Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Stack diverse instrument och tillbehör
1789 besök totalt
Andreas
Täby
Här sen Mar 2005
Inlägg: 148


Trådstartare
S: Stack diverse instrument och tillbehör

Det blev diverse Stack grejer kvar efter elsystembygget till Stigan:

1 Stack ST818 DS800 Europakonfigurerad (Km/h,bar, celcius etc) serienummer 20742.
Översiktlig användarmanual samt kablage följer med. Backupbatteri nytt våren 2008.
Enheten ser inte ut att ha varit installerad i någon bil och är troligtvis oanvänd.
Har dock testat att spänningsätta den och hoppa runt i menyerna.
Användes bla. av Prodrive på 90-talet i deras rallybilar.
Den visar bla:
Vägmätare, trippätare, "rally time" (uttag för laptimer på kablaget), "Stage time", hatighet, bränslenivå, oljetryck, vattentemp, bränsletryck, laddtryck, insugstemp, batterispänning.

Kan även anslutas direkt till vissa ECU. Varnar för lågt oljetryck, hög motortemp mm. Går att programmera/konfigurera för olika hjulstorlekar mm.
Stack kan troligtvis även uppgradera den hårdkodade konfigurationen så att den passar andra applikationer mm.
Har du frågor om DS800'n, kolla på Stacks hemsida eller ring dem. Jag har tyvärr aldrig använt den i en bil och kan inte så mycket om den.

2 st. Displayer, en stor och en liten. Begagnade men fungerande (Bakgrundsbelysningen fungerar dock inte på den stora). Medföjer ny LCD för den som vill och kan byta, ytterligare två LCD, 5v regulator, div kretskort till displayer mm.
7 st. Stack ST683 AD omvandlare (1 på bild) som gör att man kan använda resistiva givare till pulsande 0-5v ingångar. Begagnade.
1 st. Stack ST534 shift/warninglight. Ny.
1 st. ST624 Stegmotordriven varvräknardisplay. Begagnad. Ej testad/använd av mig. Kommer från en Indy lights-bil från mitten av 90-talet.
1 st. ST670 hastighetsgivare. Troligtvis aldrig använd.
2 st. ST764 Tempgivare vatten/olja. Nya.
2 st. ST744 Tryckgivare olja/bränsle. Nya.
2 st. accelerometrar ICS. Begagnade (ej på bild).
Diverse Stack tryckkontakter, ett par ytterligare kabelhärvor (ej på bild). Begagnade.
Hade tänkt mig 6000kr eller högstbjudande för allt. Sänker till 5000kr. Säljer i första hand allt i klump.
Seriösa spekulanter ringer mig på 0708 392 390. Grejorna finns i Täby.
Mvh,
Andreas


S

_________________
Andreas Naeslund
Citera
Andreas
Täby
Här sen Mar 2005
Inlägg: 148


Trådstartare
Sänkt pris!

Ingen som är intresserad av lätt och bra instrumentering i bilen?
Sänker till 5000kr eller bästa bud för allt . Det är mindre än vad bara givarna kostar nya från Stack (mina givare är dessutom nya!)

_________________
Andreas Naeslund
Citera
Christian Carlsson
Åmål
Här sen Mar 2003
Inlägg: 371



Hej Andreas,

jag kan tänka mig att köpa din speed sensor (ST670)


Hälsningar
/Christian

_________________

/LOLA-Christian
Citera
kent
karlskoga
Här sen Apr 2004
Inlägg: 190



hej
har du kvar stack delarna?

cobra2@swipnet.se

_________________
kj
kent johansson
BMW M3 GTR
Citera
Andreas
Täby
Här sen Mar 2005
Inlägg: 148


Trådstartare
Grejorna är sålda.

Mvh,
Andreas

_________________
Andreas Naeslund
Citera
SÄLJES
S: Stack diverse instrument och tillbehör
1789 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande