Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Kris! Hjälp Fort angående bromsar.
644 besök totalt
Dulliman
Götene
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Jag har i dag bytt bromsolja på Porschen men nu tar dom allra längst ner. Det finns ingen luft i systemet men ändå tar den så långt ner. Måste man ha en särskild olja till Brembo 4kolvs ok med ABS? Jag köpte en hyfsat vanlig sort Dot 4. Jag ska köra bana i morgon så det är minimalt med tid så jag är tacksam för alla svar.
Mvh Johan

Laholm
Här sen Nov 2002

Re: Kris! Hjälp Fort angående bromsar.

Dulliman skrev:
Jag har i dag bytt bromsolja på Porschen men nu tar dom allra längst ner. Det finns ingen luft i systemet men ändå tar den så långt ner. Måste man ha en särskild olja till Brembo 4kolvs ok med ABS? Jag köpte en hyfsat vanlig sort Dot 4. Jag ska köra bana i morgon så det är minimalt med tid så jag är tacksam för alla svar.
Mvh Johan

Jag hade en 944 turbo med stora 4-kolvsoken och ABS, körde med helt vanlig DOT4.

Har du provat att bromsa så att ABS-pumpen startar (så att den pumpar ut ev luft från den) och sen luftat. Bara en ogenomtänkt tanke...

Götene
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Har nu provat detta men det hjälpte inte. Känner på mig att det inte blir mycke sova den här natten men tack för idén, det lät som ett mycket troligt fel.
Mvh Johan

Vejbystrand
Här sen Dec 2002

Blir det inte bättre om du pumpar med pedalen?
Isf kan det vara som kolvpackningarna drar tillbaka kolvarna för långt..

644 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande