat lämplig ersättare kom upp)... Jag vet t.ex. att jag åkte på en träff som då kallades francophilia eller nåt, detta var på Kinnekulle och det var öppet för allt som var franskt. Man hade ju högt ställda förväntningar då träffen hade hypats rätt mycket och man var beredd på att få se en rätt stor uppslutning där med bilar... Mängder av körtid blev det i.a.f. för det kom 20 bilar ungefär totalt, från 3 klubbar eller nåt!
Det var väl Peugeotklubben som hade banan, dom höll på att bli sbf-anslutna och sbf hade representant/tävlingsledare på plats minns jag.

Hur är det nu, har ni kontaktat några klubbar än och försökt er på en 'deal' eller är denna tråden första steget ut?

Jag hade i.a.f. tyckt det var trevligt om ni kunde åka med oss fler gånger, alltid kul med trevligt folk på träffarna och har dom dessutom så likvärdiga bilar som många av dom i dessa två klubbarna hade så är det ju ännu bättre. thumbs up

_________________
Peter Karlsson
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13175

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Barbapappa skrev:
Lars Falk skrev:
Som körintresserad Renaultåkare anser jag att man har klart mer utbyte av att hänga på rejsa och ta del av vad övriga klubbar bjuder.

Däremot för de som är francofiler och som vill ha en klubb för vanliga posörträffar eller gillar Renault som företéelse/udda livsstil, eller att diskutera franska bilskrotar med ruttnande 60-tals bilar är klubben alldeles utmärkt. thumbs up Man ordnar och medverkar i alla möjliga träffar av däcksparkarkaraktär. Dessa är välbesökta och mycket omtyckta av flertalet medlemmar. thumbs up
oh my vad jag skrattade när jag läste de här raderna, det var nästan precis så jag kände det när jag var med Renault. Jag var med lite på 'försnacket' inför denna tråden när vi var på Sviestad i söndags hur som helst...

Jag har ju också kört Renault Sport för några år sedan och det var ju roligt när det gäller bilen men lite märkligt när det gäller klubblivet, jag minns att det var lite p.g.a. de få körtillfällena och brist på rolig klubb att vara med i som det ägarskapet 'gick över', synd men sant (och att en hyfsat lämplig ersättare kom upp)... Jag vet t.ex. att jag åkte på en träff som då kallades francophilia eller nåt, detta var på Kinnekulle och det var öppet för allt som var franskt. Man hade ju högt ställda förväntningar då träffen hade hypats rätt mycket och man var beredd på att få se en rätt stor uppslutning där med bilar... Mängder av körtid blev det i.a.f. för det kom 20 bilar ungefär totalt, från 3 klubbar eller nåt!
Det var väl Peugeotklubben som hade banan, dom höll på att bli sbf-anslutna och sbf hade representant/tävlingsledare på plats minns jag.

Hur är det nu, har ni kontaktat några klubbar än och försökt er på en 'deal' eller är denna tråden första steget ut?

Jag hade i.a.f. tyckt det var trevligt om ni kunde åka med oss fler gånger, alltid kul med trevligt folk på träffarna och har dom dessutom så likvärdiga bilar som många av dom i dessa två klubbarna hade så är det ju ännu bättre. thumbs up


Det var faktiskt inte menat så kul som det kanske lät...
Faktum är att klubben funkar jättebra för de allra flesta Renaultägarna. Det är väl vi som har som specialintresse att köra med bilarna som faller lite utanför (det lät ännu konstigare. Köra bana menar jag...)
Hursomhelst nå'n banåkaklubb är inte CRS i nuläget.

Jag tyckte det funkade kanon att hänga på GTI's och OSC's banträff. thumbs up
Personligen föredrar jag nog det före TPC. (Inget ont om TPC, jag har varit medlem där i ett gäng år när jag åkte turbOVolvo..) Dock tror jag att jag har roligare med ShoppingClion bland Folkor och oplar än bland turbOVolvos.



_________________

Rice and shine
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Barbapappa skrev:
Hur är det nu, har ni kontaktat några klubbar än och försökt er på en 'deal' eller är denna tråden första steget ut?


Denna tråd är första steget ut, alltid en början thumbs up Vi borde iaf fixa en sektion här på forumet tycker jag, hur gör vi det? Steg två att ta kontakt med någon ansvarig på GTI och OSC? Brukar dessa två klubbar samarrangera?

Lars Falk skrev:
Jag tyckte det funkade kanon att hänga på GTI's och OSC's banträff. thumbs up
Personligen föredrar jag nog det före TPC. (Inget ont om TPC, jag har varit medlem där i ett gäng år när jag åkte turbOVolvo..) Dock tror jag att jag har roligare med ShoppingClion bland Folkor och oplar än bland turbOVolvos.


Har hur frekventa anordnare av bilträffar är GTI/OSC? Har ingen koll. Tänkte mest att TPC kanske var större och annordnade fler körningar på större banor. Kanske helt fel antaget?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Att bilda en hot hatch klubb tror jag tyvärr inte på, däremot tror jag på fler sam-banträffar mellan grävlingsföreningarna.

GTI och OSC samarbetar sedan ett par år tillbaka och kör de allra flesta träffarna under gemensam flagg. Funkar thumbs up !

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Som renault åkare som vill köra bana odyl ,får man leta efter körningarna ett samarbete med andra clubbar är ett måste,då Renaults bilar under lång tid mest varit A-->B dom har inte eftersökt en sportig image, tänk på 80 talet när dom flesta modellerna hade turbo 5,9,11,21,25 tidigt 90tal fanns det hot hatch bilar, allt detta försvann nästan,men dom har tagit igen lite nu på slutet.

När det finns körningar man kan vara med på,måste man leta på rejsa och dom arrangerande clubarnas sidor
dom som läser på CRS sida hittar inte mycket (det finns undantag).
Hade själv tänkt åka en del i år,men då bilen redan går så bra att jag körde ifrån kortet,större delen av sommaren och att jag är skiftarbetare, har körningarna mest uteblivit.

Hoppas på ett samarbete och utökade körmöjligheter..

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Hej alla Renault freaks!!

Jag hade tänkt att åka på årets avslutande "prova på" bankörning på Sviestad söndagen den 12:e oktober. Det hade varit skoj om vi kunde bli ett gäng Renault bilar. Det brukar alltid bli så mycket körning att man får köra sig trött på dessa träffar. Så det är mycket åka för pengarna thumbs up

Mer info finns här på LMS hemsida: http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=8&a . . . .

observera att man alltså kan lösa en engångslicens för detta man behöver inte ha racing licens. Alltså ett utmärkt tillfälle att prova på bankörning för första gången thumbs up

Hoppas vi blir ett gäng och att det kommer några nya ansikten.

Hälsningar // Mårten

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
fuzzion
Norrköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 164



Det där är ju i närheten och bilen är inte avställd ännu så varför inte thumbs up

_________________
Johan Nilsson

Renault Mégane Coupé
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13175

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag ska oxå försöka ta mig dit.
(Vågar inte lova säkert då det är mycket på gång nu.)

_________________

Rice and shine
Citera
Dennis H
Timmernabben
Här sen Aug 2007
Inlägg: 301



Tony skrev:
tänk på 80 talet när dom flesta modellerna hade turbo 5,9,11,21,25 tidigt 90tal fanns det hot hatch bilar, allt detta försvann nästan,men dom har tagit igen lite nu på slutet

Du glömde Fuego och Alpine. De va tider det Vive le sport
Tyvärr så krånglar laddningen på Alpinen därför har jag nu ställt av den inför vintern
Så det blir ut på sjön och segla istället (sista för säsången det också)

_________________
Dennis Håkansson
Alpine V6 turbo USA nr:13av21
Alpine V6 turbo "vanlig europa modell"
Alpine 310 4cyl
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Dennis H skrev:
Tony skrev:
tänk på 80 talet när dom flesta modellerna hade turbo 5,9,11,21,25 tidigt 90tal fanns det hot hatch bilar, allt detta försvann nästan,men dom har tagit igen lite nu på slutet

Du glömde Fuego och Alpine. De va tider det Vive le sport
Tyvärr så krånglar laddningen på Alpinen därför har jag nu ställt av den inför vintern
Så det blir ut på sjön och segla istället (sista för säsången det också)

glömde 18 åxå .....

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Låter som en bra ide. kollade på länken och det står att det startar 17.00 är det korrekt tolkat?

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Magnus Janard skrev:
Låter som en bra ide. kollade på länken och det står att det startar 17.00 är det korrekt tolkat?


NEJ! Det är en söndag och körningen är mellan 10 och 16 thumbs up

EDIT: Lite otydligt i deras information, under datum & tider finns mer info.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



ok. är sugen. men måste kanske jobba... men jobbar på att slippa det

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
brainglow
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 510



Skulle gärna med, vore en bra avslutning, men jag har tråkiga ljud från växellådan (tror jag) och måste ta det piano

_________________
Patrik Rosén
Speedlab Crew - http://www.speedlab.se
3D-printing/Design - http://www.brainglow.se
Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
pwrdesign skrev:
Skulle gärna med, vore en bra avslutning, men jag har tråkiga ljud från växellådan (tror jag) och måste ta det piano


If it works don't fix it Klart du ska komma, om inte annat har du ju hela två veckor på dig att renovera/byta låda

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
brainglow
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 510



Dignell skrev:
pwrdesign skrev:
Skulle gärna med, vore en bra avslutning, men jag har tråkiga ljud från växellådan (tror jag) och måste ta det piano


If it works don't fix it Klart du ska komma, om inte annat har du ju hela två veckor på dig att renovera/byta låda


Så kan man också se det
Maskinskadeförsäkringen gäller inte förrns lådan rasar ändå hehe

Men det var en allmän körning ellerhur?
Alla bilar tillåtna?

_________________
Patrik Rosén
Speedlab Crew - http://www.speedlab.se
3D-printing/Design - http://www.brainglow.se
Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



pwrdesign skrev:
Dignell skrev:
pwrdesign skrev:
Skulle gärna med, vore en bra avslutning, men jag har tråkiga ljud från växellådan (tror jag) och måste ta det piano


If it works don't fix it Klart du ska komma, om inte annat har du ju hela två veckor på dig att renovera/byta låda


Så kan man också se det
Maskinskadeförsäkringen gäller inte förrns lådan rasar ändå hehe

Men det var en allmän körning ellerhur?
Alla bilar tillåtna?

ja det är det,alla är välkomna.
kan ju komma och snacka lite skit även om du inte kör..

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
+1

Maskinskadeförsäkring vilken lyx. Då är det ju bara smälla dit "Jag gasar tills det rasar" klibban i bakrutan och se glad ut

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
brainglow
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 510



Ingen passagerare läste jag? Synd... tjejen börjar bli intresserad och vill gärna åka med nån gång.
Vore ett guldläge, men får väl ta det nån annan gång.

Vi är ett gäng som eventuellt kommer med!
Jag i min Clio V6, en Opel speedster, en subaru Wrx Sti med allt gott på och en Nissan 200sx.

Ger besked så fort jag vet.

Mitt oljud kan mkt väl vara brist på servo - olja har jag fått reda på nu.
(n00bvarning)

_________________
Patrik Rosén
Speedlab Crew - http://www.speedlab.se
3D-printing/Design - http://www.brainglow.se
Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Sådär då har den äntligen kommit upp en försnacks tråd.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=700735#700735

Jag kan knappt vänta tills den 12:e.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
RenaultSport
RenaultSport-Register...
<<   1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (16975 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande