Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2192 besök totalt |
Vilken bana?
Satt å kikade på Motorjournalen igår (än en gång ett toppe program), efter programet började jag fundera på vilken bana det kan ha varit där grabbarna piskade motorcyklarna. Någon som vet? Själv har man ingen erfarenhet mer än från Anderstorp ![]() _________________ Mvh Viktor Skogh, Borås |
||||
Tycker Falkenbergsbanan är ganska småtrevlig. Har förvisso inte härdat något vidare på den, men har smugit runt några varv.
Lite småfarlig i början på baksidan med feldoserad ganska tvär kurva, men annars platta eller rättdoserade kurvor och småroliga kombinationer. Rätt mycket teknik om man kör med lite effekt för dålig utgång ur en kurva kan straffa sig 4 kurvor framåt om man har otur. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Lite för snabb bana för mig. En enkel avåkning kan få DYRA konekvenser. Så är det förvisso på alla banor i nåt parti men på Falkenberg så känns det som om det gälller på hela varvet. EDIT: "Kulhetsfaktorn" på Falkenberg är det dock inget större fel på................... Jag är med på garage om nåt lämpligt dyker upp.......... _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
![]() ![]() ![]() ![]() Min försiktighet förbjuder mig att avslöja identiteten på den blåklädde föraren till höger ![]() ![]() ![]() (om nu någon skulle tro att det är undertecknad så kan jag avslöja att jag har svart tävlingspyjamas. Hmmmm , vem kan det då vara som har en gul 924:a ![]() ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Där fick jag ett fetställ ett varv när jag slarvade att hålla höger ordentligt efter krönet. Full fart i vänstern men sen blev det liksom lite ont om asfalt på högerkanten inför högern ![]() ![]() ![]() ![]() Men det var "bara" o gasa o styra emot så löste det sig ![]() _________________ ![]() |
||||
Tycker Falkenberg är ganska underhållande, mkt beroende på att det går riktigt fort och att den är så annorlunda mot de övriga banorna vi har.
Bäst var högern efter uppförsbacken på baksidan innan dom chaktade bort jord på insidan. Nu är denna kurva inte blind längre vilket inte "skrämmer agnarna från vettet" lika lätt...eller hur det nu hette... ![]() ![]() Har åkt 318 AUTOMAT med Peggen och full bil runt. Klart intressant. |
||||
Åkte vi i samma bil? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Hur kan du tro ngt sådant... ![]() ![]() |
||||
Lägger in en fråga i tråden. Hörde förra året av en kompis som kör Mc att han har varit på Falkenbergs banan och kört tror det var på onsdagar han så under sk. allmenhetens körning. Nu undrar jag om det finns möjlighet att köra med gatbil på denna bana , hittar inget sådant på deras hem sida
![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
Nä inte såvitt jag vet, deras träningar kräver säkerhetsutrustning enligt tekniska reglementet. Alltså ska det vara en räserbil. Nu har jag iofs bara varit där en gång i år och tränat, men då var det lagom mycket bilar, men lite rörigt, man fick dålig info om när ens pass var osv. _________________ Pär Hylander |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2192 besök totalt |