Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-11-08 - 5papp Laholm
1, 2   >>
7204 besök totalt
Tejptomas
Trelleborg
Här sen Apr 2005
Inlägg: 104


Trådstartare
Ja då var ännu ett 5-papp avslutat och som vanligt så slutade det allt för tidigt för vår del. (Nr 47, Team Reaper)
Drivaxlarna hoppade ut ännu en gång. Precis som sist, fast vi hade stelopererat hela motorn o lådan.
Vi hade ju en ganska bra tid på snabbaste varvet med. 1,20 tycker jag är hyggligt i allafall.
Tackar även Team Trelleborgs Trafikskola för det trevliga sällskapet som grannteam.

Tackar även alla deltagare för en trevlig dag.


Bilder någon???



Mvh Tomas

_________________
Tomas Magnusson
B.A.D - Bad Attitude Drifters
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Då var man hemma, sjukt trött men vilken dag! sjukt roligt och med massor av körning för vår del.

14:e placering, 143 varv, 4 timmar och 45 minuters körning, 5 punkteringar o en kylare var allt som hände

Relativt bra körning och vi var inte snällare eller styggare än andra team, men visst blev det lite mer bus mot slutet.. Till slut hoppade iallafall kardanen av och något i bakaxelklumpen hade gett upp duktigt.

Givetvis satte vi en ny trend med vårt bullhorn som skänkte en hel del goa skratt!

Har inte haft så här roligt i en bil på VÄLDIGT länge.

Härlig stämning och inga större katastrofer skedde under dagen.

otroligt att Fiat Pandan som ett team körde klarade hela dagen.

Vi hade massor med roliga fighter och körde definitivt om fler än som körde om oss, lätt impad av körningen av en Saab 99 snyggt,snabbt och med trevliga spårval dock tvekades det inte att ta en fight!

Våra bilder kommer inte att komma upp förrän tidigast imorgon.

Tack till alla som jobbade under dagen bärgare,flaggvakter,Fredrik själv och alla andra som gjorde en insats.

Team Sumpbänders (röd Volvo 245)

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Rallykermit

Här sen Okt 2007
Inlägg: 8



Tjutebro Racing

Tackar för en trevlig dag,
kunde fullfölja hela loppet trots en spricka i oljetråget, inga större reperationer förutom ett avgassystem som lämnade sin plats




_________________
Magnus Berndtsson
Citera
flisa
Oxie
Här sen Mar 2008
Inlägg: 7



japp hemma igen ,,, men vad höll mats på med ta ut bilarna från banan för avgasröret gått av ,, en ny regeltolkning ??? vi blev tagna av banan 3 ggr men det var andra bilarsom lät MYCKET värre än vår men dom körde 5-6 varv fler än vad vi gjorde så ???,, det sämsta vi har varit med om ,,nu vet vi de,,, så nu bygger... vi om a-röret till nästa gång??!! kanske ??? > om det blir fler lopp från oss ,,,,,, moonprodukt1

_________________
Roland Flisbäck
Citera
flisa
Oxie
Här sen Mar 2008
Inlägg: 7



jag glömde en grej TACK Sköld (johan)o co för hjälpen med stripsen

_________________
Roland Flisbäck
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



flisa skrev:
japp hemma igen ,,, men vad höll mats på med ta ut bilarna från banan för avgasröret gått av ,, en ny regeltolkning ??? vi blev tagna av banan 3 ggr men det var andra bilarsom lät MYCKET värre än vår men dom körde 5-6 varv fler än vad vi gjorde så ???,, det sämsta vi har varit med om ,,nu vet vi de,,, så nu bygger... vi om a-röret till nästa gång??!! kanske ??? > om det blir fler lopp från oss ,,,,,, moonprodukt1


till nästa gång så tar jag med min riktiga ljudmätare och så kör vi istället med riktig ljudmätning på samma sätt som vi gör på racerbanorna..... dvs ett förbipasseringsljud och som då alla får hålla sig till och så slipper vi tyckanden..... för det är svårt...

sen att vi måste ha lite ljudbestämmelser, så är livet tyvärr då grannar och miljö&hälso-kommunkontoret ställer krav på fasta banor för att få fortsätta överhuvudtaget.... så det kommer vi inte från...

men vi kan iaf fixa till godtyckligheten som ni uppfattar det...... Ok?

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Söder
Halmstad
Här sen Jan 2003
Inlägg: 553



Tack för idag alla! Vi slutade på en 8:de plats trots diverse motorfästen som vägrade sitta på plats!! Kung Fu Pandan får tyvärr skickas till sin sista vila efter idag..Ganska konstig körställning efter ett tag när golvet började spricka Får se vad det blir till nästa gång

Söder/ Plåtbänders Racing

_________________
Daniel Söderström
Scuderia Motori Sud
Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers
Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Resultat och alla varvtiden, Lapchart och alla timmesställningar håller jag på och laddar upp just nu till www.slc.se/5papp .... ni hittar resultaten som vanligt längst ner på sidan....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Funderade lite på det här med ljudnivå/avgassystem osv..

Det lär bli massor av team som får skruva avgassystem då det med det underlaget är svårt att klara 5 timmar utan att köra sönder det. Vi klarade förvisso det, men det är nog bara en ren slump, på vissa ställen var det ju avgrundsdjupa hål och att köra ner i dom med ena sidan gör ju inte gott för bilens olika delar.

Framförallt partiet precis efter kurvan innan start o målrakan är ju under all kritik och det är inte första gången det varit så dåligt. Detta problem uppstod i stort sett omgående så det känns som det måste läggas lite krut på att få ordning på det.

Vi som ställer upp igen får väl se hur det kommer att funka med decibelmätningar, vi i sumpbänders racing känner oss iallafall taggade för en ny omgång (tar mig friheten att tala för hela gänget i denna fråga)

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
svartae30
Skurup
Här sen Jul 2005
Inlägg: 36



Tyckte gårdagen va lyckad fast det va lite väl gnälligt med avgasen på bilarna, men nästa gång ska vi helsvetsa hela avgaset..


Tänkte fråga om nån har filklipp eller foto när bil 11 (blå 740) kör om en röd merca på den långa vänstern vid publiken i breställ, själv missa jag fota eller filma just då. Nån borde ha, jag vill gärna ha det på film eller foto
Tack till team nr 15 för lite hjälp med avgas och lite ström tack vare dom kunde vi förtsätta köra sista timmen.

_________________
Robert Flisbäck
Flatt51@hotmail.com
Citera
flisa
Oxie
Här sen Mar 2008
Inlägg: 7



Hallå Fredrik ,, låter bra med en db-mätare vi var väl lite uppskruvade på mats men han tog ut oss 3-4 ggr 1 gjorde vi vid av-röret men inte dom andra ggr så då gick det att köra men allt glömt ,, vi ses 31 jan

Roland thumbs up

_________________
Roland Flisbäck
Citera
Tejptomas
Trelleborg
Här sen Apr 2005
Inlägg: 104


Trådstartare
Just igår så kändes det som om det fanns andra problem att ta itu med istället för avgasljudet.
Även om jag har full förståelse för att det inte ska låta för mkt så tycker jag att för hög hastighet i depå
är viktigare att bestraffa isåfall. Såg MÅNGA team som höll duktigt för hög hastighet... Tyvärr...
Man kanske skulle tagit ett sånt stort cementblock o satt precis inne i depå med för att tvinga alla att sakta
ner rejält. Visst är man taggad att komma ut igen men man måste ju försöka tänka längre än så.
Sen så funderade jag igår på om inte blå-flagg hade varit något att införa. Vi i vårt team kör för att det ska
vara skoj, dels för att se om bilen håller o dels för att försöka klara de 5 timmarna överhuvudtaget o då
gärna med flesta varv. Då känns det inte så kul att ha en eller flera bilar framför sej som inte kan akta sej
som man då istället får riskera att köra sönder något på sin egen eller någon annan bil för att komma om.
Tycker de flesta borde inse att om man släpper om en snabbare bil så har man en större chans att klara sej
i mål med en någorlunda hel bil. Eller iallafall så har man ju en större chans att få fortsätta köra med en hel
bil ett par timmar till. För det måste ändå vara målet?? Att få ut så mkt körtid som möjligt?? Eller det är
det "häftigaste" kvaddningen eller de häftigaste fighterna som räknas?? Nu var det inte så stort problem med
detta igår men har känt så förr när folk/ team mer eller mindre verkar ha inställningen att använda bilarna
framför som bromsklossar. Jag kanske har fel eller så har jag kanske rätt?? Men tycker det kan vara något
att fundera på i fortsättningen? Kanske märka upp bilarna som inte är intresserade av några "hårda" fighter??



Mvh Tomas

_________________
Tomas Magnusson
B.A.D - Bad Attitude Drifters
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Tejptomas skrev:
Just igår så kändes det som om det fanns andra problem att ta itu med istället för avgasljudet.
Även om jag har full förståelse för att det inte ska låta för mkt så tycker jag att för hög hastighet i depå
är viktigare att bestraffa isåfall. Såg MÅNGA team som höll duktigt för hög hastighet... Tyvärr...
Man kanske skulle tagit ett sånt stort cementblock o satt precis inne i depå med för att tvinga alla att sakta
ner rejält. Visst är man taggad att komma ut igen men man måste ju försöka tänka längre än så.
Sen så funderade jag igår på om inte blå-flagg hade varit något att införa. Vi i vårt team kör för att det ska
vara skoj, dels för att se om bilen håller o dels för att försöka klara de 5 timmarna överhuvudtaget o då
gärna med flesta varv. Då känns det inte så kul att ha en eller flera bilar framför sej som inte kan akta sej
som man då istället får riskera att köra sönder något på sin egen eller någon annan bil för att komma om.
Tycker de flesta borde inse att om man släpper om en snabbare bil så har man en större chans att klara sej
i mål med en någorlunda hel bil. Eller iallafall så har man ju en större chans att få fortsätta köra med en hel
bil ett par timmar till. För det måste ändå vara målet?? Att få ut så mkt körtid som möjligt?? Eller det är
det "häftigaste" kvaddningen eller de häftigaste fighterna som räknas?? Nu var det inte så stort problem med
detta igår men har känt så förr när folk/ team mer eller mindre verkar ha inställningen att använda bilarna
framför som bromsklossar. Jag kanske har fel eller så har jag kanske rätt?? Men tycker det kan vara något
att fundera på i fortsättningen? Kanske märka upp bilarna som inte är intresserade av några "hårda" fighter??



Mvh Tomas


När det gäller körstilen , så är det samma erfarenhet jag har i sthlm..... dvs att det blir snällare och snällare med färre påkörningar.... eftersom dom flesta verkar lära sig att påkörningar lika gärna skadar sin egen bil såsom motståndarens.....

Däremot depåhastigheten måste vi nog sätta någon avdelad vakt på.... för det sköts tyvärr inte så bra .... (visserligen känns det långsamt när man kommer utifrån banan men för säkerhetens skull så måste det gå lååååååååångsamt)

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Impreza
Malmö - Skumparp
Här sen Maj 2005
Inlägg: 84



svartae30 skrev:

Tänkte fråga om nån har filklipp eller foto när bil 11 (blå 740) kör om en röd merca på den långa vänstern vid publiken i breställ,


Årets omkörning. thumbs up

_________________
Fredrik Nilsson

Team HellBörners
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Impreza skrev:
svartae30 skrev:

Tänkte fråga om nån har filklipp eller foto när bil 11 (blå 740) kör om en röd merca på den långa vänstern vid publiken i breställ,


Årets omkörning. thumbs up



Hittade lite i min kamera som troligtvis behandlar ämnet, ser coolt ut iallfall.

http://www.youtube.com/watch?v=YPBCGFbMTY0



mer bilder o filmer kommer, ha överseende med storleken på bilderna.

Edit: lite bilder, fler kommer

Teamet ordnar med fönsterputspappret,riktigt lurigt det här...

Titta, snö på burk!

Kontroll av bullhorn, notera discokulan,rattmuffen samt oljetryckslampan!

Tokmeck i sista sekund, ett ingrepp som inte var SÅ genomtänkt..

Man kan lösa det så här men det är är inte det smidigaste sättet...

Team Sumpbänders

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



En till video,denna är från starten och ett parv varv in i loppet

http://www.youtube.com/watch?v=-7g6gY5P4as

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Rallykermit

Här sen Okt 2007
Inlägg: 8



Team Vallåkra (The Winner)

Tackar för en trevlig dag och jävligt schyst körning hela dagen

_________________
Magnus Berndtsson
Citera
Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 2269



Lite bilder blev det i lördags. Lat som man är så orkade man inte plåta ur några bra vinklar...
Har inte hunnit med att pilla med alla bilder men det finns nog bilder på de flesta. Vill någon ha en bild på sin bil så skicka ett PM.





Tack Fredrik för att du ser till att vi slösar bort en massa värdefull tid!






Det finns stunder när verkligheten kommer lite för nära! Vad man gör då? Fortsätter plåta...



Fler bilder finns här:
http://picasaweb.google.se/bladh77/5Papp20081108#

En av de 4 i Sumpbänders.

_________________
Anders Bladh

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
Mitsubishi Pajero -15
Honda Accord 2,4 -10
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Härlig dag, vädret visade sig från sin bästa sida när vi slapp regn och det var hyggligt varmt. Körningen var också toppen, inga tokar på banan och schysst körning från alla som jag hade med att göra.

Lite mer depåuppförande skulle man kunna önska. Hastighetsbrott såg jag inte så mycket av, men det var många som gick mitt i depågatan utan att flytta sig, någon utförde förarbyte mitt i infarten vilket medförde att man inte kom fram (jo, det var vi som stod bakom och tutade på er ) men det var även en hel del barn som sprang omkring vilket känns lite osäkert.

Vid förarmötet skulle det kanske vara idé med en megafon eller något annat så alla hör vad som sägs. Jag hörde inte mycket av vad den sista personen sade, men Fredrik hörde jag bra.

Tack till alla, både medtestare och arrangörer för en trevlig tillställning! thumbs up

Tobbe, medlem i sumpbänders racing
Citera
BulletProofRacing
Lund och Växjö
Här sen Jan 2008
Inlägg: 9



Tack arrangörer för en underbar dag i Laholm, denna gång hade Bullet Proof Racing med sig två bilar en Volvo 740 och en Volvo 360 med dålig koppling som vi inte hade så stort hopp för. Men i motsats mot förväntningarna var det 360n som visade sig vara det starka kortet. Den slutade på 12e plats vilket är rekord för vårt team.

740n däremot gick inte så bra, två hjulhaveri, två ljuddämparsläpp och mycket tid inne i depån vilket iofs är kul(meka!=). Det slutade i af med en 30e plats efter snabb körning då den gick. Men all depåtid betyder ju att den inte är så sliten så lita på att se den förstärkt och redo nästa gång.

Det som var lite tråkigt var ju som vanligt kvaliteten på banan, kurvan innan start&mål-rakan såg för tråkig ut redan efter några varv och i slutet var det så gott som omöjligt att köra där utan att slå i underredet. Kan arrangörerna ta en funderare på vad man kan göra för att få bukt med detta. Vi är naturligtvis medvetna om att det regnat mycket veckan innan men det har varit ungefär lika illa varje gång vi varit med tycker jag.

Lite mer konsekvent tänkande med ljudregleringen tycker vi också, det är inte rättvist att ta in vissa och inte andra.

Tack ändå ån en gång för en mycket rolig dag och vi ser fram emot nästa gång.

_________________
Bullet Proof Racers
(Måns Andersson; Jacob Andersson; Johan Andersson; Fredrik Johansson; Peter Johansson, Rikard Johansson, Andreas Berggren, Fabian Persson)
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Fler bilder




















_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Eftersnack
2008-11-08 - 5papp Laholm
1, 2   >>
7204 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande