Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Carrera GT Test
1107 besök totalt
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2547


Trådstartare
Carrera GT Test

http://www.channel4.com/apps26/4car/jsp/main.jsp?lnk=231_2&reviewi . . . . thumbs up

Channel 4 skrev:
Easily more performance than the F50s of this world or the fastest TVRs. Less torque but more top-end fervour than a Pagani Zonda. Ferrari Enzo? Close, very close. Only the McLaren F1 is notably faster. The engine isn't acutely piercing while all this is going on, but it's mean. At the top end, I don't really need to describe it: just wait for the in-car footage from the next grand prix and turn your telly up as loud as it'll go.



_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Kan inte sluta tänka på att jag anser att sånnahär potenta bilar ska ha tak...

*väntar på uppläxningen om att det finns en "skiva" att lägga dit*

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



om man tänker sig en Lotus Elise "Magnum" så blir det ju ungefär en Carrara GT

En Lotus Elise har ju inte heller tak!

Jag har inte hört något om det, men skulle man inte kunna föreställa sig Carrera GT i tävlingsversion med tak tävlandes mot Viper, Lister, etc....?

_________________
Pär Hylander
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Självklart finns det ett tak att sätta på. thumbs up

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Pär Hylander skrev:
om man tänker sig en Lotus Elise "Magnum" så blir det ju ungefär en Carrara GT

En Lotus Elise har ju inte heller tak!

Jag har inte hört något om det, men skulle man inte kunna föreställa sig Carrera GT i tävlingsversion med tak tävlandes mot Viper, Lister, etc....?


Jag vill ännu hellre ha en Lotus Exige!

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2547


Trådstartare
Sörpan skrev:
Jag vill ännu hellre ha en Lotus Exige!


och det beror enbart på taket?

Ps. Jag vill också ha en Exige....

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003
Inlägg: 719



Andreas Lidström f.k.a AL skrev:
Kan inte sluta tänka på att jag anser att sånnahär potenta bilar ska ha tak...


Som F1-bilar har då, eller?

_________________
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Sörpan skrev:

Jag vill ännu hellre ha en Lotus Exige!


Mig oxå...


Atariman skrev:
Som F1-bilar har då, eller?


Varför visste jag att denna jämförelse skulle dyka upp...
Tävlingsbilar utan tak: thumbs up
Gatbilar utan tak: thumbs down


Elise får dispense.



ok, liite allvar då. Ser inte varför bilar med så otroliga fartresurser ska vara utan tak då det antagligen drar och blåser som tusan redan vid 150 km/h. Det finns enklare och billigare glassätarbilar. Ok, man kan ju välja tak av/på efter användningsområde. Personligen hade jag nog dock inte gråtit blod om taket var permanent då jag inte handlar en sådan typ av bil för att "ragga glass i" nere vid havet. Men det är ju jag det...

Att det sedan är en helt otrolig bil, det är ju självklart. Ljudet är helt underbart!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



om man saknar dörrar så tycker jag det är helt OK att även sakna tak.

Hmm, får mig att tänka på en gammal Taunus och en 140:a med svetsade dörrar och taklöst - ingen regel utan undantag... (garagefyllor är inte alltid lika briljanta dagen efter )

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Eftersom jag kört "glassraggarbil" sedan 1994 tycker jag att vindrufset mellan 100 - 150 km/h är enbart bekvämt och "gött" när det är sol och 25 - 30 grader. När man ökar till 200 knyck håller jag med om att det blåser lite väl mycket... då finns det två alternativ.. antingen fegar man och stannar och fäller upp caben.. eller så kör man upp sidorutorna och trycker i proppar i öronen och blåser vidare...

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Allmänt banåkaforum
Carrera GT Test
1107 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande