| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bygga bilvagga?
|
4 besök senaste veckan (13879 totalt) |
|
Bygga bilvagga?
Som sagt i rubriken, jag ska bygga en rejäl vagga till bilen så man kan göra om och göra rätt i vinter.. Nu letar jag tips på hur jag skall bygga och hur har ni gjort? mvh fredrik _________________ Fredrik Lindgren |
||
|
Re: Bygga bilvagga?
Såhär ser vår ut (ritade den, beställde detaljerna kapade och klara, och sedan svetsade vi ihop den), köpte hjulnav från JULA och låser den mha av plattstången som vi har svetsat på fälgkanten som du kan se på bilden:
_________________ Erik Holmén |
||
|
många utgår från 2st motorstativ. från tex jula/biltema/swedol. brukar kosta 550:-/st.
/benny _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
||
|
Re:
Det bästa med den är att det verkar gå att sätta rotationslagret i höjd med karossens cg. Det missade jag så den är onödigt tung att vända upp från ryggläge. Annars är jag mycket nöjd med den i min projekkttråd. Och rör-i-rör som lager att snurra runt fukar good enough. _________________ Arne Lindgren |
||
|
Svetsade en av lite rör och fyrkantsprofiler. Mät ordentligt bara så inte bilen slår i taket eller nåt sånt när du tippar den
och hyggligt långa, stabila mitt-ben så den inte vickar när du grejer med den.
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bygga bilvagga?
|
4 besök senaste veckan (13879 totalt) |