Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Pressad hjulbult, vart köper man det?
1726 besök totalt
Jon80
Degerfors
Här sen Jul 2005

Trådstartare

Har bultar på Porschen som sitter fast i själva navet. (sitter pressade bakifrån så att säga)

Vart kan man köpa liknande skruv, som pressas i, med samma stigning (tror det är M12x1.5? EDIT: M14x1.5 är det)
(Förutom från Porsche själva, vilka jag gissar tar regält betalt för dessa skruv)

Mvh Jon

www.waspracing.se | www.jerd.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

ARP verkar inte ha till Påssar men dessa kom fram på Google:
http://www.porscheshop.co.uk/acatalog/wheel_nuts_bolts_porsche.html
Det kanske är olika "splines" på olika modeller etc (?), det kan lösa sig att gräva bland andras erfarenheter.

Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Pressad hjulbult, vart köper man det?

Jon80 skrev:
Har bultar på Porschen som sitter fast i själva navet. (sitter pressade bakifrån så att säga)

Vart kan man köpa liknande skruv, som pressas i, med samma stigning (tror det är M12x1.5? EDIT: M14x1.5 är det)
(Förutom från Porsche själva, vilka jag gissar tar regält betalt för dessa skruv)

Mvh Jon

Många saker som bromsok etc är Porche återförsäljarna (reservdelar) väldigt billiga på så varför inte fråga pris?

Uppsala
Här sen Aug 2004

1977 Porsche 911
Citera
borg
Lund
Här sen Jan 2003

Re: Pressad hjulbult, vart köper man det?

Rolle Scirocco skrev:
Jon80 skrev:

Mvh Jon

Många saker som bromsok etc är Porche återförsäljarna (reservdelar) väldigt billiga på så varför inte fråga pris?

Porsches priser varierar väldigt mycket. Vissa är attans billiga och andra är attans dyra. Jag håller med, kolla orginal.

Skruva banåkabil
1726 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande