Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Eftersnack
2008-11-08 - 5papp Laholm
tråden läst  
5924 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

1, 2  Nästa>>
 
   
Tejptomas
Trelleborg





Här sedan: 25 Apr 2005
Inlägg: 103
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Nov 2008 19:19     2008-11-08 - 5papp Laholm Citera

Ja då var ännu ett 5-papp avslutat och som vanligt så slutade det allt för tidigt för vår del. (Nr 47, Team Reaper)
Drivaxlarna hoppade ut ännu en gång. Precis som sist, fast vi hade stelopererat hela motorn o lådan.
Vi hade ju en ganska bra tid på snabbaste varvet med. 1,20 tycker jag är hyggligt i allafall.
Tackar även Team Trelleborgs Trafikskola för det trevliga sällskapet som grannteam.

Tackar även alla deltagare för en trevlig dag.


Bilder någon???



Mvh Tomas


_________________
Tomas Magnusson
B.A.D - Bad Attitude Drifters
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Johan Sjöström
Lindenhof





Här sedan: 30 Dec 2002
Inlägg: 11266
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Nov 2008 19:59     Citera

Då var man hemma, sjukt trött men vilken dag! sjukt roligt och med massor av körning för vår del.

14:e placering, 143 varv, 4 timmar och 45 minuters körning, 5 punkteringar o en kylare var allt som hände

Relativt bra körning och vi var inte snällare eller styggare än andra team, men visst blev det lite mer bus mot slutet.. Till slut hoppade iallafall kardanen av och något i bakaxelklumpen hade gett upp duktigt.

Givetvis satte vi en ny trend med vårt bullhorn som skänkte en hel del goa skratt!

Har inte haft så här roligt i en bil på VÄLDIGT länge.

Härlig stämning och inga större katastrofer skedde under dagen.

otroligt att Fiat Pandan som ett team körde klarade hela dagen.

Vi hade massor med roliga fighter och körde definitivt om fler än som körde om oss, lätt impad av körningen av en Saab 99 snyggt,snabbt och med trevliga spårval dock tvekades det inte att ta en fight!

Våra bilder kommer inte att komma upp förrän tidigast imorgon.

Tack till alla som jobbade under dagen bärgare,flaggvakter,Fredrik själv och alla andra som gjorde en insats.

Team Sumpbänders (röd Volvo 245)


_________________
Johan Sjöström
Master Starter 2012
Time Attack 2012/2013
NS223/8.15/9.07
Tack till: nfs.nu/fartfabriken.se
Medlem i Compactmaffian sedan 2007
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Rallykermit




Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här sedan: 22 Okt 2007
Inlägg: 8
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Nov 2008 20:58     Citera

Tjutebro Racing

Tackar för en trevlig dag,
kunde fullfölja hela loppet trots en spricka i oljetråget, inga större reperationer förutom ett avgassystem som lämnade sin plats





_________________
Magnus Berndtsson
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
flisa
Oxie



Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här sedan: 09 Mar 2008
Inlägg: 7
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Nov 2008 21:56     Citera

japp hemma igen ,,, men vad höll mats på med ta ut bilarna från banan för avgasröret gått av ,, en ny regeltolkning ??? vi blev tagna av banan 3 ggr men det var andra bilarsom lät MYCKET värre än vår men dom körde 5-6 varv fler än vad vi gjorde så ???,, det sämsta vi har varit med om ,,nu vet vi de,,, så nu bygger... vi om a-röret till nästa gång??!! kanske ??? > om det blir fler lopp från oss ,,,,,, moonprodukt1


_________________
Roland Flisbäck
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
flisa
Oxie



Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här sedan: 09 Mar 2008
Inlägg: 7
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Nov 2008 21:59     Citera

jag glömde en grej TACK Sköld (johan)o co för hjälpen med stripsen


_________________
Roland Flisbäck
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Fredrik - SLC
Stockholm / Bandepån



Moderator i ett av underforumen

Här sedan: 20 Nov 2002
Inlägg: 13080
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Nov 2008 22:08     Re: Citera

flisa skrev:
japp hemma igen ,,, men vad höll mats på med ta ut bilarna från banan för avgasröret gått av ,, en ny regeltolkning ??? vi blev tagna av banan 3 ggr men det var andra bilarsom lät MYCKET värre än vår men dom körde 5-6 varv fler än vad vi gjorde så ???,, det sämsta vi har varit med om ,,nu vet vi de,,, så nu bygger... vi om a-röret till nästa gång??!! kanske ??? > om det blir fler lopp från oss ,,,,,, moonprodukt1


till nästa gång så tar jag med min riktiga ljudmätare och så kör vi istället med riktig ljudmätning på samma sätt som vi gör på racerbanorna..... dvs ett förbipasseringsljud och som då alla får hålla sig till och så slipper vi tyckanden..... för det är svårt...

sen att vi måste ha lite ljudbestämmelser, så är livet tyvärr då grannar och miljö&hälso-kommunkontoret ställer krav på fasta banor för att få fortsätta överhuvudtaget.... så det kommer vi inte från...

men vi kan iaf fixa till godtyckligheten som ni uppfattar det...... Ok?


_________________

Auktoriserad Hastighetsmäklare
Fredrik Skoghag
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Söder
Halmstad





Här sedan: 11 Jan 2003
Inlägg: 553
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Nov 2008 22:16     Citera

Tack för idag alla! Vi slutade på en 8:de plats trots diverse motorfästen som vägrade sitta på plats!! Kung Fu Pandan får tyvärr skickas till sin sista vila efter idag..Ganska konstig körställning efter ett tag när golvet började spricka Får se vad det blir till nästa gång

Söder/ Plåtbänders Racing


_________________
Daniel Söderström
Scuderia Motori Sud
Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers
Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Fredrik - SLC
Stockholm / Bandepån



Moderator i ett av underforumen

Här sedan: 20 Nov 2002
Inlägg: 13080
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Nov 2008 22:24     Citera

Resultat och alla varvtiden, Lapchart och alla timmesställningar håller jag på och laddar upp just nu till www.slc.se/5papp .... ni hittar resultaten som vanligt längst ner på sidan....


_________________

Auktoriserad Hastighetsmäklare
Fredrik Skoghag
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Johan Sjöström
Lindenhof





Här sedan: 30 Dec 2002
Inlägg: 11266
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Nov 2008 10:01     Citera

Funderade lite på det här med ljudnivå/avgassystem osv..

Det lär bli massor av team som får skruva avgassystem då det med det underlaget är svårt att klara 5 timmar utan att köra sönder det. Vi klarade förvisso det, men det är nog bara en ren slump, på vissa ställen var det ju avgrundsdjupa hål och att köra ner i dom med ena sidan gör ju inte gott för bilens olika delar.

Framförallt partiet precis efter kurvan innan start o målrakan är ju under all kritik och det är inte första gången det varit så dåligt. Detta problem uppstod i stort sett omgående så det känns som det måste läggas lite krut på att få ordning på det.

Vi som ställer upp igen får väl se hur det kommer att funka med decibelmätningar, vi i sumpbänders racing känner oss iallafall taggade för en ny omgång (tar mig friheten att tala för hela gänget i denna fråga)


_________________
Johan Sjöström
Master Starter 2012
Time Attack 2012/2013
NS223/8.15/9.07
Tack till: nfs.nu/fartfabriken.se
Medlem i Compactmaffian sedan 2007
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
svartae30
Skurup





Här sedan: 17 Jul 2005
Inlägg: 36
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Nov 2008 11:51     Citera

Tyckte gårdagen va lyckad fast det va lite väl gnälligt med avgasen på bilarna, men nästa gång ska vi helsvetsa hela avgaset..


Tänkte fråga om nån har filklipp eller foto när bil 11 (blå 740) kör om en röd merca på den långa vänstern vid publiken i breställ, själv missa jag fota eller filma just då. Nån borde ha, jag vill gärna ha det på film eller foto
Tack till team nr 15 för lite hjälp med avgas och lite ström tack vare dom kunde vi förtsätta köra sista timmen.


_________________
Robert Flisbäck
Flatt51@hotmail.com
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
flisa
Oxie



Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här sedan: 09 Mar 2008
Inlägg: 7
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Nov 2008 12:50     Citera

Hallå Fredrik ,, låter bra med en db-mätare vi var väl lite uppskruvade på mats men han tog ut oss 3-4 ggr 1 gjorde vi vid av-röret men inte dom andra ggr så då gick det att köra men allt glömt ,, vi ses 31 jan

Roland thumbs up


_________________
Roland Flisbäck
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Tejptomas
Trelleborg





Här sedan: 25 Apr 2005
Inlägg: 103
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Nov 2008 13:37     Citera

Just igår så kändes det som om det fanns andra problem att ta itu med istället för avgasljudet.
Även om jag har full förståelse för att det inte ska låta för mkt så tycker jag att för hög hastighet i depå
är viktigare att bestraffa isåfall. Såg MÅNGA team som höll duktigt för hög hastighet... Tyvärr...
Man kanske skulle tagit ett sånt stort cementblock o satt precis inne i depå med för att tvinga alla att sakta
ner rejält. Visst är man taggad att komma ut igen men man måste ju försöka tänka längre än så.
Sen så funderade jag igår på om inte blå-flagg hade varit något att införa. Vi i vårt team kör för att det ska
vara skoj, dels för att se om bilen håller o dels för att försöka klara de 5 timmarna överhuvudtaget o då
gärna med flesta varv. Då känns det inte så kul att ha en eller flera bilar framför sej som inte kan akta sej
som man då istället får riskera att köra sönder något på sin egen eller någon annan bil för att komma om.
Tycker de flesta borde inse att om man släpper om en snabbare bil så har man en större chans att klara sej
i mål med en någorlunda hel bil. Eller iallafall så har man ju en större chans att få fortsätta köra med en hel
bil ett par timmar till. För det måste ändå vara målet?? Att få ut så mkt körtid som möjligt?? Eller det är
det "häftigaste" kvaddningen eller de häftigaste fighterna som räknas?? Nu var det inte så stort problem med
detta igår men har känt så förr när folk/ team mer eller mindre verkar ha inställningen att använda bilarna
framför som bromsklossar. Jag kanske har fel eller så har jag kanske rätt?? Men tycker det kan vara något
att fundera på i fortsättningen? Kanske märka upp bilarna som inte är intresserade av några "hårda" fighter??



Mvh Tomas


_________________
Tomas Magnusson
B.A.D - Bad Attitude Drifters
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Fredrik - SLC
Stockholm / Bandepån



Moderator i ett av underforumen

Här sedan: 20 Nov 2002
Inlägg: 13080
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Nov 2008 16:17     Re: Citera

Tejptomas skrev:
Just igår så kändes det som om det fanns andra problem att ta itu med istället för avgasljudet.
Även om jag har full förståelse för att det inte ska låta för mkt så tycker jag att för hög hastighet i depå
är viktigare att bestraffa isåfall. Såg MÅNGA team som höll duktigt för hög hastighet... Tyvärr...
Man kanske skulle tagit ett sånt stort cementblock o satt precis inne i depå med för att tvinga alla att sakta
ner rejält. Visst är man taggad att komma ut igen men man måste ju försöka tänka längre än så.
Sen så funderade jag igår på om inte blå-flagg hade varit något att införa. Vi i vårt team kör för att det ska
vara skoj, dels för att se om bilen håller o dels för att försöka klara de 5 timmarna överhuvudtaget o då
gärna med flesta varv. Då känns det inte så kul att ha en eller flera bilar framför sej som inte kan akta sej
som man då istället får riskera att köra sönder något på sin egen eller någon annan bil för att komma om.
Tycker de flesta borde inse att om man släpper om en snabbare bil så har man en större chans att klara sej
i mål med en någorlunda hel bil. Eller iallafall så har man ju en större chans att få fortsätta köra med en hel
bil ett par timmar till. För det måste ändå vara målet?? Att få ut så mkt körtid som möjligt?? Eller det är
det "häftigaste" kvaddningen eller de häftigaste fighterna som räknas?? Nu var det inte så stort problem med
detta igår men har känt så förr när folk/ team mer eller mindre verkar ha inställningen att använda bilarna
framför som bromsklossar. Jag kanske har fel eller så har jag kanske rätt?? Men tycker det kan vara något
att fundera på i fortsättningen? Kanske märka upp bilarna som inte är intresserade av några "hårda" fighter??



Mvh Tomas


När det gäller körstilen , så är det samma erfarenhet jag har i sthlm..... dvs att det blir snällare och snällare med färre påkörningar.... eftersom dom flesta verkar lära sig att påkörningar lika gärna skadar sin egen bil såsom motståndarens.....

Däremot depåhastigheten måste vi nog sätta någon avdelad vakt på.... för det sköts tyvärr inte så bra .... (visserligen känns det långsamt när man kommer utifrån banan men för säkerhetens skull så måste det gå lååååååååångsamt)


_________________

Auktoriserad Hastighetsmäklare
Fredrik Skoghag
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Impreza
Malmö - Skumparp





Här sedan: 03 Maj 2005
Inlägg: 84
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Nov 2008 19:21     Re: Citera

svartae30 skrev:

Tänkte fråga om nån har filklipp eller foto när bil 11 (blå 740) kör om en röd merca på den långa vänstern vid publiken i breställ,


Årets omkörning. thumbs up


_________________
Fredrik Nilsson

Team HellBörners
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Johan Sjöström
Lindenhof





Här sedan: 30 Dec 2002
Inlägg: 11266
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Nov 2008 23:09     Re: Citera

Impreza skrev:
svartae30 skrev:

Tänkte fråga om nån har filklipp eller foto när bil 11 (blå 740) kör om en röd merca på den långa vänstern vid publiken i breställ,


Årets omkörning. thumbs up



Hittade lite i min kamera som troligtvis behandlar ämnet, ser coolt ut iallfall.

https://www.youtube.com/watch?v=YPBCGFbMTY0



mer bilder o filmer kommer, ha överseende med storleken på bilderna.

Edit: lite bilder, fler kommer

Teamet ordnar med fönsterputspappret,riktigt lurigt det här...

Titta, snö på burk!

Kontroll av bullhorn, notera discokulan,rattmuffen samt oljetryckslampan!

Tokmeck i sista sekund, ett ingrepp som inte var SÅ genomtänkt..

Man kan lösa det så här men det är är inte det smidigaste sättet...

Team Sumpbänders


_________________
Johan Sjöström
Master Starter 2012
Time Attack 2012/2013
NS223/8.15/9.07
Tack till: nfs.nu/fartfabriken.se
Medlem i Compactmaffian sedan 2007
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Johan Sjöström
Lindenhof





Här sedan: 30 Dec 2002
Inlägg: 11266
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Nov 2008 06:50     Citera

En till video,denna är från starten och ett parv varv in i loppet

https://www.youtube.com/watch?v=-7g6gY5P4as


_________________
Johan Sjöström
Master Starter 2012
Time Attack 2012/2013
NS223/8.15/9.07
Tack till: nfs.nu/fartfabriken.se
Medlem i Compactmaffian sedan 2007
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Rallykermit




Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här sedan: 22 Okt 2007
Inlägg: 8
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Nov 2008 10:01     Citera

Team Vallåkra (The Winner)

Tackar för en trevlig dag och jävligt schyst körning hela dagen


_________________
Magnus Berndtsson
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Bladh
Grimhult





Här sedan: 14 Jul 2004
Inlägg: 1979
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Nov 2008 12:15     Citera

Lite bilder blev det i lördags. Lat som man är så orkade man inte plåta ur några bra vinklar...
Har inte hunnit med att pilla med alla bilder men det finns nog bilder på de flesta. Vill någon ha en bild på sin bil så skicka ett PM.





Tack Fredrik för att du ser till att vi slösar bort en massa värdefull tid!






Det finns stunder när verkligheten kommer lite för nära! Vad man gör då? Fortsätter plåta...



Fler bilder finns här:
http://picasaweb.google.se/bladh77/5Papp20081108#

En av de 4 i Sumpbänders.


_________________
Anders Bladh

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Opel Rekord 1700 -62
BMW 540iaT -98 AC Schnitzer
Mazda MX-5 -91
Ferguson TED20 -52
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
BMWTobbe






Här sedan: 01 Aug 2003
Inlägg: 1769
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Nov 2008 12:51     Citera

Härlig dag, vädret visade sig från sin bästa sida när vi slapp regn och det var hyggligt varmt. Körningen var också toppen, inga tokar på banan och schysst körning från alla som jag hade med att göra.

Lite mer depåuppförande skulle man kunna önska. Hastighetsbrott såg jag inte så mycket av, men det var många som gick mitt i depågatan utan att flytta sig, någon utförde förarbyte mitt i infarten vilket medförde att man inte kom fram (jo, det var vi som stod bakom och tutade på er ) men det var även en hel del barn som sprang omkring vilket känns lite osäkert.

Vid förarmötet skulle det kanske vara idé med en megafon eller något annat så alla hör vad som sägs. Jag hörde inte mycket av vad den sista personen sade, men Fredrik hörde jag bra.

Tack till alla, både medtestare och arrangörer för en trevlig tillställning! thumbs up

Tobbe, medlem i sumpbänders racing

Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
BulletProofRacing
Lund och Växjö



Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här sedan: 15 Jan 2008
Inlägg: 9
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Nov 2008 17:54     Citera

Tack arrangörer för en underbar dag i Laholm, denna gång hade Bullet Proof Racing med sig två bilar en Volvo 740 och en Volvo 360 med dålig koppling som vi inte hade så stort hopp för. Men i motsats mot förväntningarna var det 360n som visade sig vara det starka kortet. Den slutade på 12e plats vilket är rekord för vårt team.

740n däremot gick inte så bra, två hjulhaveri, två ljuddämparsläpp och mycket tid inne i depån vilket iofs är kul(meka!=). Det slutade i af med en 30e plats efter snabb körning då den gick. Men all depåtid betyder ju att den inte är så sliten så lita på att se den förstärkt och redo nästa gång.

Det som var lite tråkigt var ju som vanligt kvaliteten på banan, kurvan innan start&mål-rakan såg för tråkig ut redan efter några varv och i slutet var det så gott som omöjligt att köra där utan att slå i underredet. Kan arrangörerna ta en funderare på vad man kan göra för att få bukt med detta. Vi är naturligtvis medvetna om att det regnat mycket veckan innan men det har varit ungefär lika illa varje gång vi varit med tycker jag.

Lite mer konsekvent tänkande med ljudregleringen tycker vi också, det är inte rättvist att ta in vissa och inte andra.

Tack ändå ån en gång för en mycket rolig dag och vi ser fram emot nästa gång.


_________________
Bullet Proof Racers
(Måns Andersson; Jacob Andersson; Johan Andersson; Fredrik Johansson; Peter Johansson, Rikard Johansson, Andreas Berggren, Fabian Persson)
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Johan Sjöström
Lindenhof





Här sedan: 30 Dec 2002
Inlägg: 11266
Tipsa Facebook   Inlägg  11 Nov 2008 07:20     Citera

Fler bilder





















_________________
Johan Sjöström
Master Starter 2012
Time Attack 2012/2013
NS223/8.15/9.07
Tack till: nfs.nu/fartfabriken.se
Medlem i Compactmaffian sedan 2007
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Eftersnack
2008-11-08 - 5papp Laholm
tråden läst  
5924 ggr 
1, 2  Nästa>>

  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Från request till response:
sec varav server render 0.326 sec
Webbrowser render:
sec
Dvs totalt:
sec