Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1107 besök totalt |
Carrera GT Test
http://www.channel4.com/apps26/4car/ ![]()
![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Kan inte sluta tänka på att jag anser att sånnahär potenta bilar ska ha tak...
![]() *väntar på uppläxningen om att det finns en "skiva" att lägga dit* ![]() |
||||
om man tänker sig en Lotus Elise "Magnum" så blir det ju ungefär en Carrara GT
![]() En Lotus Elise har ju inte heller tak! Jag har inte hört något om det, men skulle man inte kunna föreställa sig Carrera GT i tävlingsversion med tak tävlandes mot Viper, Lister, etc....? _________________ Pär Hylander |
||||
Jag vill ännu hellre ha en Lotus Exige! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Mig oxå... ![]()
Varför visste jag att denna jämförelse skulle dyka upp... ![]() Tävlingsbilar utan tak: ![]() Gatbilar utan tak: ![]() Elise får dispense. ![]() ok, liite allvar då. Ser inte varför bilar med så otroliga fartresurser ska vara utan tak då det antagligen drar och blåser som tusan redan vid 150 km/h. Det finns enklare och billigare glassätarbilar. Ok, man kan ju välja tak av/på efter användningsområde. Personligen hade jag nog dock inte gråtit blod om taket var permanent då jag inte handlar en sådan typ av bil för att "ragga glass i" nere vid havet. Men det är ju jag det... ![]() ![]() ![]() Att det sedan är en helt otrolig bil, det är ju självklart. Ljudet är helt underbart! |
||||
om man saknar dörrar så tycker jag det är helt OK att även sakna tak.
Hmm, får mig att tänka på en gammal Taunus och en 140:a med svetsade dörrar och taklöst - ingen regel utan undantag... (garagefyllor är inte alltid lika briljanta dagen efter ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Eftersom jag kört "glassraggarbil" sedan 1994 tycker jag att vindrufset mellan 100 - 150 km/h är enbart bekvämt och "gött" när det är sol och 25 - 30 grader. När man ökar till 200 knyck håller jag med om att det blåser lite väl mycket... då finns det två alternativ.. antingen fegar man och stannar och fäller upp caben.. eller så kör man upp sidorutorna och trycker i proppar i öronen och blåser vidare...
![]() ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1107 besök totalt |